60v elektrikli motor beynine 72v akü takmak

ilk sıra dediğim şey motora bağlantı yaptığınız artı eksi kablosunun büyük olan akü üzerinden motor beynine bağlanması olayı.
 
Bir süre foruma giremedim konuyu şimdi gördüm. Seri bağlı akülerden herhangi birine paralel akü bağlamak batarya ah değerini yükseltir ama menzili arttırmaz. Sap ile samanı karıştırmayalım. 5 adet akü seri bağlandığında 70 volt görülmesi normaldir bekledikçe bu değer düşecektir. İlave seri akü hızı ve menzili arttıracaktır. Şarz cihazınızı ve far ampulunuzu değiştirmeniz gerekecek. Beyin maksimum gerilimine kadar sorunsuz çalışır. 4 akülü bisikletin 5 akü ile sorunsuz çalıştığını gördüm ama her markada sorunsuz çalışırmı bilemem. Aküleri paralel bağlayıp 12 volt akü şarz cihazı ile yılda 1 - 2 kere düşük akım ile doldurma akü ömürlerini uzatmada yardımcı olabilir. Aynı şekilde bataryaya paralel kondansatör de menzil arttırmada yararlı olabilir. Bilende bilmeyende er geç açığa çıkar. Susma hakkımızı kullanalım.
 

Hocam faydalı bilgiler için teşekkürler. Şuan aküleri yatak odamda tek tek 12v şarj aletiyle dolduruyorum. Saatte 1 amper dolduruyor ekteki cihazı kullanıyorum. 5 akü hayli zaman alacak ama önemi yok sağlıklı olacaksa beklerim. Öğrenmek istediğim bir şey var. Bu yöntemle nasıl bir yarar sağlamış oluyorum? Evet oda sıcaklığında olması bir nebze aküyü rahatlatacaktır fakat dışarı çıkar çıkmaz soğuk rüzgarı yiyince yine başladığım noktaya mı döneceğim, yoksa o seviyeye düşmesi için bir kaç gün mü geçmeli? Bu kış sürecinde her akşam aküleri eve alarak menzilimi tekrar 40-50 civarına yükseltebilir miyim? (akülerin sağlıklı olduğunu varsayarak)
 

Ekli dosyalar

  • BDV090.jpg
    363 KB · Görüntüleme: 2
Tek tek değilde önce kendi şarz cihazı ile doldurun sonra çıkarıp hepsini paralel bağlayarak şarz edin. Akülere numara verin kendi şarz cihazı doldurduktan sonra tek tek gerilimlerini ölçerek kaydedin. Şimdi ayrı şarz ettiğinizden bu uygulamayı kendi şarz cihazında en az 3 şarzdan sonra yaparsınız.
 

Bu cihaz seri bağlantı desteklemiyor sanırım.
 
Motor üzerinde kendi şarz cihazı ile doldurup dışarıda hepsini paralel bağlayarak şarz edeceksiniz.
 
Motorunuz 4 akülü ise bunları motor üzerinde kendi şarz cihazı ile doldurun. Harici aküyü 12 volt şarz cihazı ile doldurun. dolumdan sonra 5 aküyü paralel bağlayarak 12 volt şarz cihazı ile tekrar şarza bağlayın böylece aküleriniz eşitlenmiş olur. Oda sıcaklığında doldurduğunuzdan motora bağladığınızda düşük ısı nedeni ile oluşan kapasite kaybından etkilenmezsiniz. Gittiğiniz yerde de ya aküleri yada motoru sıcak yerde tutarsanız toplam menzilinizi uzatırsınız. Şarz cihazınızı 5 akülük olan ile değiştirip bir arada şarz etmeye başlarsınız.
 
Hiç bir şey anlamadım soruma da cevap alamadım hocam teşekkürler yine de.
Ustam ben size anlattım olayı.
Benim dediğimden şaşmayın.
Yok illa ben farklı bir şeyler yapacağım diyorsanız. Yapabilirsiniz.
Bu konuda binlerce mesaj bulursunuz. Herkes bir şeyler mutlaka söyler.
 
Ustam ben size anlattım olayı.
Benim dediğimden şaşmayın.
Yok illa ben farklı bir şeyler yapacağım diyorsanız. Yapabilirsiniz.
Bu konuda binlerce mesaj bulursunuz. Herkes bir şeyler mutlaka söyler.

5 aküyü seri bağlayarak evin içerisinde hangi şarj aletiyle doldurabilirim? Yani bu tek tek şarj işlemini yılda 2 defa falan yaparım anca onun haricinde kış aylarında evde şarj işlemi için 5 aküyü aynı anda dolduracak bir cihaza ihtiyacım var. Google pek işe yaramadı.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…