Yanmış bir motoru tekrar sarımında dikkat edilmesi gereken hususlardan bazıları:
1.Sarım şekli : El tipi ,yarım kalıp , tam kalıp , değişik adımlı sarım vs.
2.Babon ölçüsünün alımı , kalıp ölçüsü
3.Oyuk adımının belirlenmesi
4.Sipir sayısının belirlenmesi
5.İletken çapının doğru ölçümü
6.Yatak ve rulmanların kontrolu
7. Satatorun güzelce temizlenmesi ,yeni prespantların hazırlanması
8.Sarım sayılarına ve ölçlere riayet edilerek sarım ve montaj
9.PARELEL VEYA SERİ BAĞLANACAK BOBİN GRUBU varsa doğru bağlantı ile uçların klemense doğru çıkarılması
En çok hata son kademede olur... Eğer bobin grupları Seri veya Parelel bağlantıda; bir veya birkaçında yanlış bağlama olursa motor çalışsa dahi kör oyuklar çok olcağından torku az ve dengesiz çalışır...
Bazen motor öyle bir yanar ki stator saçları dahi kavrulur... ÖZelliğini kaybeder . Manyetik alan azalır ve motor istenen mil gücünü veremez...
Yapılabilecek stator temizliğini düzgün yapmak , fazla da bişey yapılamaz bu durumda...
Ayrıca sarım sırasında kalıp alımı sırasında uzun veya kısa alınacak 1 cm bile çok fazla sayıda sipir olduğundan bobin boyuna (l) ve bobinlerde indüklenen EMK nın değişimine sebep olur...