Adsl kablosu yuzunden İnternet yavaşlaması

Kerimkzl

Üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
25
Arkadaşlar, ev interneti den 0.5 mbps hız alıyorum. Haliyle gezinti için çok düşük bu hız. Telekom ekipleri geldi ve dışarıdan binaya kadar gelen tesisatı kontrol etti. Sorunun iç tesisatta olduğunu söylediler ve sorumluluğun bende olduğunu söylediler

Telefon kutusundan daireye kadar bütün kabloları multimetreyle kontrol ettim;​
  • + - kablolarını bir uçtan kısa devre ettim ve diğer uçtan multimetreyle 8 ohm olarak ölçtüm.
  • + - kabloları tamamen serbestken ölçüm yaptım aralarında 2 megaohmluk bir direnç ölçtüm yani aralarında kısa devre var.​
Sonuç olarak bu değerlerin veriyi etkileyip etkilemedigini bilmiyorum. Bu sorunu bir türlü çözemedik. Ne yapmalıyım?
 
Başka modem ile test .

Kendi modeminiz
Modemin yazilimindan hız değerine bakmanız burada da hız değeri düşükse.
Satın aldığın firmadan hız sabitlemasi yaptirmaniz
Yine olumsuz ise.

Kutudaki kablonuzu biliyorsanız bir yolu modemini buraya bağlayın ve baglanin
Modenin Yazılımdan hiz degerine bakmaniz

Ölçüm degerleri olumsuz ise kablolarıa bakmanız ek yerlerine veya oksitlenme vs gibi.
 
Son düzenleme:
kuvetle muhtemel binanız eskidir. telekom kutusundan eve gelen yere kadar hattı değiştirmeniz gerekir .
bina içinde şaft varsa sıkıntı olmaz ama şaft yoksa işte o problem az biraz.
 
abi sıkıntı o zaten data iletişim kablolarında çok ek olmaz hatta hiç olmamması tavsiye edilir hatta adsl kullandığın zaman blendajlı kablodan yapıp bir ucunu topraklarsan blenda hattı bina içindeki Elektrik gürültüsünden korur ve iletişimi optimize edebilirsin.

data iletişiminde en önemli etken kabloların birbirine dolşarak giden kıvrımlı kablolardan oluşmasıdır ..
bu adsl ve can bus iletişiminde olmazsa olmaz kuraldır.

zaten türkiyede uydur kaydır konnektörler kullanıyorz birde bunlara ek eklenince hali ile data hızımız düşüyor ..
biz bazı projelerde ITT firmasının özel altın alaşımlı konnektörlerine neden bir kamyon para verelim ek yapardık geçerdi?
bu sizin için çokta geçerli değil konektörlerde kaybedeceğiniz veri hızı dikkate alınmaz yani konutlarda işyerlerinde önemli değildir . ama eklerde çok hız kaybı olur .. ekleri boncukla yapsanız belki faydası dokunur ama sanmam ..
sizin için en doğru hareket normal standart blendajlı bir telefeon kablosu kullanmanız yönünde ..
eğer telefonda bağlı ise kaliteli bir siplitter koymalısınız yani telefon frekansıyla adsl freaknsını ayırmakta önemli. telefonsuz bir deneyin .
bende aynı konulardan muzdarip oldum hat çekmek çok zordu dışardan kablo kanalıyla çektim yönetim bıdı bıdı yaptı haklı olarak .. sonra modemi alta telefonun girdiği yere koyup wifi güçlendirici koydum bu seferde yönetim onların elektrik parası saati vs bıdı bıdı haklı olarak ..
allahtan fiber geldide .. kurtuldum .
bundan sonra tasarruf sizin ..
 
Binaya gelen ve servis sağlayıcınızın binaya monte ettiği kutunun adı reglet'tir. O kutuda size gelen kabloyu, dairenize bağlanan kablodan ayırıp, ucunda soket olan bir kabloya bağlayın ve modeme takın. Modeme de uzatma kabloyla Elektrik verin. Laptop varsa Reglet kutusunun oraya götürün. Ethernet kablosuyla ve kablosuz olarak bağlanıp hız testi yapın. Eğer hızı istediğiniz seviyede alıyorsanız, dairenize gelen kablo sorunludur. Kablo çekmeniz gerekirse içi çok damarlı yani NY kablodan satın alın. İçinde 5 adet damar olsun. İleride bir kopma olursa diğer uclara bağlarsınız. Baktınız daire içindeki borulardan gitmiyor. Sıva üstü götürün. Ben bir yerde binanın dışından kroşeleyip götürmüştüm. Splitter'ın soket kısmı zamanla oksitlenebiliyor. O kısma da bakın ya da Splitter ı yenileyebilirsiniz. Modeme giren soket oksitlenmiş olabilir. Oksitlenince soketin içi yeşil oluyor. Farklı bir modem ile de deneme yapın. Arıza olasılığı zaten 5 tane. Ya modem sorunlu. Ya kablo kopuk, Yada servis sağlayıcınızdan gelen kabloda sorun var. Ya splitter arızalı. Ya da soket oksitli. Regletin içindeki kısma bir aletle kabloyu çakar gelen teknik personel. Eğer öyle bir durum varsa elle bağlayıp bantlamanız iyi olur. Reglet kutusu resmi bu.
 

Ekli dosyalar

  • 1.JPG
    40.9 KB · Görüntüleme: 114
Son düzenleme:
Aynı sorun başıma gelmişti. Birkaç kez telekomun teknisyeni gelip reglete kadar kısmı kontrol etti. Sorunu daireye kadar olan kısma attı. Üşenmeyip pencereden harici kablo çektim, modemi değiştirdim, maalesef arada bir normale dönse de yine yerlerde süründü. Zaten birkaç ay öncesinde binaya fiber altyapı çekildiğinden dsl'de hızı düşürüp milleti fibere geçirmeye zorlama olarak yorumladım. Gerçi fiber de uçmuyor, genelde yavaş.
 
Merhaba, müstakil evde oturuyoruz. Reglet sokakta ve evimize uzak durumda. Evde sürekli internet yavaşlıyor; ama modemi açıp kapayınca düzeliyor.
Superonline a sürekli arıza bildirimi yapıyorum ama binaya kadar herhangi bir sorun olmadığını söyleyip bina içi kablolamada sorun olabileceğini söyleyip konuyu kapatıyolar. İstersek eve elektrikçi/teknik servis çağırmamız gerektiğini söylüyorlar.
Sorum: ev içindeki kablolamada sorun olsa her modemi açıp kapadığımda hız düzelir mi?
Ayrıca superonline ın sorumluluğu reglete kadar mı? Sokaktan eve kadar olan kablo benim sorumluluğumda mı?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…