75 kw motor sorunu

Emtas motor ıle gamak motorun, kasnak capları ıle verılen devır aynımıdır. Motor ve mekanızma üzerındekı kasnaklara bakın, çapları aynı ise, gamakdakının kasnak çapını, emtaş dakı devıri yapacak şekılde düşürün bırde, üçgene gecme sürenızi kontrol edınız. Arkadaslarımınız yaptıkları önerılerden sonra gerıye kalanlar bunlar benceçç
İyi calısmalar..
 
yük vermeden sisteme bağlı şekilde 270 a çekiyormus ve bağlı olduğu sistemi elimizle çevirebiliyoruz yazmış sn musty. artı olarak yıldızda 270 amper çeken bır motoru nasıl dırek kontaktöre bağlamayı öneriyorsunuz anlam veremedim sn alidemir.

sanırım meramımı anlatamadım.Bir kez daha anlatmaya çalışayım.Mekanik düzeneğin elle çevrilebiliyor olması bir ölçü değildir.Yüksek hızda en küçük bir sorun bile katlanarak büyüyüp motorun fazla akım çekmesine sebep olabilir.
Küçücük bir rulman arızası veya balans yüzünden koca motorların kitlenip kaldıklarına tanık oldum.
Motor termiği 2 yere konulabilir.
1=Ana kontaktör çıkışına (bu durumda termik motor anılır akımının 1,73 katına ayarlanır.motor yükü yıldızda çalışmak için fazla ise termik fazlasıyla ısınır.üçgene geçtiğinde zaten ısınmış olan termik üçgende çalışan motorun çektiği akım sırasında açabilir.)
2=Termik üçgen kontaktörü çıkışına konulur.(Bu durumda motor yıldızda korunmaz.Üçgene geçildiğinde gereksiz yere ısınmamış termik üçgen akımına daha iyi tepki verir.Motor akımı iki kola ayrıldığından termik ayarı anılır akımın yarısı olmalıdır.)
Alışılagelmiş uygulama 1, yoldur.Ne var ki özellikle çok sık devreye girip çıkmayan motorları 2 yol daha iyi korur.Akımın 1,73 katı oldukça yüksek bir değerdir.
Halen çalıştığım fabrikada milyon dolarlık İtalyan malı fırınların tüm aspraör motorları bu şekilde çalışmaktadır.
250A 75kw motorun kalkınma akımı için yüksek sayılmaz.Belki yıdız süresi uzundur.En iyi ayar sahda yapılır.Şöyle ki:
Motor çalıştırılır.Akım fırlar bir süre sonra düşmeye başlar ve sabitlenir.Bu zaman O motor için en uygun süredir.Fazla uzun olması veya kısa tutuması motorun termik attırması ile sonuçlanır.
Tüm bunlar ilkeseldir ve sahdaki motorun doğru bağlandığı ve sarımında hata olmadığı varsayılmıştır
Kolay gelsin
 
arkadaşlar motorlar sisteme kaplinli kasnakla kayışla bağlanıyor.rulmanları ve yatakları kontrol ettik hepsi sağlam.motroda herhangi bir balans yok.bu motor kübiser dediğimiz ikinci kırıcıda bağlı.yıldız süresini 30 sn.yeye kadar uzattım ama akımda herhangi bir düşme meydana gelmiyor.aldığımız firmadan teknik projelerini istedim onlar elime ulaşınca daha detaylı kontrollerini yapıp sizlerle paylaşacağım.sizlerede denk gelmiştir arada gözden kaçan küçücük bir ayrıntı bu olaylara sebep olabiliyor.gösterdiğiniz ilgi için hepinize tekrar teşekkürler.
 
sn. musty_tq yeriniz nerede, eğer iş yerimize yakın bir yerdeyseniz gelip görmek istiyorum sistemi.
motor sarım'a gittikten sonra oluşmuş bir arıza mı? motor sarımdan önce bu sistemden problemsiz çalışıyorsa zaten sorunun motorda olduğu açıktır.
 
sn alidemir yazdıklarınız doğrudur yanlış demiyorum elbetteki küçük bir rulmandan balanstan kitleyip motoru yakabilir bende benzer bir msj yazdım önceki mesajlarımda. sürekli mekanık arıza üzerinde duruyorum bu konuda.

sn musty boşta 14 amper üçgende 45 amper yazmış ve her fazda 270 amper sisteme bağlıyken yazmış demekki anma akımıyla nominal hızına ulaşmış motorun çektiği akımı mukayese edebildiği anlamı çıkıyor. (kendisi yanlış anlamasın)

Size katılmadığım nokta;
yıldızda 270 amper çeken bir motorun çalıştırılması hele hele termiksiz çalıştırılmasına karşıyım motoru yakmaya davetiyedir. Sizin dediğiniz gibi termiği üçgen çıkışına bağlayalım yıldızda çekilen akımdan dolayı ısınmamış olur, üçgene geçincede anma akımında tepki vermez mantığı yanlış ve standart bir uygulama değil bana göre.
 
sn ustalar burada anlaşılamayan bir nokta var, motor sarıma gitmeden önce sistemde düzgün çalışıyor muydu? sarıma gitme sebebi bu sistemde yanması mı? 270 A. bir güç çekiyorsa ve sistem elle dönüyorsa problem nerede?

motorun boşta normal amperin de çalışması sarımın tam anlamıyla sağlam oluduğu anlamına gelmez. sipir ve bobinde yapılan hatalar yükte problem çıkarabilir.
 
sn secosahan arkadaşım maalesef işyerimiz cezayirde düşündüğün için saol.:(..kübiser sistemini devreye yeni aldık.operatörleri sistemin tr deyken çalıştığını belirttiler.motoru sisteme aldığımız ilk anda motor yandı.sanırım nakliye koşulları ve motorların hava şartlarına karşı önlem alınmadığından dolayı.motoru sardırdık şimdi.kumanda panosunu sıfırdan yeniledim.sistemdeki tüm malzemeler 1995 model malzemelerden oluşuyordu.birtek değiştirmediğimiz kısım maliyet yüzünden 75 kw.lık iki motorun kumanda elemanları kaldı muhtemelen onlarıda yenileyeceğiz.75 kw.lıklar için sadece ilave telemecanique GV7-RE150 termik şalter kullandık.bıçaklı sigortalar vardı onları iptal ettik.bugünde 2 tane aşırı akım rölesi alacağız eski röleler tam çalışmıyor gibi.
 
ilginç ve istisna bir durum olabilir. çözüm sürecini ve arızanın neden kaynaklandığını en kısa sürede bulup bizimle paylaşman dileğiyle
kolay gelsin.
 
Her yiğidin yoğurt yiyişi misali her ustanın da farklı çözümyolları olabiliyor.Anılan motorun çektiği akım yolalma için uygundur.Ancak olağan işletme şartları için kabuledilebilir değil.En başta Fahri Bey'in belirtiği gibi mekanik sistem yıldızda çalışmaya uygun olmadığından bu denli yüksek akım çekiyordur.Kendileri yolalma süresini 30sn ye attırdığını yazmış.İnanılmaz uzun bir süre.Sürenin önceki yazımdaki yöntemle ayarlanması uygun olur.

Sn Greenyücel
Zaten 2 usulün (en azından ülkemizde) fazla kullanılmadığını belirtmiştim.Ne var ki 1, de çok iyi bir çözüm değil.Örneklersek:
75kw motor ortalama 146A akım çekecektir bu durumda termiği 84A'e ayarlamamız gerekir. 84+84(teorik olarak eişt akımgeçer)168A akım eder Yani motor anılır değerinin20A fazlası halinde ancak koruma sınırına gelecektir.termiklerin akım ayarının 1-1,2 katı arasında işlem yapabileceği göz önüne alındığında motorumuz gerçekte korunmuyordur.Bu sebeple Gördüğüm tüm İtalyan panolarında Termiği üçgene koymak esastır.
Aynı panoyu ben yapsaydım tremik yerine Motor generatör korumasına yönelik şalteri alır ana girişe takardım .Hem yıldızda hem de üçgende koruma sağlardım.

Mekanik aktarım organları(kasnaklar) 900d/dk motora göre dizayn edilmişse 1500d/dk motorla aynı işi yapmak olanaksızdır.Bu durumun öncelikle gözönüne alınması uygun olur.
 
arkadaşım,eğer motor yıldızda 30 sn boyunca 270 amperde kalıyor ise

1.jeneratörde bir sorun olabilir gerilim düşümü gibi.

2.motor yanlış sarılmıştır.(orjinalinden daha ince bir telle sarılmıştır)

3.motor kollektöründe bir patlama veya başkabir sorun olabir.

eğer motor yıldızda bir müddet sonra akım normale düşüyor ve üçgene geçtiğinde termik atıyor ise...hiç düşünme termiği üçgen kontaktör çıkışına tak olsun bitsin.

iyi çalışmalar kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,881
Mesajlar
931,008
Kullanıcılar
452,761
Son üye
tatar7342

Yeni konular

Geri
Üst