Merhabalar,
2 adet Siemens marka 6300V 715 kW gücündeki motorumuz var.
Resimdeki fırça diye bilinen kömürlerin değişimi gerekiyor. Muhtemelen toplamda yaylarıyla birlikte 6 adet bulunuyor.
Birisi Sincap kafesli, diğeri bilezikli tip.
Sorum şu,
* Bu kömürler ne işe yarar tam olarak görevi nedir? Çalışma mantığını anlamak istiyorum.
* Sürtünme mantığıyla çalışıyor ise bu kömürler tıpkı araç balatası gibi bitme ihtimali var mı?
Merhabalar, Siemens marka 6300V 715 kW gücündeki motorumuz var.
Resimdeki fırça diye bilinen kömürlerin değişimi gerekiyor. Muhtemelen toplamda yaylarıyla birlikte 6 adet bulunuyor.
Sorum şu,
* Bu kömürler ne işe yarar tam olarak görevi nedir? Çalışma mantığını anlamak istiyorum.
* Sürtünme mantığıyla çalışıyor ise bu kömürler tıpkı araç balatası gibi bitme ihtimali var mı?
Bilezikli asnkron için,teknoloji budur.Kö-
mürlerin,sürekli kontrol ve temizliği takip
edilmelidir.Tahrik zorunluğu ( kalkınma momentinin yüksek olması ve devir sayısı ayarı istenen yerlerde )nedeniyle seçim böyle seçim yapılabilir.
Zaten artık kullanılıyor . Frekans konvertörlü , soft starterlı sistemler var . Bilezikli asenkron ve direnç sistemi artık yenisi üretilip kullanılan bir yöntem değil , tarihte hoş bir anı artık. Tarihte kalmış sistemler yıldız üçgen yol verme sistemi ile birlikte .Mevzuya aşina değilsiniz büyük ihtimal .
Mevzuyla ilgili bir ayrıntı olarak bu kömürleri üreten bir sürü firma var . İrtibata geçerseniz ihtiyacınıza göre uygun ebatta , sertlikte ( bir sürü imalat özellikli kömür türü var ) imalatta bulunuyorlar . İşyerindeki DC motorlar için hala imal ettiriyoruz.
Zaten artık kullanılıyor . Frekans konvertörlü , soft starterlı sistemler var . Bilezikli asenkron ve direnç sistemi artık yenisi üretilip kullanılan bir yöntem değil , tarihte hoş bir anı artık. Tarihte kalmış sistemler yıldız üçgen yol verme sistemi ile birlikte .Mevzuya aşina değilsiniz büyük ihtimal .
Mevzuyla ilgili bir ayrıntı olarak bu kömürleri üreten bir sürü firma var . İrtibata geçerseniz ihtiyacınıza göre uygun ebatta , sertlikte ( bir sürü imalat özellikli kömür türü var ) imalatta bulunuyorlar . İşyerindeki DC motorlar için hala imal ettiriyoruz.
98 yılından beri çalışan motorlar bunlar.
Konuya aşinalık kısmına gelince benim daha çok inşaat/bina elektriği üzerine çalışma hayatım oldu.
Şuan iş değişikliği nedeniyle sayısını bilmediğim 0.75 kW'tan 715 kW ya kadar bir sürü motorların olduğu yerde çalışıyorum ve gerçekten mantığıyla birlikte öğrenmek istiyorum. O yüzden tuhaf sorularım olursa affola hocam. Teşekkür ederim.
Zaten artık kullanılıyor . Frekans konvertörlü , soft starterlı sistemler var . Bilezikli asenkron ve direnç sistemi artık yenisi üretilip kullanılan bir yöntem değil , tarihte hoş bir anı artık. Tarihte kalmış sistemler yıldız üçgen yol verme sistemi ile birlikte .Mevzuya aşina değilsiniz büyük ihtimal .
Mevzuyla ilgili bir ayrıntı olarak bu kömürleri üreten bir sürü firma var . İrtibata geçerseniz ihtiyacınıza göre uygun ebatta , sertlikte ( bir sürü imalat özellikli kömür türü var ) imalatta bulunuyorlar . İşyerindeki DC motorlar için hala imal ettiriyoruz.
98 yılından beri çalışan motorlar bunlar.
Konuya aşinalık kısmına gelince benim daha çok inşaat/bina elektriği üzerine çalışma hayatım oldu.
Şuan iş değişikliği nedeniyle sayısını bilmediğim 0.75 kW'tan 715 kW ya kadar bir sürü motorların olduğu yerde çalışıyorum ve gerçekten mantığıyla birlikte öğrenmek istiyorum. O yüzden tuhaf sorularım olursa affola hocam. Teşekkür ederim.
o halde günümüzde üretilen motorların tamamına yakını sincap kafesli diyebilir miyiz?