yük vermeden sisteme bağlı şekilde 270 a çekiyormus ve bağlı olduğu sistemi elimizle çevirebiliyoruz yazmış sn musty. artı olarak yıldızda 270 amper çeken bır motoru nasıl dırek kontaktöre bağlamayı öneriyorsunuz anlam veremedim sn alidemir.
sanırım meramımı anlatamadım.Bir kez daha anlatmaya çalışayım.Mekanik düzeneğin elle çevrilebiliyor olması bir ölçü değildir.Yüksek hızda en küçük bir sorun bile katlanarak büyüyüp motorun fazla akım çekmesine sebep olabilir.
Küçücük bir rulman arızası veya balans yüzünden koca motorların kitlenip kaldıklarına tanık oldum.
Motor termiği 2 yere konulabilir.
1=Ana kontaktör çıkışına (bu durumda termik motor anılır akımının 1,73 katına ayarlanır.motor yükü yıldızda çalışmak için fazla ise termik fazlasıyla ısınır.üçgene geçtiğinde zaten ısınmış olan termik üçgende çalışan motorun çektiği akım sırasında açabilir.)
2=Termik üçgen kontaktörü çıkışına konulur.(Bu durumda motor yıldızda korunmaz.Üçgene geçildiğinde gereksiz yere ısınmamış termik üçgen akımına daha iyi tepki verir.Motor akımı iki kola ayrıldığından termik ayarı anılır akımın yarısı olmalıdır.)
Alışılagelmiş uygulama 1, yoldur.Ne var ki özellikle çok sık devreye girip çıkmayan motorları 2 yol daha iyi korur.Akımın 1,73 katı oldukça yüksek bir değerdir.
Halen çalıştığım fabrikada milyon dolarlık İtalyan malı fırınların tüm aspraör motorları bu şekilde çalışmaktadır.
250A 75kw motorun kalkınma akımı için yüksek sayılmaz.Belki yıdız süresi uzundur.En iyi ayar sahda yapılır.Şöyle ki:
Motor çalıştırılır.Akım fırlar bir süre sonra düşmeye başlar ve sabitlenir.Bu zaman O motor için en uygun süredir.Fazla uzun olması veya kısa tutuması motorun termik attırması ile sonuçlanır.
Tüm bunlar ilkeseldir ve sahdaki motorun doğru bağlandığı ve sarımında hata olmadığı varsayılmıştır
Kolay gelsin