ag de kuplaj kompanzasyonu etkilermi

Katılım
18 Nis 2007
Mesajlar
39
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar merhaba dün yazdığım mesaj silinmiş yanlışlıkla silinmiş olduğunu düşünerek tekrar yazmak istedim.6 adet trafomuzu agde kuplaj yaparak 3 trafoya indirdik(kayıpları ,maliyeti azaltmak için) fakat trafoları devreden çıkardıktan sonra endüktif oranımız baya arttı (%18 lerden % 22 lere) örnek olarak kuplajdan önce tr1 de 120 kvar tr2 de 180 kvar lık kompanzayon yapılırken kupalajdan sonra yani tüm yükü tr1 aldı ve tr1 in aldığı grup gücü 300 kvar oldu burda bi sorun yok yani. ve hedef cos q leride 2 durumdada sağladık (cosq =%98) sizce bunun sebebi ne olabilir .umarım bu yazdıklarım da çöpe gitmez .herkese teşekkür ederim
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
bu konuda bilgim yok ancak sabit grup değerini bir miktar artırmak gerekebilir herhalde...
 
Syn Mehmet95 sabit gurubun trafonun boşta çalışmadaki gücüne göre hesaplandığını düşünürsek onu değiştirmemize gerek varmı zaten sabit(60 kvar sbt grup 1600 kva trafo için)trafo gücünü değiştirmiyoruz yani
 
Sn engineerfire anlattığınız olayın gerçekleşmesinin iki yolu vardır.
Birincisi yukarıda çizmiş olduğum şemada TR2 devreden çıktığında ona ait merkezi otomatik kompanzasyonunda devreden çıkması ancak TR1'e ait kompanzasyon gruplarının kuplaj düşünülerek (fazla) seçilmiş olma ihtimalidir.
İkincisi ise kuplajın TR1 ve TR2 kesici çıkışları üzerinden yapılmış olma ihtimalidir ki bu durumda TR2'ye ait akım trafolarının devrede olması anlamına gelir ve TR2 trafosu devre dışı olsada kompanzasyonu devrede kalır.
Her iki durumdada bahsetmiş olduğunuz olay gerçekleşir. Ayarlanan (0,98) değerine ulaşılır.
 
Sayın Hakan bey evet şema sizin çizdiğiniz gibi ancak sabit gruplar kuplaj yapılabilceğini düşünerek tasarlanmadı olağan üstü bir durumda( trafo,kesici,kablo patlarsa) ancak kuplaj yapılacaktı.2. söylediğinizde ise trafo devreden çıktığında sabit gurubu devredeyse endüktifin artması için ne sebep olabilir tersine düşmesi gerekmezmi.konuyla ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim
 
yok 2. bahsettiğim olay kuplajın kesici çıkışlarından yapılmış olma ihtimali olduğu TR2 akım trafolarının devrede olması dolayısıyla TR2'ye ait otomatik merkezi kompanzasyonunda çalıştığı. Bunu anlatmak istedim sabit kompanzasyon devre dışı şemayı bilgisayara kaydetip bakarsanız daha net anlaşılır.
 
röle devrede değil çünkü kompanzasyon panosunun şalteri açık ve rölenin beslemeside kesili sabit grup devrede olduğunu bile düşünürseniz bu endüktifi arttırımı (çalışmayan trafonun sbt grubunun devrede olması).
 
tek hat şemasında TR2'yi devre dışı bırakırsak. Bu TR2'nin O.G'den enerjisinin kesilmesi ve TR2 AG kesicisinin açılması anlamına gelirki bu durumda zaten TR2'nin sabit kondansatör grubu devre dışı olacaktır. Bu durumda TR2'ye ait merkezi otomatik kompanzasyon sisteminin çalışmaması içinde hiç bir engel bulunmamaktadır her iki ana baraya ait yükler tek noktadan beslenmesine karşın ayrı ayrı lokal olarak kompanze edilmektedir.
Tüm açıklamalarım doğrutusunda TR2 oto komp sistemim çalışmıyor ve cosfi 0,98'i yine sağlıyorum bu nasıl oluyor derseniz daha öncede belirttiğim gibi TR1'in oto komp. sistemi her iki sistemide kompanze edecek kapasitif reaktif güce sahip anlamına geliyor. Bunun başka izah tarzı olamaz.
 
Teknikadam_41 ' Alıntı:
tek hat şemasında TR2'yi devre dışı bırakırsak. Bu TR2'nin O.G'den enerjisinin kesilmesi ve TR2 AG kesicisinin açılması anlamına gelirki bu durumda zaten TR2'nin sabit kondansatör grubu devre dışı olacaktır. Bu durumda TR2'ye ait merkezi otomatik kompanzasyon sisteminin çalışmaması içinde hiç bir engel bulunmamaktadır her iki ana baraya ait yükler tek noktadan beslenmesine karşın ayrı ayrı lokal olarak kompanze edilmektedir.
Tüm açıklamalarım doğrutusunda TR2 oto komp sistemim çalışmıyor ve cosfi 0,98'i yine sağlıyorum bu nasıl oluyor derseniz daha öncede belirttiğim gibi TR1'in oto komp. sistemi her iki sistemide kompanze edecek kapasitif reaktif güce sahip anlamına geliyor. Bunun başka izah tarzı olamaz.


röle devrede değil çünkü kompanzasyon panosunun şalteri açık ve rölenin beslemeside kesili sabit grup devrede olduğunu bile düşünürseniz bu endüktifi arttırımı (çalışmayan trafonun sbt grubunun devrede olması).
 
Sn.Teknikadam_41 ve Sn.engineerfire35

Bu konuyu yorumlarken reaktif oranlarının takip edidiği ölçü noktanın net olarak bilinmesine yarar vardır. TR-1 ve TR-2 ortak tek noktadanmı ölçülüyor yoksa, ölçü noktaları TR lerin primerinden tek tek mi yapılıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,822
Mesajlar
920,773
Kullanıcılar
450,911
Son üye
fatih41311

Yeni konular

Geri
Üst