5. Kattan garaja elektrikli araç için hat çekilebilirmi?

Onlarda ve bizde durumu.


İnsan hayatını ucuza sayarak iş yapan onlarca usta var.Sözüm elbette meclisten dışarı;hakkı ile çalışanlar da var elbette.Yöneticilerden ve videoyu izleyeceklerden özür dileyerek bu işin ciddiyetine dair iki tane video paylaşıyorum.''Küfür içerdiği'' için lütfen kusuruma bakmayın.Gerekli görülürse paylaşımım silinebilir;alınmam.

 
Son düzenleme:
Anladım. Diyelimki yönetim kabul etmedi apartmandan hat çekmeyi. Ozaman araca şarj için yetebilecek güneş enerjisi sistemi kursam nekadar fiyat çıkar acaba?
Böyle bir sistem için de izin almanız gerekir!
Bina giriş sayaç panosundan doğrudan bağlanılacak bir priz ile sorun çözülür. Herkese açık olmaması ve tehlike arz etmemesi için prizin kilit altına alınması gerekir. Ben de henüz 20mt 3x2.5mm2 seyyar kabloyu toplamda 5 kat salıp bodrumdaki garajda 3.7kw şarj cihazıyla şarj ediyorum. Kablonun sarkıtılması sokak tarafta olmasa da pek hoş olmuyor. Daha sonra bahsettiğim şekilde bodrumda aynı kattaki sayaç panosundan bir priz montajı yapmayı düşünüyorum.
 
Merhabalar;
Şuan için elektrikli araçların vergisi diğer araçlara göre çok yüksek diye biliyorum. Evde şu kadar liraya şarz edip km de 40 kuruşa gezerim gibi hesapları doğru bulmuyorum.
 
Merhabalar;
Şuan için elektrikli araçların vergisi diğer araçlara göre çok yüksek diye biliyorum. Evde şu kadar liraya şarz edip km de 40 kuruşa gezerim gibi hesapları doğru bulmuyorum.
MTV muadil benzinli aracın 4te1 kadar olması lazım. Beygir gücü karşılığı kw ne geliyorsa ona göre vergilendirme yapılıyor.
 
Elektrikli araç vergileri :



İçten yanmalı araç vergileri :



Öylede güzel ayarlamışlar ki en çok talep gören elektrikli araçlar ile içten yanmalı araçların mtv leri neredeyse aynı.
 
Son düzenleme:
Merhabalar;
Şuan için elektrikli araçların vergisi diğer araçlara göre çok yüksek diye biliyorum. Evde şu kadar liraya şarz edip km de 40 kuruşa gezerim gibi hesapları doğru bulmuyorum.
16-18kw/100km tüketim var. Benzinli/mazotluda olduğu gibi agresif kullanımda bataryayı sömürüyor!
100km de 18kw ortalama 40TL yapsa km'de 40 krş sarfiyat çıkar. 5-6lt/100km tüketimli benzin veya mazotun 5'te biri. Batarya amortisman maliyeti hesaba katılmasa fosil yakıtlardan ekonomik. 30 senede batarya ömrü kadar yol yapmamışımdır.
Fosil yakıtlı arabalardaki bakım, yağ, filitre gibi değişimler olmasa da balata değişimi ve elektrikliye has diğer bakım masrafları muhakkak olacaktır.
 
DC şarj nasıl oluyor üstadım ?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…