Adsl kablosu yuzunden İnternet yavaşlaması

Merhaba, müstakil evde oturuyoruz. Reglet sokakta ve evimize uzak durumda. Evde sürekli internet yavaşlıyor; ama modemi açıp kapayınca düzeliyor.
Superonline a sürekli arıza bildirimi yapıyorum ama binaya kadar herhangi bir sorun olmadığını söyleyip bina içi kablolamada sorun olabileceğini söyleyip konuyu kapatıyolar. İstersek eve elektrikçi/teknik servis çağırmamız gerektiğini söylüyorlar.
Sorum: ev içindeki kablolamada sorun olsa her modemi açıp kapadığımda hız düzelir mi?
Ayrıca superonline ın sorumluluğu reglete kadar mı? Sokaktan eve kadar olan kablo benim sorumluluğumda mı?
Fiber değil ise ankastre kutusundan yeni kablo çekin o eskimiş olabilir. Diğer seçenek super box. Kabloyla filan uğraşmayın. Servis maliyeti olmadığından ona yönlendiriyorlar müşteriyi. Bakır kablo da bu sıkıntılar normal.

Modemi kapatıp açmak bant genişliğini etkiler fakat kısa sürer. Yarım saat sonra yine isyaaaan
 
Sn.morbeyaz yapılacakları çok güzel açıklamış.
Ülke genelinde lacka Telekom her zaman sorun iç tesisatta deyip , sorunu çözmuyor. Bina girişinden test ettiğinizde sorun devam ediyorsa, Türknet gibi kaliteli bir yerlerden abone olmalısınız. Aynı alt yapıyı kullanıyorlar. Ama telekoma sıkıntıları anında duzelttiriyorlar.
 
Fiber değil ise ankastre kutusundan yeni kablo çekin o eskimiş olabilir. Diğer seçenek super box. Kabloyla filan uğraşmayın. Servis maliyeti olmadığından ona yönlendiriyorlar müşteriyi. Bakır kablo da bu sıkıntılar normal.

Modemi kapatıp açmak bant genişliğini etkiler fakat kısa sürer. Yarım saat sonra yine isyaaaan
Fiber değil ise ankastre kutusundan yeni kablo çekin o eskimiş olabilir. Diğer seçenek super box. Kabloyla filan uğraşmayın. Servis maliyeti olmadığından ona yönlendiriyorlar müşteriyi. Bakır kablo da bu sıkıntılar normal.

Modemi kapatıp açmak bant genişliğini etkiler fakat kısa sürer. Yarım saat sonra yine isyaaaan
Fiber değil maalesef; sadece adsl var bölgede . Modemi açıp kapatınca bant genişleyip, hız artıyor; ama sonrasında eski haline dönünce kablolamadaki sorundan hız düşüyor diye anlıyorum? Kablolamada sorun olsa modemi açıp kapayınca hız yükselmez diye düşünüyordum.
Bugün gene eve kadar sorun yoktur diye dönüş yaptılar da; ev dedikleri kutuya kadar diye anlıyorum. Kutudan eve kadar bi 100 metre sokaktan geçen kablo var; o kısım da benim sorumluluğumda mı sizce?
 
Fiber değil maalesef; sadece adsl var bölgede . Modemi açıp kapatınca bant genişleyip, hız artıyor; ama sonrasında eski haline dönünce kablolamadaki sorundan hız düşüyor diye anlıyorum? Kablolamada sorun olsa modemi açıp kapayınca hız yükselmez diye düşünüyordum.
Bugün gene eve kadar sorun yoktur diye dönüş yaptılar da; ev dedikleri kutuya kadar diye anlıyorum. Kutudan eve kadar bi 100 metre sokaktan geçen kablo var; o kısım da benim sorumluluğumda mı sizce?
Lanet et Değiştir abim çok takma kimde nerde diye. Sonuçta telefonun karşısındaki maaşlı çalışan çokta umursamıyor
 
Merhaba, müstakil evde oturuyoruz. Reglet sokakta ve evimize uzak durumda. Evde sürekli internet yavaşlıyor; ama modemi açıp kapayınca düzeliyor.
Superonline a sürekli arıza bildirimi yapıyorum ama binaya kadar herhangi bir sorun olmadığını söyleyip bina içi kablolamada sorun olabileceğini söyleyip konuyu kapatıyolar. İstersek eve elektrikçi/teknik servis çağırmamız gerektiğini söylüyorlar.
Sorum: ev içindeki kablolamada sorun olsa her modemi açıp kapadığımda hız düzelir mi?
Ayrıca superonline ın sorumluluğu reglete kadar mı? Sokaktan eve kadar olan kablo benim sorumluluğumda mı?

Reglet sokakta ve evimize uzak durumda
Açıklamanız nedir ? binanın duvarında veya ana kapı girişinde olur .
Hadi diyelim yan binada olsun ile sizin bina ile ortak olsun .

Reglet sokakta ve evimize uzak durumda
Açıklamanız nedir ?
Yoldaki saha dolabınamı diyorsunuz .

Ana kablodan sizin daire kablonuzun bağlantı yerinden ölçüm yapılır .
Gerisi size aittir .

Bu ölçüm sonucunu öğrenin değerledirme yapmanız .
Modemi buraya takıp + harici enerji ile 3 - 4 saat sonra test .
diğer dışarıdan harici kablo ile test .

1-1. 5 öncesi bende sizin gibi karşıdan reset hız sabitleme bir müddet özel hattamı alınıyor mükenmel hız sonrası aynı hattan düşüyor hat geliyordu
Daha önce ispatma yapıyordum .
Hizmet servisinin menusunda kaç defa hattan düştüğünü görüyordum ( ip değişiyordu )
Sonra uyandılar galiba bu menüyü kaldırdılar .
Önceden tüm kablolar bakırdı .
Sonra ana kablo fiber oldu saha dolabından sonra bakır kablo ( yani adsl hat desteği adsl +vdsl oldu )
Adsl kullanıyorum sorun düzeldi sayılır .

Telekomcuların test cihazları ve benzeri desteği ve hızı sonucunu bilmeniz .

test.png


test.png
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,638
Kullanıcılar
452,666
Son üye
balkır1111

Yeni konular

Geri
Üst