Acil yardım akümülatör

Akü plakalarında temas, arıza olabilir. Dolaysıyla şarj almadığından alternatör de 14 volt üzerine çıkamıyordur. Kutupları söküp varsa harici akü şarj cihazıyla açık alanda gözlemlenecek bir yerde 5-6 saat şarj edin. Şarj sonrası bir süre beklettikten sonra tekrar voltajını ölçün 12,60 volt altındaysa sorun var demektir. Plakalarda temas varsa kaynama, patlama olabilir dikkat!
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Ben hala alternator sorunu olduğunu düşünüyorum. Şarj ışığı yanıyor diyede belirtilmiş.

Bakalim nerede çıkacak.
 
Alternatörde de sorun olabilir. Fakat öyle olsa bir süre sonra marş da basmazdı. Çalışırken kutubun biri sökülüp alternatör şarj gerilimi ölçülebilir. İlk mesajda 14 volt ölçülen o olabilir. Çünkü akü genelde o voltlara çıkmaz.
 
Alternatörde de sorun olabilir. Fakat öyle olsa bir süre sonra marş da basmazdı. Çalışırken kutubun biri sökülüp alternatör şarj gerilimi ölçülebilir. İlk mesajda 14 volt ölçülen o olabilir. Çünkü akü genelde o voltlara çıkmaz.
14v alternatör sarj gerilimi fakat akü üstünde 12v üstüne çıkmıyor ve tesisatı kaldırmıyor cam kaldırma far vb gerilim düşüyor
 
Aracta üç gündür Şarj ikaz ışığı yanıyor, sarj bitmedi. yaptığım ölçümde akü 12v değer gösteriyor. Arti kutubu sokup multimetre ile ölçüm yapıyorum 14v gösteriyor, aku bağlantısı yapıp ölçüyorum 12v ama farlar falanda fersiz yanıyor sarj ediyor mu? Etmiyor mu? Belli belirsiz bir anlam veremedim işin içinden çıkabilen varsa yardımcı olabilir mi? Şimdiden teşekkürler.
Aküyü degistirin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,689
Mesajlar
929,034
Kullanıcılar
452,395
Son üye
gkmeens

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst