Şarj dinamoları (alternatörler) içinde konjenktör içten (kompakt) olarak vardır.Alternatör gerilimi sürekli 14.0-14.4 volt seviyesinde bu sayede de tam sabit tutulur.Alternatöre hiçbir yük bağlı olmadan,bu alternatörün ayni devirle 2000-3000 d/dk. dönmesinde yalnızca yük olarak akü bağlı ise,örneğin bu aküye giden akım 10 amperden daha düşük olur.Yükler paralel olarak devreye kademeyle girdikçe (Artan amper ihtiyacıyla) konjenktördeki darlington tranasistör, zenerin iletimiyle daha fazla akımı ikaz uyartım akımı olarak bu altrenatöre sevk edip verir.Bu ikaz uyartım akımının max. sınırı da örneğin 14 volt 55 amperlik alternatörde üst devirlerde en fazla 55 amper (1 saatte değil,anlık verilen amper olarak) ,14 volt,125 amperlik altrenatörde ise yüksek devirlerde tam 125 amperi verecek kapasitededir.Test sırasında (Linkteki dökümanda alternatörün boşta ve yükteki voltaj ve akım testinde) örneğin devrede yük olarak sadece tek bir akü var iken,yüke göre değil de keyfi üretilen kadar bu yüksek amperin, aküye şarj akımı olarak direk girmesiyle,bu akü kısa sürede tam kullanılmaz hale gelir,çok mantıklı olarak düşünülürse.
Ama bir şarj dinamosu az yükte daha az amperi ve akü için tam yetecek şarj akımını,fazla yükte (kalorifer motoru,arka cam rezistansı,ateşleme sistemi,farlar,ek farlar(sis farı) müzik(ses) sistemi,vb. tam devrede iken) bu yükleri, üzerinde yazan etiket değerindeki ampere kadar (55 veya 125A gibi) verip tam karşılayabildiği gibi,akü şarjına da tam yetecek amper miktarını üretmiş olur.Örneğin 55 A,14 volt etiketli alternatörde, akülere en fazla 5.5 amperlki şarj akımı her halükarda (her şart altında) düzenli verilebilir.Aslında 55 amper 12 volt bir akü,55 A,14 volt bir alternaörü hiç zorlamayacak şekliyle en uygunudur,bu mevcut etiket değerine göre seçilen ideal bir akü için.Farların açık olmasında,yani geceleri akü şarjının daha uzun sürmesi,altenatör çıkış voltajının,yakılan bu farlarla birlikte biraz düşmesidir aslında.Çünkü voltaj I=V/R’ye göre daha yüksek olduğunda şarj akımı da tam istenileni (En ideali) olacaktır,ohm kanununa göre.
Aşağıdaki megep dökümanının 64-66. sayfasını tam (Dikkatli) incelediğimizde,kompakt IC regülatörü yani iç konjenktör devrede değilken (Yük olmazsa 14.4 alternatör gerilimi sabit kalır,bu yüzden IC regülatörü devreye tam olarak da girmez,IC reg.süz devre demekle tam olarak da bu durum,yani ikaz uyartım akımının yüksek devirlerde bile örneğin tam 55 amperi vermeyecek şekliyle darlington transistörlerinin bu akımı ayarlayıp (Çok azaltıp) alternatörü bu şekliyle kontrol edebildiği aslında tam olarak da kastedilmiştir) yapılan bu yüksüz testte 10 amperden daha düşük,tam yüklü durumda ise 30 amperden bile yüksek değerlerin ampermetreden yapılan bu test işlemlerinde okunabildiği (Bu testin daha önce yapılmış bir sonucu,ancak kitapta yazan yazılı haliyle) ayrıca görülebilir. Kolay gelsin.