polymak güzel seçim. sanayideki tornacıdan iyidir.
bu makine benim çizimlerden mi ??
Geçen sene bu tarihlerden beri forumu takip ediyorum, Maxmali'yi de ya sizin ya da
@Suat_Korkmaz 'ın konularından birinde görmüştüm. Benzer tasarımı ikiniz de kullanınca, köprüyü oradan ”esinlenip” kendi aldığım raylara vs. göre ölçülendirdim vidalı mil ve araba montaj deliklerini.
Köprüyü tek motorla süreceğim için, Y ekseni yönünde esneme miktarını azaltmak adına köprüyü alttan 45x180'lik profil ile kapatıp vidalı mil somununu da bu profile takmak tek seçenekti. Paylaştığınız planlar böyle mi bilmiyorum, Solidworks kullanmadığım için bakamadım çizimlere.
Bu haliyle fena durmuyor esneme durumu bu arada, tabii mil gelince netleşir durum...(Esnemeden kastım, köprü ayaklarından ayaklardan biri sabit iken diğerinin ileri geri oynama miktarı)
Z ekseni de konunun başında belirttiğim gibi Suat abi'nin son cnc'sinde kullandığı Z eksenine benziyor, 45lik ağır sigma kullandım farklı olarak sanırım. Z için de FF-FK alsam iyi olurmuş yalnız. BF-BK gereksiz oldu.
Y ekseninde raylar ve vidalı mil aynı düzlemde olsun diyince köprünün altındaki profil ile vidalı mil arasında 20mm yükseklik oldu tabi. Profilin üzerine kesimden artan 10mm lik ya da 15mm lik alüminyum levhaları kullanarak somun bağlantısı için bir ara parça ayarlayacağım.
En sona motor bağlantı flanşları kalacak, onunla ilgili de bir kaç fikir var aklımda. Netleştikçe paylaşacağım onu da.