AC motor sürücünün çıkışında gerilim DC gerilim ölçüyorum

sürücü arızalarının tespiti konusunda true rms ölçü aletleri ve onlara eklenerek yavaş yavaş standart olmaya başlayan LPF (VFC) modları oldukça iyi iş görüyor. bahsettiğim ölçü aletleriyle bi tespit yapılamıyorsa değil 4000 lira, 40000 lira, hatta daha fazlası verilerek laboratuvar kurulup yetkin insan bile istihdam edilebilir.
 
sürücü arızalarının tespiti konusunda true rms ölçü aletleri ve onlara eklenerek yavaş yavaş standart olmaya başlayan LPF (VFC) modları oldukça iyi iş görüyor. bahsettiğim ölçü aletleriyle bi tespit yapılamıyorsa değil 4000 lira, 40000 lira, hatta daha fazlası verilerek laboratuvar kurulup yetkin insan bile istihdam edilebilir.
Evet, çok haklısınız.
Eski bir sözdür "İdrardan ruh tahlili yapılmaz" derler.
Yani neyi ölçecekseniz ona uygun cihaz kullanmanız gerekir. Bu bilgiler bunun için verilmiştir, doğruyu bilsinler diye, tabiki amatörler için bu tür cihazlar "fazla" olabilir.

Ancak bir fabrikadan veya iş yerinden bahsediyıorsak , buranın mali olarak etkilenmesi, zaras etmesi söz konusudur.

Tabiki, ileri düzeyde eleman bulundurmayabilirsiniz, usta çağırabilirsinz, ama gelen ustanın ellerine dikkat edin, elinde işe uygun cihaz veya altler yoksa, yukarıda verdiğim "özlü sözü" hatırlamanızda fayda var.

Tekrar, tabiki sitedeki değerli ustaları ve üstadları kastetmiyorum.
 
Evet, çok haklısınız.
Eski bir sözdür "İdrardan ruh tahlili yapılmaz" derler.
Yani neyi ölçecekseniz ona uygun cihaz kullanmanız gerekir. Bu bilgiler bunun için verilmiştir, doğruyu bilsinler diye, tabiki amatörler için bu tür cihazlar "fazla" olabilir.

Ancak bir fabrikadan veya iş yerinden bahsediyıorsak , buranın mali olarak etkilenmesi, zaras etmesi söz konusudur.

Tabiki, ileri düzeyde eleman bulundurmayabilirsiniz, usta çağırabilirsinz, ama gelen ustanın ellerine dikkat edin, elinde işe uygun cihaz veya altler yoksa, yukarıda verdiğim "özlü sözü" hatırlamanızda fayda var.

Tekrar, tabiki sitedeki değerli ustaları ve üstadları kastetmiyorum.

ustamız pensampermetreyle sürücü çıkışlarında yaşadığı ölçüm sorunundan ve yanan bi motordan bahsetti. sürücü ya da sürücülerden şüphelendiğini belirtti. yanan motorun sürücüsü arızalı olduğu düşünülerek servise gönderilmiş fakat servis bi arıza olmadığını söylemiş. kullanılan ölçü aleti de true rms değilmiş. muhtemelen pensampermetre dalga formunu tanımlayamadığı için auto range devreye giriyor ya da arızalı... demek istediğim elimizde yanık bi motor, sıkıntılı bi ölçü aleti, sıkıntılı bi tespit söz konusu ve en önemlisi de sağlam bi sürücümüz var. bu silsilede osiloskop tavsiyenize biraz şaşırdım.

yine de konu bağlamında her turlü tavsiyeye saygı duyuyorum. asıl takıldığım konu tavsiye ettiğiniz osiloskobun -pahalı ucuz fark etmez-ederinden bahsetmenizdi. üstadım bunun dışında bi fikir ayrılığımız olduğunu düşünmüyorum. bi süre önce başka bi konuda (18. mesaj) benzer görüşlerimi ifade etmiştim.
 
Cikisa DC kaciriyor dediginiz durumda surucuye motor bagli ve motor donerken mi cikis voltajini olcuyorsunuz?

Yoksa motor bagli fakat motor donmuyor durumda iken mi cikis voltajini olcuyorsunuz?

Yoksa motor hic mi bagli degil?
 
Hayır, kastedilen şey bu fiyata alınacak bir osilaskobun bu tür ölçümler için yeterli olacağıdır.

üstadım bi ölçü aleti arıza tespitini hızlandırıp çok hızlı çözüm üretmeye yardımcı oluyorsa yöneticiler rasyonel davranması beklenir ama ne yazık ki daha çok tam tersi tavırlara şahit oluyoruz. sinekten yağ çıkarmaya çalışan kadrolar bu tür konularda kasılıp kalıyor. bi de muhafazakar teknik ekiplerimiz var o da ayrı bi konu. küçük, orta ve büyük fabrikaların kaçında osiloskop, meger, mikroohmetre ya da kaçak akım pensampermetresi var dersiniz!? keşke şu forum ortamında bi anket yapabilsek de üzerine konuşabilsek.

şartlar osiloskop almayı gerektiriyorsa fayda zarar hesabı çok kolay yapılabilir. sözün kısası sizi anlıyorum iyi niyetinizden de şüphem yok.

son olarak vfd gerilimini doğrulamak için multimetre kullanan bi eğitmenin videosunu yuklüyorum :)


not: üstadım videoyu osiloskobun gereksizliğini göstermek için değil biraz tebessüm edelim diye ekledim lütfen yanlış anlamayın.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,829
Mesajlar
930,550
Kullanıcılar
452,655
Son üye
respetado
Geri
Üst