Adsl modem bağlantısı

sanatkar

Üye
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
228
Puanları
1
SN.ARKADAŞLAR
bizim iş yerimizde karel marka santral netgear marka adsl modem bulunmakta tel hattı önce splittere splitter in phone çıkışından santrale (santralden dahili hat kullanıyoruz) modem çıkışındanda modeme yani bağlantı doğru ama internette kesilmeler oluyor helede son zamanlarda başladı adsl i santralle kullanmanın sakıncası tekink olarak varmı yoksa söylentimi bilgisi olan arkadaşlardan yorumlarını rica ediyorum

(tel hattını splitter den çıkartıp direkt modeme takınca internet bağlantısı geliyor ama neden son zamanlarda kesilme başladı baştan beri yok anlam veremiyorum tel.santraline hattı girmezsek dahili hattı kullanamıyoruz adsl hattını direk vermenin dışında çözüm aramaktayım)
SAYGILAR
 
modem bağlantısı telekomdan yardım alabilirisn

sn arkadaşım
bağlantının yardım alınacak bir tarafı yok (hepsi hepsi 3 tane jaklı kablo)benim sıkıntım o değil forumda bu işin içinde olan yada tecrübe etmiş olan arkadaşların olduğunu düşündüğümden yazdım
mesele ;teknik izahı ayrıca ttnet dende arayıp danışmak istediğimde telin diğer ucundaki bayan önlerine konulmuş belli arıza bilgisi şablonlarına bakarak cevap veriyor bilmiyor tekniğini (belki o arada tırnağını bile törpülüyor olabilir)ben splitter i kendim denedim problemli olduğunu gördüm değiştim düzeldi tuhaf ki sonra problemli olanı tekrar denedim bu sefer oda düzeldi ama yeni geleni bıraktım yine sorun çıkacakmı çıkarsa sebebi ne ?bunu merak ediyorum
SAYGILAR
 
modemin yanında radio frekansı ile çalışan cihaz varsa problem yaşarsın
 
sn sahmerdane
modemin yanında rf ile çalışan bi cihaz yok sekreterlkik teki masanın dibinde durmakta klasik masa altı kablolar ve cihazların grup prizleri var
 
yaklaşık 2 ay önce bu tarz sorun başıma geldi. internet sürekli kopuyordu. öncelikle telekom teknik servisi aradım her zamanki gibi destek alamadım ve ezberledikleri şeyleri tekrarladılar. arkdaşımdan başka bir modem alıp 1 2 gün kullandım. hiç kopma olmadı. sonra modemime (robotics 9105) reset atıp fırmware güncellemesi yaptım sorunum düzeldi. öncelikle modemini kontrol etmeni tavsiye ederim.
 
Bu tür bir sorun ile bende karşılaşmıştım,çözüm olarak şu bağlantıyı gerçekleştirdim.Telefon hattını splittera girdim,splitterın birinci çıkışından santrale girdim,ikinci çıkışından ise modeme girdim.Yani santralin modem çıkışını kullanmadım.
 
arkadaşlar splitter yapısı itibariyle phone çıkışı alçak geçiren filtre ile dizayn edilmiştir.modem tarafında sadece yüksek (wide band) filtresi diye bir şey yoktur.dolayısıyla alçak geçiren filtre hasar görmüşse yada kalitesizse santralın üreteceği istenmeyen frekanslara ait istenmeyen harmonikleri geçireceğinde böyle bir sorunla karşılaşılabilir.yeni iki adet splitteri seri bağla(karkas) yada önce splitter ve tel ve ardına tel filtresi kullan sorun çözülecektir.
 
Adsl hatlarındaki bu ve benzeri problemler telefon hattının kopuk olmasından kaynaklanır. Bu bazen işletme/ev de bazende telekomun ek kutularında oluşabiliyor. Telekom bu durumda herşeyin normal olduğunu vs vs falan diyebilir. Ama siz telekomda servisci bir arkadaşı bulup özel olarak baktırırsanız sonuca ulaşabilirsiniz. Adsl bağlantı kopması peryodik bir karakterde ve bazen IP almama gibi bir durumsa yukardaki işlemle sorunu bertaraf edebilirsiniz.
***Not: Hattın deformasyonu telefon görüşmenizi etkilemez. Sinyal voltajları 30-58 V olduğu için.
Yüksek gerilim arkadaşımızın yaptığı bağlantı doğru.
 
Türk Telekom teknikeriyim ; bu konuda herkezin sıkıntısı var sanırım. öncelikle adsl kesilmesinin başlıca sebepleri 220V Şebeke de ani değişimler oldugundan 5V adaptörünüzde gerilim düşümü oluşur yani modemin 5V ihtiyacı kesilebilir bazı modemler bu sorundan etkilenerek dsl hattı keser ve sık sık kopmalar meydana getirir. etkili çözümü gerilim düşümünü engellemek ( ups gibi voltajı sabit tutan cihazlar) ya da hassas olmayan modemler kullanmak.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…