Abb acs 550 yardım

buluelord

Üye
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
40
abb acs 550 30 kw sürücü test amaçlı elimde bulunan 0,35 kw motoru tanıtamıyorum parametrelerde 6 kw aşağı inmiyor hangi parametre seçmeliyim bu motoru çalıştırmak için 9910 menüsü otomatik motor tanıma da olmuyor yardım larınız için şimdiden teşekür ederim.
 
9904 motor kontrol modunu skaler yapıp etiket değeri girmeden motoru çalıştırmayı deneyin
 
Değerli ustalarım öncelikle belirtmek istiyorum ki ( @macix ustam cidden çok güldürdünüz beni güzel bir espiriydi )

Daha önceleri 2016 yılında çalıştığım bir firmada ağırlıklı olarak ABB ACS 150 - 155 - 355 gibi sürücüler ile çalışıyorduk ve o zamanlar yaptığım araştırmalar ve kendimce tutmuş olduğum notlardan bir kaç şey paylaşmak istiyorum ama bir farklı açıdan bakarsak da sayın @macix hocamın dediği gibi kelebek konmuş gibi bişiy olur 30 kw sürücüye 0,35 kw motor takmak.

Abb sürücülerinin kitapcığını ilk elime aldığım zaman saçma sapan bulmuştum ve halen öyle buluyorum çünkü hiç bir şey anlatılmamış o sayfadan bu sayfaya dallandırmış durmuş çok kafa karıştırıcı bir durum söz konusu dolayısıyla da ben de hiç bir şey anlamamıştım ve yine bu sitede sorular sormuştum ve çok güzel yürekli bir abim bir tiyo vermişti ve bende de şimşek çakmış aydınlanma olmuştu o temelin üzerine de epeyce bir inşaat kurdum ki o firmada tek başıma vardiya tutup tek başıma sorunsuz bir şekilde çalışabiliyordum...

Şimdi öncelikle Abb konusunda ilk akla gelen şeylerden birisi bu sürücüleri resetlemek fabrika ayarlarına döndürmek için ne yapmak gerektiği oluyor.
Cevap ise şu : Her hangi bir başka makroya geçip tekrar kullanmak istediğiniz makroya geçmeniz cihazı fabrika ayarlarına döndürüyor. Yani ATV 312 yada siemens g120 vs gibi parametrelere değerler yükleme işlemi bu cihazlarda yok.

Örneğin elinizdeki sürücüyü resetlemek istiyorsunuz 99 02 menüsü makro seçim menüsüdür girdiniz bu menünün içine baktınız ki burada yine örneğin 3 seçeneği var siz bu seçeneği 1 yapın kaydedin ve menüden çıkıp enerjiyi kesin sürücü kapansın tekrar açın resetleme işlemi olmuş olacaktır şayet olmuyorsa sürücünün içindeki bir nevi bios pili denen hafızayı tutan pil özelliğini kaybetmiştir boşuna farklı şeylerle uğraşmayın diyebilirim.

Sayın @brk22 hocamın dediği konu çok önemli bir konudur kesinlikle yabana atmayınız asenkron motor kullanırken 99 04 menüsüne girip mutlaka skaler frekans seçeneği olan 3 değerini yüklememiz gerekmektedir.

@buluelord hocamın sorusundaki otomatik motor tanıma menüsünü ben pek uygun görmemiştim halen daha da uğraşmaya değer bir durum olduğuna inanmıyorum hiç uğraşmayın bile.

Fabrikada çalışırken tuttuğum o en önemliler not sayfasını burada paylaşmak istiyorum...

i5B7ZR.jpg


Ben abb nin yukarıdaki resimde olan menülerini ayarladığım zaman temel olarak bir çok işlemi yapıp sürücüyü devreye alabiliyordum...

Önemli olduğunu düşünüp açıklama gereği duyduğum bir konu olan motor gerilimi 99 05 menüsünü açıklamak istiyorum.
Orada demişim ki yıldız üçgen bağlantı şekline dikkat

Malüm sürücüler giriş voltajı olarak 220 volt faz ve nötr ile beslenen yada 380 volt 3 faz ile beslenen tipte olabiliyorlar.

Asenkron motorlar da etiketinde örneğin yıldız 380 volt üçgen 220 volt gibi değerler yazar ve üreticiler bu motorları direk kontaktör ile 380 volt a bağlayıp çalıştıracağınız şekilde köprüsünü yapar ve bu şekilde satışa çıkartırlar.

Bu durumda biz örneğin yıldız 380 volt köprü bağlantısına sahip bir motoru 220 volt giriş beslemesi olan bir sürücüye takmak istersek sorun yaşarız sürücü hata verir durur büyük ihtimalle işte bu tür durumda biz motoru 220 volt besleme ile çalıştıracağımız için yıldız köprüsünü söker üçgen yapar sürücüye bu şekilde bağlarız

Bu durumun tam tersi de olabilir başımıza gelmedi değil örneğin motor 220 volt giriş beslemesi ile çalışan bir sürücüye bağlı iken sürücü arıza yapmış ve yerine aynı güçte 3 faz ile çalışan bir sürücü takılmıştır bu defa sürücü çıkışları 380 volt olacağı için yine karşımıza hata veren bir sürücü yada yanan bir motor çıkabilir işte bu yüzden sürücümüzün giriş beslemesi direkt olarak motorun yıldız yada üçgen köprü bağlantısını etkiler özetle motorun etiketinde yazan ile sürücünün etiketinde yazan giriş voltajı değerleri mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır...

Bu yukarıda kendi hazırladığım excel dosyasının haricinde pdf dosyasından bir sürü başka notlar da çıktı alarak dosyama koymuşum.

Örneğin sürücünün kendi 24 volt kumanda gerilimi ile pnp ve npn bağlantı şekli - sürücünün harici bir güç kaynağı ile pnp ve npn bağlantı şekli. sürücünün hız kontrol bilgisini 0-10 volt yada 0-20mA gibi değişik kaynaklardan alması kendi analog çıkışına potansiyometre bağlanarak hız kontrolü yapıldığı devre şemaları vs bir çok not almışım...

Eğer ihtiyaç duyan olursa elimden geldiği kadar bilgimin yettiği kadar paylaşmaya çalışırım
 

Ekli dosyalar

  • abb acs.jpg
    abb acs.jpg
    111.7 KB · Görüntüleme: 27

Forum istatistikleri

Konular
130,148
Mesajlar
933,618
Kullanıcılar
453,235
Son üye
aky

Yeni konular

Geri
Üst