715 kW Asenkron Motor Kömürleri

cinar3460

Üye
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
27
Merhabalar,
2 adet Siemens marka 6300V 715 kW gücündeki motorumuz var.
Resimdeki fırça diye bilinen kömürlerin değişimi gerekiyor. Muhtemelen toplamda yaylarıyla birlikte 6 adet bulunuyor.
Birisi Sincap kafesli, diğeri bilezikli tip.

Sorum şu,
* Bu kömürler ne işe yarar tam olarak görevi nedir? Çalışma mantığını anlamak istiyorum.
* Sürtünme mantığıyla çalışıyor ise bu kömürler tıpkı araç balatası gibi bitme ihtimali var mı?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220228_113617.jpg
    IMG_20220228_113617.jpg
    273.5 KB · Görüntüleme: 62
Son düzenleme:
Merhabalar,
Siemens marka 6300V 715 kW gücündeki motorumuz var.
Resimdeki fırça diye bilinen kömürlerin değişimi gerekiyor. Muhtemelen toplamda yaylarıyla birlikte 6 adet bulunuyor.

Sorum şu,
* Bu kömürler ne işe yarar tam olarak görevi nedir? Çalışma mantığını anlamak istiyorum.
* Sürtünme mantığıyla çalışıyor ise bu kömürler tıpkı araç balatası gibi bitme ihtimali var mı?
Kullanım amacı dönen kısım ile sabit kısım arasında iletim sağlamak. Evet sürtüyor ve zamanla biter.
 
Bilezikli asnkron için,teknoloji budur.Kö-
mürlerin,sürekli kontrol ve temizliği takip
edilmelidir.Tahrik zorunluğu ( kalkınma momentinin yüksek olması ve devir sayısı ayarı istenen yerlerde )nedeniyle seçim böyle seçim yapılabilir.
 
Son düzenleme:
eğer öyleyse daha farklı yollar kullanılamaz mıydı?
Zaten artık kullanılıyor . Frekans konvertörlü , soft starterlı sistemler var . Bilezikli asenkron ve direnç sistemi artık yenisi üretilip kullanılan bir yöntem değil , tarihte hoş bir anı artık. Tarihte kalmış sistemler yıldız üçgen yol verme sistemi ile birlikte .Mevzuya aşina değilsiniz büyük ihtimal .
Mevzuyla ilgili bir ayrıntı olarak bu kömürleri üreten bir sürü firma var . İrtibata geçerseniz ihtiyacınıza göre uygun ebatta , sertlikte ( bir sürü imalat özellikli kömür türü var ) imalatta bulunuyorlar . İşyerindeki DC motorlar için hala imal ettiriyoruz.
 
Zaten artık kullanılıyor . Frekans konvertörlü , soft starterlı sistemler var . Bilezikli asenkron ve direnç sistemi artık yenisi üretilip kullanılan bir yöntem değil , tarihte hoş bir anı artık. Tarihte kalmış sistemler yıldız üçgen yol verme sistemi ile birlikte .Mevzuya aşina değilsiniz büyük ihtimal .
Mevzuyla ilgili bir ayrıntı olarak bu kömürleri üreten bir sürü firma var . İrtibata geçerseniz ihtiyacınıza göre uygun ebatta , sertlikte ( bir sürü imalat özellikli kömür türü var ) imalatta bulunuyorlar . İşyerindeki DC motorlar için hala imal ettiriyoruz.
98 yılından beri çalışan motorlar bunlar.
Konuya aşinalık kısmına gelince benim daha çok inşaat/bina elektriği üzerine çalışma hayatım oldu.
Şuan iş değişikliği nedeniyle sayısını bilmediğim 0.75 kW'tan 715 kW ya kadar bir sürü motorların olduğu yerde çalışıyorum ve gerçekten mantığıyla birlikte öğrenmek istiyorum. O yüzden tuhaf sorularım olursa affola hocam. Teşekkür ederim.
Zaten artık kullanılıyor . Frekans konvertörlü , soft starterlı sistemler var . Bilezikli asenkron ve direnç sistemi artık yenisi üretilip kullanılan bir yöntem değil , tarihte hoş bir anı artık. Tarihte kalmış sistemler yıldız üçgen yol verme sistemi ile birlikte .Mevzuya aşina değilsiniz büyük ihtimal .
Mevzuyla ilgili bir ayrıntı olarak bu kömürleri üreten bir sürü firma var . İrtibata geçerseniz ihtiyacınıza göre uygun ebatta , sertlikte ( bir sürü imalat özellikli kömür türü var ) imalatta bulunuyorlar . İşyerindeki DC motorlar için hala imal ettiriyoruz.
o halde günümüzde üretilen motorların tamamına yakını sincap kafesli diyebilir miyiz?
 
98 yılından beri çalışan motorlar bunlar.
Konuya aşinalık kısmına gelince benim daha çok inşaat/bina elektriği üzerine çalışma hayatım oldu.
Şuan iş değişikliği nedeniyle sayısını bilmediğim 0.75 kW'tan 715 kW ya kadar bir sürü motorların olduğu yerde çalışıyorum ve gerçekten mantığıyla birlikte öğrenmek istiyorum. O yüzden tuhaf sorularım olursa affola hocam. Teşekkür ederim.

o halde günümüzde üretilen motorların tamamına yakını sincap kafesli diyebilir miyiz?
Bilezikli asenkron motor bileziklerine bir köprü atarsanız sabit devirli motor olarak kullanılabilir. Ama tork kaybı olur .
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst