ABB Sürücüler ile PID uygulaması.

Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,088
Puanları
156
Yaş
40
Herkese selamun aleyküm.
@ErsenÇELİKTOP ustam ve ABB sürücüler konusunda yetkili bilgili diğer bütün üyeler ustalarım bir el atabilirseniz çok memnun olurum.

Abb sürücüler ile bir pid uygulaması yapmak istiyorum ama bu bir ihtiyaç değil özellikle konuyu öğrenmek ve kişisel gelişim için çaba harcamaktır.

En baştan sürücüler ile pid ile yapmak istediğim şey Bir basınç transmitteri olsun ve bu basınç transmitteri 0 Bar hava basıncında motoru tam gaz ( 50Hz ) çalıştırsın basınç arttıkça motor çalışma frekansı düşsün.

Peki neden basınç uygulaması ?
https://www.kontrolkalemi.com/forum...ransmitiri-ayarlama.108195/page-4#post-687220

Burada uğraştığımız bir konu olduğundan ve bunu çözemediğimden kafama takıldı ve mümkünse tüm detaylarına kadar öğrenmek istiyorum. Diğer bir sebebi ise elimin altında her an deneme yapabileceğim bir tane 2 telli 4-20 mA transmitter ve Abb ACS355 ve ACS150 1 faz motor sürücüleri bulunmakta...

Sizlerden istediğim bu konuyu sürücüler ile çözerken kullanılan mantığı anlatmanız ve parametreleri hakkında bilgi vermeniz Hangi parametreler kullanılmalı ve hangi parametrenin amacı nedir ?
 
Merhaba ,

Aşağıda ACS355,310,550 sürücüleri ile ilgili PID Uygulaması için girilmesi gereken parametreler mevcut.,

ABB PID Uygulamalarında önemli olan parametreler 4001 ve 4002 parametreleridir.

Bu parametreler;

4001= Sistemin cevap verebilme yeteneğini ayarlamak için kazanç parametresi kullanılır.
kazanç için düşük bir değer ve entegral zaman için yüksek bir değer istikrarlı çalışmayı sağlar fakat yavaş
bir karşılık verir.

*Kazanç değeri çok büyükse veya entegral zaman çok kısa ise, sistem istikrarsız olabilir.

4002= PID sisteminin tam oturması için girilen süredir. çok kısa ve çok uzun süreler sistemin problemli çalşmasını meydana getirebilir.

Bu nedenle kazanç ve entegral süresi birbirine senkron ayarlanmalıdır.

Eğer PID uygulaması yapıyorsanız ilk olarak tablodaki değerleri girin sistem sorunlu çalışıyorsa kazanç ve entegral süre ayarları ile oynayarak istenilen seviyeye getirebilirsiniz.

PID geniş bir konu olduğu için Siz kafanıza takılan noktaları sorarsanız daha verimli olur.

upload_2016-7-21_14-48-39.png
 
@ErsenÇELİKTOP ustam öncelikle hakkınızı helal edin zaman ayırıp ilgilenip cevap veriyorsunuz çok teşekkür ederim.

Evet söylediğiniz gibi pid çok ama çok geniş bir konu. Otomatik kontrol çıkışın geri girişi beslediği kapalı çevrim devreler elektronik matematik vs vs... Bununla ilgili birkaç kitap edindim yaklaşık 1200 sayfa civarı ve alayı matematik ben de rafa koydum duruyor :D

https://www.kitapyurdu.com/index.php?route=product/product&product_id=90879

https://www.kitapyurdu.com/index.php?route=product/product&product_id=293018

Evet Pid çok güzel ve kullanışlı olan bir sistem ve çok da geçerli bir durum.

Lakin Abb nin sürücüleri dışında Sıcaklık kontrolü vs gibi farklı pid yapan bir cihazı var mıdır ?

Bir de Ben bu pid sistemini sürücünün DI1 girişine koyacağım bir anahtar ile başlatıp durdurmak istiyorum ( illa DI1 olması şart değil )
İki tane de hata kontağı tanımlamak istiyorum transmitter ile haberleşmem kesildiğinde sinyal versin ve diğeri de Sürücü hata durumuna geçtiğinde sinyal versin gibi.

Başlatma verileri gurubu olan 99 gurubu parametreleri içinde 9902 nin değerini pid olarak mı seçmeliyiz ( elbette pid olacak ama bizim fabrikadaki acs 310 üzerinde PFC kontrol gibi bişiydi yanlış hatırlamıyorsam )

PFC kontrol nedir PID kontrol ile arasındaki fark nedir ?


Bu pid parametre gurubuna bir anahtar ekleme olasılığımız oluyor mu oluyor ise bunu nasıl tanımlıyoruz hangi parametreler ile ?

Bir de bir potansiyometre yada benzeri bir sistem ile set değeri ayarımı değiştirebiliyor muyum ? oluyor ise nasıl ? :D

Hocam Son olarak bir de Abb markasının PLC üretimi var mıdır ? PLC kontakları gibi programlanabilen sürücüleri vs mevcut mudur ?
 
Delta sürücünün hazır uygulamaları var pıd uygulaması bence delta ile daha basit yapabilirsin.
 
Estağfurullah ne demek =) rica ederim.

* Evet Sürücü dışında sıcaklık kontrolü (PID ) yapan C351 model bir ürünü olduğunu biliyorum. İllaki başka ürünleride vardır fakat fazla hakim değilim.

*PID Start stop işlemini istediğiniz dijital giriş üzerinden yapabilirsiniz., hata bilgisi için ise rölelerden birini AI1 veya AI2 Sinyali kayıp diğerini normal hata olarak alabilirisiniz.

* Evet PID uygulaması için kesinlikle PID Kontrol makrosunu seçmelisiniz.

*PID ile PFC kontrol arasındaki fark;

PID kontrol Prosese bağlık bir değişken sinyalden aldığı bilgiye göre motorun çalıştırılması ve kontrol edilmesi.

PFC Kontrol ise :Oda PID mantığında fakat Tek bir Drive ile 3 adet motora kadar sıralı çalıştırılabilen makrodur. Ayrıca eş yaşlandırma imkanıda sağlar .( Yani 1. yardımcı motor şu kadar çalıştı 2. yardımcı motor devreye gir 1. yardımcı motor devreden çık vs.)

*Anahtarlama dan kastınız parametre kilidi ise bütün Parametrelere erişimi engelleyen Parametre kilidi mevcut. Parametre 1602'yi (0) yapmanız yeterli olur.

*Tabiki analog girişlerden birine bir potansiyometre bağlayarak 4010 Parametresinede o Analog inputu atarsanız PID set değerinizi o potansiyometre ile değiştirebilirsiniz.

*Tabiki ABB 'nin bütün otomasyon ürünlerini ürettiğini ve PLC'ninde bunların içinde olduğunu belitrmek isterim.

Yanılmıyorsam ACS800 ve 880 (Yeni)lerde Adapte edilen bir yazılım ile PLC gibi sürücüyü configre edebilme imkanınız var
 
@ErsenÇELİKTOP Ustam Bu PFC kontrol de ciddi anlamda mantıklı bir uygulamaymış.

Sizden rica etsem ( Biliyorum sorularım biraz fazla oluyor ama affınıza sığınıyorum ) bana Pfc kontol ile yapılmış yada yapılabilecek konfigüre parametre örnekleri verebilir misiniz Şu yukarıdaki tablodaki gibi ve imkanı var ise daha açıklayıcı şekilde olabiliyorsa tabi ki daha güzel olur.

Özellikle Eş yaşlandırma konusu mantığı üzerine olursa çok daha güzel olacaktır.
 
merhaba bi sorunum var yardımcı olurmusunuz abb acs 310 sürücüsü ile spfc modunda 2 adet motor sürüyorum mas daf pano devirdayım pompasının emiş ve giriş hem cıkıs uçlarında termistorler var danfos msb 1700 sürücü panelde hep 16 bar görüyorum ama tesisatım 2.5 bar sistemi açtıgımda 14.5 bar oluyor tesisatım 2.5 bar neyi yanlıs yapıyorum parametrik bi sıkıntım var gibi yardımcı olurmsunuz
 
merhaba bi sorunum var yardımcı olurmusunuz abb acs 310 sürücüsü ile spfc modunda 2 adet motor sürüyorum mas daf pano devirdayım pompasının emiş ve giriş hem cıkıs uçlarında termistorler var danfos msb 1700 sürücü panelde hep 16 bar görüyorum ama tesisatım 2.5 bar sistemi açtıgımda 14.5 bar oluyor tesisatım 2.5 bar neyi yanlıs yapıyorum parametrik bi sıkıntım var gibi yardımcı olurmsunuz
Abb sürücü tarafında bir parametre probleminiz var gibi duruyor. Basınç sensörünüzün ölçüm aralığına göre sürücüdeki 1301 ve 1302 parametrelerini kontrol etmelisiniz.
 
merhaba bi sorunum var yardımcı olurmusunuz abb acs 310 sürücüsü ile spfc modunda 2 adet motor sürüyorum mas daf pano devirdayım pompasının emiş ve giriş hem cıkıs uçlarında termistorler var danfos msb 1700 sürücü panelde hep 16 bar görüyorum ama tesisatım 2.5 bar sistemi açtıgımda 14.5 bar oluyor tesisatım 2.5 bar neyi yanlıs yapıyorum parametrik bi sıkıntım var gibi yardımcı olurmsunuz
Merhaba, konuyla ilgili size ulaşabileceğim bir numara paylaşabilirmisiniz ? ya da bizi arayabilirmisiniz ? 0216 415 33 33 HALICI Elekronik. Abb'nin en büyük distiribütörü.
 
Acs 310ile basinc kontrolu nasil taparim 2 barin altinda calissin 4 barda dursun.
Hangi parametrelerden ayar yapiliyor
 

Forum istatistikleri

Konular
130,148
Mesajlar
933,618
Kullanıcılar
453,235
Son üye
aky

Yeni konular

Geri
Üst