Dediğin gibi saf su ya da benzincilerde satılan asitli su da olabilirdi ama akü zaten eskimişse çeşme suyunun çok bir zararı olmayacaktır. Kendine gelmişse işe yaramıştır.
Bu arada sokağa çıkma kısıtından ve arabaların da daha fazla yatmasından dolayı yakın zamanda akücülerde yoğun talep olacak. O yüzden alarm durumu olmayan ve beyin fonksiyonlarında sorun olmayacak arabaların yatış süresince akü artı kutup başının sökülmesi faydalı olacaktır. Kapalı garajda şarj imkanım olduğundan, normal zamanlarda bile haftada bazen iki haftada bir kullandığım arabamı arada şarj cihazında bağlayıp 8-10 saat şarjda bırakıyorum. Şarj sonrası voltaj 13V ve üzerinde oluyor. Bir kaç gün sonra kontrol ettiğimde, arada geçe süreye bağlı olarak 12,40 voltun altına bile düştüğünü görüyorum. O yüzden şarj sonrası artı kutup başını takmayıp yine 3-5 gün bekleme sonrası tekrar voltu ölçtüğümde 13V civarında olduğunu görüyorum. Her ne kadar arabanın bekleme/uyku durumunda alarm vesair donanımına bağlı olarak 30mAh akım çektiği söylense de bu akım bile akünün gerilimini hızla düşürmektedir. Yüksek akım çektiğinden uygun hassaslıktaki bir pensampermetre ile ölçüm yapmakta fayda var. Normal multimetre ile ölçmek biraz riskli olabilir!