Alternatör bir ilave yapılmadığı sürece aracın tüm elektrikli donanımını bekleyebilir. Rölanti devrinde bile tüm elektrik donanımını sorunsuz şekilde çalıştırır. Buda 70-80 Amper gibi bir akıma tekabül ederki alternatör için fazla bir değer değildir. Akünün marş motorunu çalıştırmak, ilk anda alternatör alan sargısını ikaz etmek ve motorun çalışmadığı durumlarda dörtlüler, kapı kilidi vb. yükleri beslemek dışında bir işlevi yoktur. Sağlıklı bir alternatör motor çalışırken aracın tüm elektrik sistemini besler, motor çalıştıktan sonra aküden akım çekilmez.
Yıllar önce üretilmiş şuan klasik olmuş 60-70 yıllık araçlarda şimdiki sistemden farklı olarak alternatör yerine dinamo vardı. Şarj dinamosu ifadeside o yıllardan kalmadır. Dinamonun verdiği akım motor devrine daha fazla bağımlı olduğundan, yıllar geçtikçe otomobillerde artan elektrikli donanımlar bu dinamo sisteminden alternatör sistemine geçilmesine sebep oldu.
Konu ile ilgili bilgi sahibi olmak isteyenler, mutlu, inci gibi bilindik yerli akü markalarının internet sitelerindeki kısa dökümanı okuyup bilgilerini güncelleyebilirler. Çok daha detaylı bilgileri ''Otomotiv Elektriği'' ve ''Otomotiv Elektroniği'' isimli kitaplardan edinebilir, imkanınız varsa pensampermetre ile kendiniz bile ölçebilirsiniz.
Saygılar.....