Yatayda olan anakartta invertör,röleler,büyük wat.lı dirençler,kontrol ve yönetim elemanlarının, yani tüm güç elektroniği aksamının çoğunluğu yer alıyor.(Soğutucuya bağlanmış 4 adet transistör ups invertörünün MOSFET transistörüdür)Dikey olanı ise,yatayda fazla geniş yer kaplamasın diyerek yardımcı devre kartı(Takılıp çıkarılan bir modül) şeklinde,röle çalışmasını düzenleyen IC'lere yer verilen şekliyle düşünülüp dizayn edilmiş olmalıdır.
Ups'deki şarj devresi orijinal akülerinin şarjını ömrünü ayrıca kısaltmadan yapabilmek amaçlı o akü kapasitesine özel seçilmiştir.Çok büyük kapasitedaki akü seçimleri bu şarj devresiyle şarja hiç uygun olmaz,ama 9 veya 12 amper gibi çok farklı olmadığında,ikisinden biri seçilebilir.Yalnızca atıyorum 12 saatte dolacaksa 15 saatte tam şarj olup şarjını otomatik keser hepsi budur.
Ups içindeki aküye(7 amper,12 volt)direk arabadan(60 A,12 V) paralel bağlayıp vererek ups çalıştırmak,voltajlar çok farklı ise çok riskli olur.Eğer akü boş veya yarım şarjlı ise,araba aküsü 60 amperlik bir redresör(Güç kaynağı)gibi davranarak bu yüksek akımla 7 amperlik aküyü çabucak şarj etmeye çalışır,bu da ya akünün ömrünün azalması,bozulması ya da kaynayıp elektrolitlerinin buharlaşıp sağır olamsına neden olur,voltaj küçük aküde çok düşükse eğer.Arabaları takviye ederken bile seçilen akü kapasiteleri biribirine ya çok yakıniya da aynisi seçilmeye çalışılır ki,birinin az şarjlı ve hücre voltajı düşükken,büyük kapaiteli akü risk oluşturup bir zarar veremesin.Genellikle tüm otomobillerin kullanma el kitabında akü kısmında bu konu bir uyarıyla da belirtilir.Bu nedenle böyle bir ups yalnızca,küçük akünün bağlantıları ayrıldıktan sonra direk çakmaklıktan gelen 7 amperlik 12 volt güçle beslenir.
Ups regülasyonu,line-interaktif tip olanlarında yalnızca 220 volt ac. girişinde girilen şebeke voltajı içindir.Akünün invertörle çalışmasında zaten voltaj ne olursa olsun 12-11 volt aralığına kadar iner.Belli bir akü voltajında zaten buzzer ses verip ups'yi kapatır.Düşük voltajda çıkıştaki gücü dengelemek için daha fazla akım çeker,MOSFET'leri daha fazla geçen akım daha çok ısıtır,soğutma zorlaşır,bozulmayı önlemek için fan bile gerekli olabilir.12.6 volttaki akü ile,12 volt akünün MOSFET'leri ısıtması bu yüzden farklıdır.12.6 volt invertöre bağlanınca 12.0 volta düşerken,12 voltluk akü belki 11.50 volta kadar iner.Çıkıştaki yükün gücü de bu akü voltaj düşümünü değiştirir.
Ups'lerde devamlı çekilen güç ile kısa süreliğine çekilen anma güç değeri olarak 2 farklı çıkış güç değeri vardır.Ups etiket değerinde bu durum yazılı olarak belirtilir.Kısa süreliğine çekilen yüksek gücü uzun zaman,devamlı çekmek mümkün değildir.