hocam hidroliğe giden şemayı ekliyorum..
şimdi biz redresör uçlarından 24v aldık bu sadece aküyü besleyecak akü matoru tahrik edecek .. aküyü kullanmadan yani direkt redresör çıkışını verdik gene aynı..
motor bağlantı uçlarında da bi sorun yok ..anlamadık çorba oldu hepsi..
Ekli dosyayı görüntüle 14696
15 amperlik bu sigortanın direk redresörle beslenmesinde yanmasının tek sebebi de aslında şudur;
24 volt 100 amperlik dc.motorun 24 volt,15 amperlik redresörle direk beslenmesinde motorun sargıları sadece de 100 amperde,bu motorun göstermesi gereken asıl mağnetik direnci gösterebilir,diğer türlü geçen bu düşük 15 amper,motor tarafında sanki bir kısa devre varmış gibi algılanıp (Az akım şiddetinde daha az mağnetik direnç oluşuyor) ayni durum 12 volt,100 watt.lık halojen bir ampülü 12 volt 15 watt.lık bir adaptörle yakmaya da çok benzer.Adaptör bu lambayı yakayım derken ısınıp yanar,çünkü bu 100 watt.lık ampülün direnci,15 watt.'da geçen düşük ampere göre de çok düşmüştür,kısa devre olmuş gibi bu adaptör kısa sürede de yanacaktır.Ayni durum sizin bu devrede de oluyor,ama arada en zayıf halka olarak da sadece 15 amperlik bu
Sigorta olduğundan (Termik 80-110 A'lık olmasa diğer sırada belki o da olabilirdi) sonuçta o yanmış oluyor.Umarım bu benzetmeyi yaparak bu devre durumunu size daha iyi izah da edebilmişimdir.
Bir de 100 amperlik motoru 60 amperle uzun süre de çalıştıramazsınız,(Marş motoru gibi kısa sürelerde çalıştırırsınız) Projeye göre bu teleferikte çok uzun süreler boyunca da kullanılacaksa,akünün 24 volt,150-200 amper-saat olması daha iyi olur,çünkü 24 volt,60 amper-saat çok uzun süreler tahrik edemez,ama arabanın marş motoru gibi sadece çok kısa periyotlarda ise tahrik edebilir,eğer öyle çalıştırılması da tam olarak planlanıyorsa.Selamlar.Kolay gelsin.