Aşırı Akım Rölesi Hatası

merhaba scorpion arkadaşım , Federal'in ürünlerini kullanmıyorum ama siemens için konuşursam Termik röle ayar sahası sienens 3ua 59 /50-63 A , ayarlanılan saha = 50A , 55 kw , 75 HP. Motor çıkışı çekilen amper(yükte)=45A
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Tekonbilim74 arkadaşım;

senin NH'ın T fazı attığına göre direk SARGIN şase YAPMIŞ.

bu arızayı hiçbir aşırı akım rölesi engellemez.

senin acil olarak motor şase,vibrasyon olayını çözmen lazım ve motorun ön ve arka kapalarını yenile. en önemlisi rotorun salgı ve balansını yaptır çünkü mutlaka rotor zarar görmüştür.

aşırı akım rölesi,termik manyetik şalter, hızlı sigorta vs. vs. vs. bunlar bu arızayı çözecek elemanlar değil.

yıldızda kalkış akımın ve yol vermen süren nedir?

kolay gelsin iyi çalışmalar.
 
Son düzenleme:
gs3531 arkadaşım o dediklerini harfi harfine yaptım sargılar zedelenmesi zaten vibrasyondandı bu yüzdende rotor sargılara şase yapıp zarar vermiş. Yıldızda kalkış akımı motor nominal akımının 4 kat fazlası...
 
Anlattıklarınızı komple değerlendirdiğimde motorun yıldız bağlantıdaki kalkınma momentinin yük momentine yakın değerlerde olduğunu bu yüzden bunu yenebilmek için şebekeden kilitli rotor akımına yakın (kısadevre akımına yakın) değerde akım çekilmekte ve haliyle termik bu yüksek akımda koruma yapmayıp sargı izolasyonlarının da zarar görmesi neticesi sigortayı attırmakta(kontaktör kontakları yapışabilir,hasar görebilir). Vibrasyon sorunu ayrıca çözülmesi gereken bir problem.
Böyle bir durumda yapılacak 2 şey var; 1-Yük mümkünse motor yol aldıktan sonra üzerine almasını sağlamak örneğin bir kaplin vasıtasıyla. 2-Softstarter kullanmak.
 
öncelikle cevabınız için teşekkür ederim meslektaşım, İleride ben softstarter ile yolverme yöntemini düşünmekteyim Motor kaplin gibi bir yöntemle büyük çaplı kasnak yardımıyla Fan(pervane)a bağlı.Kontaktörlerimdede yapışıklık yada kontaklarda korozyon olayımda yokktur. İyibayramlar.
 
Motorlarda tam koruma yapmak için;

1-Kabloları ve tesisi kısa devreye karşı korumak için sigorta
2-Motorları aşırı akımlara karşı korumak için termik röle
3-Motorları aşırı sıcaklara karşı korumak için motor içlerine rermistör
4-MOtorları faz kesilmelerine karşı korumak için faz kontrol rölesi kullanmak gerekmekte.
 

Bu saydıkların hemen her yerde yapılan rutin işler. Sigortayla, Röleyle kesinlikle tam koruma yapamazsın. Rölenin içindeki bimetal kısım ısınıp kontak açana kadar zaten iş işten geçmiş, motor çoktan yanmış oluyor.Bu arada faz kontrol rölesi isminde bir röle yok. Rölenin fazı kontrol etmesi imkânsız. Olsa olsa faz koruma rölesi olur. Onun da faz kaybında iç tesisatı koruması beklenir. Ama sadece beklenir...
 
bende termik konusunda sıkıntılarınıza ortak oluyorum Teknobilim74 aynı sıkıntı çok taze 1-2 saat önce yaşadım.Tüm malzeme seçimi normal fakat motor 2 faza kalmış termik te atmamış dolayısıyla motor yandı.farklı bir çözüm önerisi olan varmı ?
 
slm tekno bılım 74 arkadasım dıger arkadasların söyledıklerı dohru ama bı ıhtımal daha var eger maliyet yuksek demezsen hızkontrol cihazı baglayabılırsın bıraz magliyetlı iş ama motoru korumana yardımcı olur
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…