Akünün tamamen boşalması

Araba şu anda normal çalışıyor, herhangi bir sorun yok gibi. Bazen 1 saniyede, bazen 1.5-2 saniyede çalışıyor.
Akü tam bitmeden önce mesela iç aydınlatma açıkken motoru çalıştırdığımda ışıklarda bir dalgalanma oluyordu. Şu anda o dalgalanma da yok. Akü üzerindeki yeşil ışık yanıyor.
Şart tutmama olduğunu sanmıyorum, akü daha 2 aylık.
Aküyü kontrol ettirmedim henüz, bugün multimetre alacaktım koçtaşta bulamayınca almadım. Aldığımda kendim kontrol edeceğim bakalım. Voltaj değerlerini araştırdım, 12.4 - 12.6 volt arası olması gerekiyormuş. 12.4 altında çıkarsa ve uzun yol sonrasında da voltaj artmazsa oto elektrikçiye vereceğim artık.

@peugeot98 Teşekkürler cevabınız için. Sorularımın hepsinin cevabını vermişsiniz.
 
Kontrol kalemi ile faz kontrol edip ışığınin yanmasiyla faz sağlam diyorsanız bu olayda sizin için kontroldur.
Ancak ben 230 v görmeden tatmin olmuyorum.
Şöyle bir örnek vereyim.
Evde duvarda dandik bir saat var. Pili bitmis
Pili ölçütm 1.1 v geldi. Arkadaşa da sağlıklı veri için ölç dedim. Hiç bir şeyi calistirmiyorsa bile 9- 11 v arası ise şarj olduğunda ilave edildi sonradan şarj tutuyorsa sorun yok.
Veri olmadan konusmayalim. Söylenen bu
 
Merhaba. Akümülatörlerin görev yapıp yapamayacağı aslında en garantili olarak şönt- ampermetrelerle (amper-saat kapasite değerini tam şarjlı iken verip veremediğine tam bakılarak) anlaşılabilir. Ama tam şarjdan sonra örneğin çalıştıracağı bir ups’deki destek süresinde veya marş motorunu çevirme kanbiliyetinde zaten onun kendi amper-saat kapasitesi bize kendini belli edebilir, ölçü aletine de aslında pek gerek yoktur.

Akümülatörün 12.60 volt ölçüm değerini bir dc voltmetreyle göstermesi veya otomobildeki kokpitte gösterge ışıklarını yakar durumda olması onun sağlıklı veya tam şarj alan iç yapıda olduğunu (Elektrolitinin eksiksiz olduğunu veya tam amper-saat kapasitesinde) bulunduğunu bize göstermez. Burada önemli olanı bu yapacağı görevlerde (ups desteği veya marş hizmetinde) bu görevleri hiç aksatmadan yapabiliyor olması (Amper-saat kapasite değerini engelleyecek herhangi bir iç arızası veya elektrolit eksiği olmadan normal şarjla (Akımın 1/10'u olan amper değeriyle) üzerinde yazan bu kapasite değerine de gelebilmesi) çok önemlidir.

Yani kısacası bir akümülatörün burada ölçülen kendi 12 voltluk gerilimiyle değil de daha ziyade amperinin yüksekliğiyle büyük iş (Güç) ortaya çıkaracağı unutulmamalı! Amperi çok düşükse ups veya marş işlevlerinde olumlu sonuç da alınamaz! Bu durumda aküyü şarja bağlamadan önce sulu ise mutlaka elektrolit seviyesi tamamlanıp öyle şarja verilmelidir. Eksik elektrolitte şarj oranı (Kapasitesi de) daha düşük kalacaktır! Kuru (jel) tipteki akülerde iç elektrolitteki aşırı şarjla aşırı ısınmalar yüzünden oluşan bu iç kurumalar yüzünden tam şarjdan çıktığında 12.60 volt dc. ve yukarısını ölçmenize rağmen elektrolit eksikliği yine bu amper-saatin düşük değerde kalmasına ve bir ups’yi çalıştırır çalıştırmaz kapanmasına yol açacaktır.Bu detaylara ayrıca çok dikkat edilmeli.

Akümülatör sıfır voltaj verinceye kadar otodaki bazı iç kaçaklar yüzünden veya herhangi bir sebeple kendiliğinden boşalmışsa "ömür/saykıl" oranında kendiliğinden bir hızlanma oluşabilir,ileriki yıllarda bu hücre geriliminde veya performansında bu mutlaka kendini belli edecektir,ama kesinlikle ölü (atık) bir akü durumuna da düşmez,normal oarak yine şarj edilip yıllarca kullanılabilir. Ama elbette ki bu sıfır değerine düşmesinde sulu veya kuru tip olması daha geç (Gecikerek) yeniden şarj edilmesinde içinde oluşabilecek olası bazı kapasite kayıpları veya ömür kavramındaki kayıplarda daha önemlidir.Kuru tipte olanlar bu konuda daha avantajlıdır,çünkü iç (Konstrüksiyon) yapıları bu olumsuz durumlara daha uygundur.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…