Yaklaşık 2 yıldır kullandığım 600-1200 mini vincimin kumandası bir yere takılınca motorun altındaki kutuya giren kumanda uçları komple yerinden çıktı. Elektrikten çok anlamadığım için fazla kurcalamak istemedim. Birkaç deneme yaparak motoru çalıştırabildim fakat sadece yukarı hareket alabildim. Aşağı yönde hareket alamıyorum. Bu arada motorun alt kutusunda 2 adet kondansatör mevcut. Bu yüzden piyasadaki tek kondansatörlü vinçlerle kıyaslayıp doğru bağlantıyı gerçekleştiremedim.
Görseller aşağıdadır. Kumanda kutusunun bağlantılarını hiç ellemedim. Kumanda kablosunun motorun altındaki kutuya giren tarafındaki kablolardan siyah hariç hepsi çıkmıştı. Kumandanın beyaz kablosu nc ye gidiyor bu yüzden nötre bağladım. Kondansatörlerden birini sarıyla birleştirdim, yeşili sivice taktım vinç yukarı çıkıyor. Ama bağlantılarda ne kadar değişiklik yaptıysam da aşağı inmesini sağlayamadım. Bir elektrikçi 3 lü klemensteki siyah ve pembeleri değiştirerek aşağı inmesini sağladı fakat orijinalde böyle değildi.
Kondansatörlerin birer ucu siviçten gelen mavi kabloyla birleştirilip beyaz klemensin içine takılı vaziyetteydi. Tam emin değilim ama sanırım kondansatörler paralel bağlıydı. Uçların doğru bağlantısı ile ilgili yardımcı olabilecek kimse var mı acaba?
Nasıl olsa trifaze elektriğim var. Kondansatörü falan iptal edip, çift kontaktörlü kumanda devresi yapıp yeni bir kumanda ile trifaze olarak kullanamaz mıyım bu vinci?
Nasıl olsa trifaze elektriğim var. Kondansatörü falan iptal edip, çift kontaktörlü kumanda devresi yapıp yeni bir kumanda ile trifaze olarak kullanamaz mıyım bu vinci?
Olur ama motoru değiştirmeniz lazım, kumanda devresi lazım, lazımda lazım. Astarı yüzünden pahalıya gelir. Oraya göre trifaze motor bulabilirmisiniz o da ayrı konu. Yenisi daha uyguna gelir.
Daha fazla ve detaylı fotoğraf olursa belki çözüm bulunabilir
Olur ama motoru değiştirmeniz lazım, kumanda devresi lazım, lazımda lazım. Astarı yüzünden pahalıya gelir. Oraya göre trifaze motor bulabilirmisiniz o da ayrı konu. Yenisi daha uyguna gelir.
Daha fazla ve detaylı fotoğraf olursa belki çözüm bulunabilir
Bu motor tiplerinin doğrudan 3 fazla çalıştırılması sakıncalı mıdır yani?
Ben bir deneme yaptım. 2 kontaktörlü kumanda devresi ile vinci çift yönlü çalıştırdım. Fakat kablolar biraz fazla ısınıyor gibi. 4x1 lik kablo 3-4 denemeyle (boşta) epey ısındı. Kendi monofaze fiş kablosu da 1 lik ya da 1,5 luktu.
Motoru da değiştireceğime eski sisteme dönerim bağlantıyı bulabilirsem tabi. Ya da dediğiniz gibi sıfırdan vinç alırım.
Ama Astor'un yeni modellerinden farklı bir ürün. Kumandası ince uzun değil. Kondansatör motorun alt bölmesinde iki adet mevcut. Paralel olarak bağlılardı sanırım.
Bu motor tiplerinin doğrudan 3 fazla çalıştırılması sakıncalı mıdır yani?
Ben bir deneme yaptım. 2 kontaktörlü kumanda devresi ile vinci çift yönlü çalıştırdım. Fakat kablolar biraz fazla ısınıyor gibi. 4x1 lik kablo 3-4 denemeyle (boşta) epey ısındı. Kendi monofaze fiş kablosu da 1 lik ya da 1,5 luktu.
Motoru da değiştireceğime eski sisteme dönerim bağlantıyı bulabilirsem tabi. Ya da dediğiniz gibi sıfırdan vinç alırım.
Şanslıyım sanırım yanmamış. Epey de çalıştırdım. Bir tek yüke vurmadım. Boşta bile kablo ve motor epey ısındı.
Şimdi uzun denemelerim sonucu bağlantıda değil, kumandanın aşağı butonunda sorun olabileceği kanısına vardım. Çünkü bağlantıyı ne kadar değiştirdiysem de sadece üst buton hareket veriyor.
Butonların yaptığı işlevi piyasadan bulacağım vinç kumanda kutuları ile sağlayabilir miyim eğer öyle bir şansım varsa değiştireceğim.
Çok tuhaf bir düzeni var bu kumandanın. Hangi butona basınca hangi kontaklar birleşiyor hangileri ayrılıyor bu epey kafa karıştırıcı.
Ac motorun yönünün değişmesi için yardımcı sargı uçlarının da dışarda olması gerekir.
Bu yüzden motordan 4 kablo çıkıyor olmalı.
Bu 4 kablonun hangisi ana hangisi yardımcı sargı ucu önce onu tespit edin.
Sonra bağlantı yapmak kolay.
İki kondansatörün paralel bağlı olduğundan emin olun. Biri kalkış kond olabilir?