Aküye normal su ilave ettim, sorun olur mu?

ArizHulk

Üye
Katılım
19 Ara 2015
Mesajlar
183
Puanları
1
Yaş
33
Arkadaşlar, araba 2-3 gün çalışmadıkta aküsü bitiyordu. Ben bugün akünün kapaklarını açtım, hepsi nereseyse kuruydu. Ben de çeşme suyu ilave ettim. Bi sorun olurmu? Patlama gibi. Saf su koymaliydim, yalnış yapib çeşmə suyu ilave etim
 
Dediğin gibi saf su ya da benzincilerde satılan asitli su da olabilirdi ama akü zaten eskimişse çeşme suyunun çok bir zararı olmayacaktır. Kendine gelmişse işe yaramıştır.

Bu arada sokağa çıkma kısıtından ve arabaların da daha fazla yatmasından dolayı yakın zamanda akücülerde yoğun talep olacak. O yüzden alarm durumu olmayan ve beyin fonksiyonlarında sorun olmayacak arabaların yatış süresince akü artı kutup başının sökülmesi faydalı olacaktır. Kapalı garajda şarj imkanım olduğundan, normal zamanlarda bile haftada bazen iki haftada bir kullandığım arabamı arada şarj cihazında bağlayıp 8-10 saat şarjda bırakıyorum. Şarj sonrası voltaj 13V ve üzerinde oluyor. Bir kaç gün sonra kontrol ettiğimde, arada geçe süreye bağlı olarak 12,40 voltun altına bile düştüğünü görüyorum. O yüzden şarj sonrası artı kutup başını takmayıp yine 3-5 gün bekleme sonrası tekrar voltu ölçtüğümde 13V civarında olduğunu görüyorum. Her ne kadar arabanın bekleme/uyku durumunda alarm vesair donanımına bağlı olarak 30mAh akım çektiği söylense de bu akım bile akünün gerilimini hızla düşürmektedir. Yüksek akım çektiğinden uygun hassaslıktaki bir pensampermetre ile ölçüm yapmakta fayda var. Normal multimetre ile ölçmek biraz riskli olabilir!
 
Son düzenleme:
Dediğin gibi saf su ya da benzincilerde satılan asitli su da olabilirdi ama akü zaten eskimişse çeşme suyunun çok bir zararı olmayacaktır. Kendine gelmişse işe yaramıştır.
Yani
Dediğin gibi saf su ya da benzincilerde satılan asitli su da olabilirdi ama akü zaten eskimişse çeşme suyunun çok bir zararı olmayacaktır. Kendine gelmişse işe yaramıştır.

Bu arada sokağa çıkma kısıtından ve arabaların da daha fazla yatmasından dolayı yakın zamanda akücülerde yoğun talep olacak. O yüzden alarm durumu olmayan ve beyin fonksiyonlarında sorun olmayacak arabaların yatış süresince akü artı kutup başının sökülmesi faydalı olacaktır. Kapalı garajda şarj imkanım olduğundan, normal zamanlarda bile haftada bazen iki haftada bir kullandığım arabamı arada şarj cihazında bağlayıp 8-10 saat şarjda bırakıyorum. Şarj sonrası voltaj 13V ve üzerinde oluyor. Bir kaç gün sonra kontrol ettiğimde, arada geçe süreye bağlı olarak 12,40 voltun altına bile düştüğünü görüyorum. O yüzden şarj sonrası artı kutup başını takmayıp yine 3-5 gün bekleme sonrası tekrar voltu ölçtüğümde 13V civarında olduğunu görüyorum. Her ne kadar arabanın bekleme/uyku durumunda alarm vesair donanımına bağlı olarak 30mAh akım çektiği söylense de bu akım bile akünün gerilimini hızla düşürmektedir. Yüksek akım çektiğinden uygun hassaslıktaki bir pensampermetre ile ölçüm yapmakta fayda var. Normal multimetre ile ölçmek biraz riskli olabilir!
Çok teşekkür ederim ayrıntılı bilgi için
 
garajda yatan arabayı hergun veya gun aşırı, sıgara içimi çalıstırmakda fayda vardır.
 
Sigara bir zaman göstergesi olmayıp, kısa ömre sebep olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst