78 serisi regülatör giriş gerilimleri çıkışın max 1.5 katı olacak şekilde kullanmanız daha iyi olur, bu sebeple önce 7809 sonra 7805 kullanmanız uygun olacaktır
Araclarin Elektrik aksami 12v olmasina ragmen alternatorun urettigi voltajda cok yuksek voltaj tepecikleri olusur. Bu nedenle 78xx serisi regulatorlerin beslemesi dogrudan 12v hattindan alinmamali. Besleme ile arasina muhakkak direncli, varistorlu, sok bobinli vs koruma duzenekleri eklemelisiniz. Bu yuzden 50volttan daha yuksek voltajlara dayanan malzemeler secmekte fayda var.
Ote yandan 12v ile beslenen 7805 uzerinde 7v kalir. Cihaziniz ne kadar akim cekiyor belli degil fakat 100mA bile asilsaniz regulator uzerinde 0.7w harcanir. Otomobil icerisi zaten gunes altinda yuksek sicakliklara cikar. Bunun uzerine regulator uzerinde olusan isi sicakligi daha da artirir. Bu yuzdenregulator isisi sogutucu ile atilmak zorundadir.
Eger 7805'i tek basina sogutucusuz kullandiysaniz her ne kadar termal koruma olsa da sicaklik yuzunden de bozulmustur.