4 motor aynı anda nasıl çalışır.?

ben yeşil

Üye
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
20
Puanları
1
Yaş
40
herkese selam.sevgili ustalarım . tesisatıyla ilgilendiğim bi firmada bi sorunla karşilaştım. şöyleki.....;
toplamda 25 ton kaldırma kapasitesine sahip 4 adet sabit demir blokların içinde 4 adet trifaze elektrik motoru var.şu an sistemin çalışması(zamanında aşşa yukarı 60 yıl önce kurulmuş) 4 adet ayrı ayrı her motora kumanda etmek için bağlanmış 0-1 pako şalter ve kontaktör ve termik ayrıca bu pako şalterlererin başına bağlı hepsini aynı anda devreye sokabilenbir adet te yine daha güçlü bir pako şalter daha var.şimdi bizim istediğimiz motorların çalıştığı anda hepsinin de aynı anda devreye girmesi kapandığındada hepsi birden devreden çıkması.fakat burdaki sorun (iki gün önce motorlardan biri dişli sıyırıp yükü kaldırmadığı için üzerindeki yükte denge bozulduğundan yük işçilerin üzerine yıkılması tehlikesi yaşandı.çalışan işçiler büyük tehlike atlattılar)şimdi biz istiyoruzki motorlara hareketi verdiğimizde motorlardan biri çalişmassa yada motor çalişsada dişli sıyırma gibi bi problemde yükü diğer motorlarla birlikte aynı anda kaldırmassa elektriği kesip sistemi durdurmasını istiyorum. bana bu konuda fikir verebilecek tüm ustalarıma şimdiden minnettarım saygılarımla.
 
Motorlarin hareket verdigi mekanizmalari fiziksel olarak birbirlerine baglamak lazim. Zincir ve aks gibi seylerle bu yapilabilir. Bence en dogru yontem bu.

Sensorlerle (enkoder veya uzaklik olcen cihazlar gibi) herbir bolumun hareketi takip edilip birbirlerine olan farklari bi orani gectiginde sistemi otomatik durdurmak da mumkun
 
bana kalırsa sistem aşırı yüke maruz kalacağı için bir adet ana termiği dört motorun gücüne göre bağlı olarak seçip ana termik olarak kullanırım sistem aşırı akım çektiğinde muhtemeln ana termik atar ve 4 motor aynı anda durur
 
Her motora,ayrı kontaktör ve termik konarak,termik korumalar birbirinden seri olarak geçi-
rilerek koruma yapılabilir.Bu durumda,sadece aşırı akıma karşı koruma sağlanmış olur.Bu,
yeterli bir koruma sağlamaz.Tam koruma sağlamak için,hahrik tarafına,devri algılayan tako
cinsi koruma da konur ise,kaplin sıyırması,kayış kopması gibi arızalar da değerlendirildiği için
tam koruma sağlanmış olur.Bir koruma şekli de,her motor devresine düşük/yüksek akım ko-
ruması yapılarak ( Kael'de bu röle var ) ve röle koruma kontakları birbirine seri olarak bağ-
landığında,sağlıklı bir koruma yapılabilir.
 
arkadaşım her motor için termiklerin var sanırım,bo termiklerin kontaklarını seri bağla ve çıkışını kontaktörlere kumanda voltajına ver ,birisi aşırı akım çekecek olursa tüm moturların kontaktörleride stop eder,en basit çözüm bu bence hepsi zaten aynı anda devreye giriyor sanırım şu anda hadi kolay gelsin
 
hepsıne pıkap koyup devrı algıla
guvenlıgı saglaman ıcın elekronık bır kart ıhtıyacın var termıkle guvenlık olmaz
zaten hepsı ynı akımı cekmez
yada bosta donen motor la cok akım farkı olmaz aralarında buda termıgı devre dısı bırakmaz
elektronık devır algıla bırde
yuk uzaklık algılarsan eger senkronu tutturursun hıc bır sekılde tehlıke durumuna dusmemıs olursun
ayrıca motorlara frende de takarsan
her hangı bır motor sıyırdıgında tam stop durumuna gecıre bılırsın.
 
weidmüller de tam senin isteğine göre cihazlar var no ve nc kontaklarıda mevcut her bir motorun çekmiş olduğu akımlara göre ayar yapabilirsin mekanik olarak uğraşmana gerek kalmaz akım sınırlaması ile alakalı cihaz. dişli bile sıyırsa akımı düşeceği için sistemin devre dışı kalır. kumandasınıda halledersin sanırım.
 
kontaktörlere bir start birde stop butonu ile yol veriniz.
4-kontaktör paralel bağlı olsun.
"mühürleme için bu dört kontaktörün açık birer kontaklarını birbirine seri bağlayıp bunları start a paralel bağlayınız
"kesin ve kaçmaz çözüm olduğunu düşünüyorum"
 
bir tane de acil stop butonu bence yakınlara bir yere
 

Forum istatistikleri

Konular
130,126
Mesajlar
933,361
Kullanıcılar
453,199
Son üye
mosmanali01

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst