90 kw motor yanıyor

Yukarıdaki açıklamama göre, motor yol alırken ve yol aldıktan sonra çalışırken, pens ampermetre ile akımı ölçmeniz de de fayda var. Benim açtığım bir tartışma konusunu incelemeniz ve Fahri Bey'in açıklamasına dikkatinizi çekmek isterim.
<kolay gelsin

https://www.kontrolkalemi.com/forum/otomatik-kumanda/20552-yildiz-ucgen-sorunu.html

___

Yukarıdaki açıklamama istinaden, motor yol alırken ve yol aldıktan sonra pensampermetre ile motorun akımını ölçmeniz sizin yararınıza olacaktır.

Benim tartışmaya açtığpım bir konuyu incelersen dahaaçıklayyıcı bilgilere ulaşabilirsin. Fahri Bey'in açıklamasıda bir okadar güzel.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/otomatik-kumanda/20552-yildiz-ucgen-sorunu.html

Kolay gelsin
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaslar,
hep arıza üzerınde durduk, size bi yaşadıgımı anlatayım. 450 kw. kompresör motorlarımızdan yanalar oluyordu. Koıntrollerımızde her sey normal, koruma dersenız son sıstem. En son moturu sardırdıgımız fırma, bıze özek deterjan verdi, arada motorları, tazyıklı suyla, bu deterjanla yıkıyorduk. Zaman ızcersınde, sargılara gıren tozlar, yapısıyor ve hava sırkılasyonunu engellıyor, motorda ısınıyor. Olaylara bıde bu yönden bakınız, veya aklımızda bulunsun<<
 
kompresörlerde kullanılan motorları seçerken yüklenme katsayısı 1.15 katı olan motor seçilmeli yani standart bir motor koyarsan zorlanmaya gelemeden yanar.ayrıca çalıştıgı ortam cok sıcaksa sargı izalasyon sınıfı yüksek olmalı bunlara dikkat etmeyen bir bobinajcı tarafından sarılıdıysa yanması dogaldır.
 
coz255 arkadaşların söylediklerinin tamamına ek olarak güç devresinde termik nereye bağlı yani sigortadan sonra RST fazları üzerine mi yoksa UVW veya ZXY uçaları ile ana kontaktor arasına mı? Buna dikkat edip termiğin akım ayarını ona göre yaparsan. Mekanik sıkışmalarda bile büyük ihtimalle termik atıp motorunu kurtaracaktır.
kolay gelsin
 
Arkadaslar:
150 kW , 400 V sincap kafesli asenkron motoru direkt calistirmamiz isteniyor mumkun mudur?
Ve neden ? Acik bilgiye ihtiyacim var yardimci olursaniz sevinirim.
 
Trafonuz kaç kva ? Motor,hangi sistemi tahrik edecek ?Kısa süre önce kaybetmiş olduğumuz
Sn. Turgut Odabaşının dokümanlarıdan yararlanabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • motorlarda yolalma.rar
    104.7 KB · Görüntüleme: 36
Son düzenleme:
trafo 1000 kva, pompayi calistiriyor. 2 + 1 calisiyor , 150 kw luk motordan yada 3 adet pompa var.2 si surekli 1 tanesi standby
 

Sn coz255;
Sargılar ısınıpta PTC nin bağlı bulunduğu kompanent motoru devreden çıkarmıyorsa ısı algılamada sorun var demekki. Önce bu durumu çözüp sonra motorun ısınmasına etken nedir onu araştırmak lazım. Havalandırmada toz kir vs varmı yada motor etiket değerinin üzerindemi akım çekiyor bunlara bakılması lazım. artı olarak motor glasörlüklerinin yağı eksikse yağ basın bunlar motorun çektiği akıma ömrüne mekanik aksamına etken ve önemli şeylerdir.
 
Son düzenleme:
Arkadaslar:
150 kW , 400 V sincap kafesli asenkron motoru direkt calistirmamiz isteniyor mumkun mudur?
Ve neden ? Acik bilgiye ihtiyacim var yardimci olursaniz sevinirim.

150 kw lık motoru ucgende kaldırırsan 1500 amper ceker egerkı sıstemın 1500 amperlık guce dayanabılecekse baglayabılırsın ama motor kısa omurlu olur cos fi degeri kac?
 
Sorunsuz çalıştırabilirsiniz.Pompa devrenizde,muhtemelen çekvalf vardır.Duruş anındaki çek-
valf sorunlarından ve diğer sorunlardan kurtulmak için,soft starterli uygulama yapmanızın
daha uygun olacağını düşünüyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,776
Mesajlar
930,001
Kullanıcılar
452,544
Son üye
Beratkya

Yeni konular

Geri
Üst