60v elektrikli motor beynine 72v akü takmak

Motorunuzun orjinal şarz cihazını evde şarz için kullanabilirsiniz. Bu size düşük ısı nedeninden oluşan kapasite kaybından korur ama 5 aküyü söküp takmak ile uğraşmak pek kolay değildir.
 
Bu siteye bir haller oldu girip cevap ta yazamıyorum.
Sizin sorununuz kış aylarında tam şarj edemiyor olmanız.
Aküleri şimdi bir defaya mahsus tek tek şarj edin.
5 aküyü birden seri bağlayıp motora takarsanız kartı yakabilme olasılığınız var.
Benim tavsiyem 4 aküyü tek tek şarj edin sonra da motora bir takın nasıl bir değişiklik var mı diye..
 
Motorunuzun orjinal şarz cihazını evde şarz için kullanabilirsiniz. Bu size düşük ısı nedeninden oluşan kapasite kaybından korur ama 5 aküyü söküp takmak ile uğraşmak pek kolay değildir.

Hocam söküp takmak dert değil sistem geliştirdim onun için 2 parça halinde takıyorum şimdi 5dakika sürmüyor. Şarj aletini nasıl kullanabilirim anlatır mısınız?
Bu siteye bir haller oldu girip cevap ta yazamıyorum.
Sizin sorununuz kış aylarında tam şarj edemiyor olmanız.
Aküleri şimdi bir defaya mahsus tek tek şarj edin.
5 aküyü birden seri bağlayıp motora takarsanız kartı yakabilme olasılığınız var.
Benim tavsiyem 4 aküyü tek tek şarj edin sonra da motora bir takın nasıl bir değişiklik var mı diye..

Kartı yakabilme olasılığı derken hocam. Her zaman bağladığım gibi bağlayacağım nasıl bir sorunla karşılaşabilirim?
 
Şarz cihazınızın artı eksisini direk seri bağlı gurubun artı eksisine bağladığınızda sorun çıkmaz.
 
Hocam söküp takmak dert değil sistem geliştirdim onun için 2 parça halinde takıyorum şimdi 5dakika sürmüyor. Şarj aletini nasıl kullanabilirim anlatır mısınız?


Kartı yakabilme olasılığı derken hocam. Her zaman bağladığım gibi bağlayacağım nasıl bir sorunla karşılaşabilirim?
Ustam kusura bakma sizin akü sistemini 5 liydi.
Diğer arkadaşın motoruyla karıştırdım aküleri :)
diğer arkadaş 4 akü kullanıyordu 5. aküyüde seri bağlamıştı.
 
Hiç bir şey anlamadım yazdıklarınızdan :)
Neyin denemesini yapacakmışım :)
Neyin merakında daldınız :) bülent bey :)

***
Demek ki anlamanız için 1 defa okumanız yetmiyormuş ... bir kaç kez aynı mesajı okuyun.

Anlamadığınız konu ne biliyormusunuz sayın @by_lent ustam :)
Ah değeri ile Amperi hala bir birine karıştırıyorsunuz.
Ben amper diyorum siz Ah anlıyorsunuz.
Ben zaten Sizinle bu konuda asla anlaşamam çünkü benim anlattığım şeyi yanlış taraftan bakıp yorum yazıyorsunuz.
Şu paylaştığınız konuların tamamı Ah ile ilgili sorular.
Amper diye konuşuyorlar ama bahsi geçen konu ah tır.
Akımın tüketiciye göre değiştiğini bildiğinizi varsayıyorum da ampersaat/Ah kavramının aynı şekilde yüke bağlı olduğunu neden anlayamadığınızı da ben anlayamıyorum! Hatta mesajlarınıza cevap vermekle size iyilik mi kötülük mü yaptığımı ...

Arkadaş istersen o alıntı yaptığın siteye tekrar gir bak, akım nedir, saatlik birim nedir? Hani bilmediğimi iddia edip göz attığın site, şu matematikteki 4 işlem yapıldığını söylediğim.
 
Bir süre foruma giremedim konuyu şimdi gördüm. Seri bağlı akülerden herhangi birine paralel akü bağlamak batarya ah değerini yükseltir ama menzili arttırmaz. Sap ile samanı karıştırmayalım. 5 adet akü seri bağlandığında 70 volt görülmesi normaldir bekledikçe bu değer düşecektir. İlave seri akü hızı ve menzili arttıracaktır. Şarz cihazınızı ve far ampulunuzu değiştirmeniz gerekecek. Beyin maksimum gerilimine kadar sorunsuz çalışır. 4 akülü bisikletin 5 akü ile sorunsuz çalıştığını gördüm ama her markada sorunsuz çalışırmı bilemem. Aküleri paralel bağlayıp 12 volt akü şarz cihazı ile yılda 1 - 2 kere düşük akım ile doldurma akü ömürlerini uzatmada yardımcı olabilir. Aynı şekilde bataryaya paralel kondansatör de menzil arttırmada yararlı olabilir. Bilende bilmeyende er geç açığa çıkar. Susma hakkımızı kullanalım.
Hocam,5 akü full dolu,motorun beyni 72v görmesi normal bir durum mu sizce?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst