ac motor yardım

mhacanal

Üye
Katılım
5 Nis 2009
Mesajlar
121
Puanları
1
Yaş
39
3 fazlı asenkron ac motorumuzun sargıları yanmıştı.
sargılar ve bilyeleri degiştik ama eskisi gibi randımanlı calısmıyor. atladıgımız bir nokta varsa yardımcı olur musunuz. tesekkurler...
 
Fazlamı akım çekiyor ?Randumandan kastınız ne ?
 
randımandan kastım verimiydi yani eskisi gibi yükü kaldıramıyor.
 
Yanmış bir motoru tekrar sarımında dikkat edilmesi gereken hususlardan bazıları:
1.Sarım şekli : El tipi ,yarım kalıp , tam kalıp , değişik adımlı sarım vs.
2.Babon ölçüsünün alımı , kalıp ölçüsü
3.Oyuk adımının belirlenmesi
4.Sipir sayısının belirlenmesi
5.İletken çapının doğru ölçümü
6.Yatak ve rulmanların kontrolu
7. Satatorun güzelce temizlenmesi ,yeni prespantların hazırlanması
8.Sarım sayılarına ve ölçlere riayet edilerek sarım ve montaj
9.PARELEL VEYA SERİ BAĞLANACAK BOBİN GRUBU varsa doğru bağlantı ile uçların klemense doğru çıkarılması

En çok hata son kademede olur... Eğer bobin grupları Seri veya Parelel bağlantıda; bir veya birkaçında yanlış bağlama olursa motor çalışsa dahi kör oyuklar çok olcağından torku az ve dengesiz çalışır...


Bazen motor öyle bir yanar ki stator saçları dahi kavrulur... ÖZelliğini kaybeder . Manyetik alan azalır ve motor istenen mil gücünü veremez...


Yapılabilecek stator temizliğini düzgün yapmak , fazla da bişey yapılamaz bu durumda...

Ayrıca sarım sırasında kalıp alımı sırasında uzun veya kısa alınacak 1 cm bile çok fazla sayıda sipir olduğundan bobin boyuna (l) ve bobinlerde indüklenen EMK nın değişimine sebep olur...
 
MESUT beyin dedigi gibi sipir sayısı, tel çapı.adım sayısı v.s bir yerde hata yapmışsınızdır bu da motorun verimli çalışmasını engeller.siz motorun markasın, modelini,gücünü,anma akımını sipir sayısı, adım sayısı tam etiket degerini yollarsanız yardımcı olmaya çalışırız
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,770
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Geri
Üst