Bununla ılgılı bır cok uygulama var. Gelişen teknololije göre uygulama cesıtelri mevcutdur. Bilinen en eskı uygulamalardan biri, tork uygulamalı DC motorla yapılan çalısmadır. Motora ait, DC elektoronık sürücüde , motor akım kontrolu yapan trımport vardır. Bunu sökerek, dısarı alır, operatörun kullanacagı yere 3 damarlı blendajlı kablo ıle tasır, çok turlu (ortalama 10 tur) trımpotla aynı kohm degerınde bır potansıyemetre takarsanız, tork uygulaması yapmıs olursunuz. Makınaya ve dolayısıyla motora start verdiğinzde, potu yavas yavaş acarsınız, pot.u yukseldıkce motor dönmeye baslar, gergınliği kafı gördüğünüz yerde bırakın. Sarıcı makara, bobın vs. doldukca motor akımı artacagından, gerilimi düşürerek motorun , yani sarıcının devri düşer.(cevresel hız sabıt kalır)
Bunun yanında belıttiğinz gibi, encodr vs.. ıle Ac sürücülerde yapılan uygulamalar var.
Sarıcının ve boşaltıcının üzerıne bır kol ıle takılacak potansıyometrelerle, çap kontrolu yapılarak, sarıcı doldukca yavaslar, bosaltıcı ise boşaldıkca hızlanır. Kabaca, anlatım bu,
ızahat gerekırse yıne de görüşürüz.
İyi calısmalar..