Aküler

Katılım
6 May 2010
Mesajlar
201
Puanları
1
Yaş
40
benzer konular formda var ama tam cevap alamadım mesala 70 ah lik bir akü denmiş 1saat boyunca 70 amper verebilir denmiş o zaman kamyon akülerinin üstünde 1200 veya 1500 ah yazıyor bir akünün 1 saat boyunca 1500 amper (1.5 kiloamper :)verebileceğine inanan varmı şahsen ben inanmam.1500 ah saati açıklayabilirmisiniz böyle bir aküden 100 amper bile 1 saat çekmek bence başarıdır formülle değil deneyen varmı .veya doğru formül... böyle aküler genelde 200 amperlik akülerdir yani etiketin bir köşesindede 200 amper yazar o halde bu akünün max yüklenme akımı mı 1500 ampermidir (çok fazla) yoksa şunu mu ifade eder 1500/200 amperde =7,5 saat çalışma saatimidir böyleyse max akımı kaçtır.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Teorik olarak bir aküde 1000 ah saat yazsa da , bir kamyonun 1 saat boyunca o aküden 1000 amper akım çekmesi imkansızdır..Velev ki bir kısa devre olmasın... Kısa devre olursa ,bu da kutup başları kısa devre olmuştur ,akü arızalanır. Öncelikle iç kutup bağlantıları kopar...

Akünün etiket değerleri imalatçı firma tarafından 10 saat boyunca -yayılmış olarak - sürekli çalışmada akım verme kapasitesidir...

Yoksa 1000 amperlik bir akım hangi kutup başı bağlantı klemensleri ve kabloları ile çekilecek ki?

Çok küçük bir direnç ile 120 ah lik kullanılmış ve şarj edilmiş bir aküden yaptığımız bağlantı sonucu hem ampermetreyi hem de kabloları yakmıştık...
 
Akü genelde kısa süreli çalışmalarda üzerindeki akıma yakın akım çekilir uzun sürerse aku içinden kısa devre olur ve patlar
onun için akü seçilirken çekeceği akimın iki katı amper akü seçilir,
küçük amperde üzun süre çalıştırılabilir.
akü bir enerji kaynağı deyildir elektrik enerjisini kımyasal enerjiye çevirerek depo eder ve tekrar kimyasal enerji elektrik enerjisine
dönüştürülerek kulanılır. her dönüşümde kayıba uğrar bu nedenle uzun yüksek akım kulanımlarda ekomonik deyildir.
 
Sorularınızın cevabı için; http://www.obitet.gazi.edu.tr/MEGEP_files/AKU VE OTOMOTIV ELEKTIRIK TESISATI.pdf

pdf dökümanı okuduktan sonra öğrendiğiniz bilgileri pekiştirmek için 12V mutlu akü teknik tablosunu inceleyiniz. Akülerin Cold start yani soğuk marj akım değerini , Ah kapasitelerin 20saat için verildiği gibi detayları görmeniz için teknik bilgiler kısmına bakınız;
Mutlu Akü ve Malzemeleri

Linkteki bilgileri de incelemenizi tavsiye ederim;
http://www.inciaku.com/pages/tr-tr/teknik/teknikfilm.aspx
 
Son düzenleme:
Piyasada motorlu taşıtlar için gördüğüm en büyük akü 200Ah değerinde idi.Sn.ardakılınç akünün kapasitesini değilde maksimum verebileceği akımı (EN) okumuşsunuz sanırım.200Ah akü için maksimum akım 1500-1600 Amper civarıdır.
 
Piyasada motorlu taşıtlar için gördüğüm en büyük akü 200Ah değerinde idi.Sn.ardakılınç akünün kapasitesini değilde maksimum verebileceği akımı (EN) okumuşsunuz sanırım.200Ah akü için maksimum akım 1500-1600 Amper civarıdır.
sizin için yarın gidip tekrar üstünü okuyacağım belkide yanlış okudum ama max akım bile olsa 1500 ampere ulaşan bi akü bence biraz yerinde durmaz :)
 
evet 200 ah 1500 en imiş (max marş akımı)ama dediğim nasıl verecekse o kadar akımı ve birde bu marş dinamoları neden bu kadar yüksek akım çeker yüklerinin kendine fazla geldiğinden mi yoksa başka bir sebebi varmı
 
evet 200 ah 1500 en imiş (max marş akımı)ama dediğim nasıl verecekse o kadar akımı ve birde bu marş dinamoları neden bu kadar yüksek akım çeker yüklerinin kendine fazla geldiğinden mi yoksa başka bir sebebi varmı
Gerilim düşük olduğundan fazla akım çekmektedir.Mercedes kamyonun marş motoru 5-6,6 kW arası güçlerde üretiliyor.Otomobillerde marş sırasında 100-150 amper civarı akım çekmektedir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,312
Mesajlar
925,224
Kullanıcılar
451,760
Son üye
urasrahmi74

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst