Akıllı inverter şebekeden takviye ederken akü BYPASS

Aslında merak ettiğim konu da tam olarak bu. inverter'da bulunan şebeke girişi paralel olarak çalışıyor mu bu şekilde çalışabiliyorsa şebekeden gelen elektriği direk inverter a bağlayıp kışları direk evin tüm ihtiyacını şebekenin verebildiği kadar kullanabilir miyim? tabiki doğru sıralama yaparak. Inverter sadece panelden veya aküden geleni AC ye çevirecek şebekeden gelene dokunmayacak şekilde oluyorsa çok işime yarar bir özellik oluyor.
 
Evdeki kullanılması düşünülen cihazlar tesisat/sigortalar üzerinden ayrılarak, çok güç çekenler şebeke ile, diğerleri inverter ile beslenebilir.
 
Evdeki kullanılması düşünülen cihazlar tesisat/sigortalar üzerinden ayrılarak, çok güç çekenler şebeke ile, diğerleri inverter ile beslenebilir.
Anladım yapacak bir şey yok sanırım istediğim şekilde çalışmıyor
Teşekkürler cevabınız için.
 
Markadan bağımsız olarak yazıyorum, piyasadaki tüm akıllı inverterler birbirine çok yakın tasarımda, bu tip cihazlarda bypass rölesi oluyor, yani dediğiniz gibi kapasite üstüne çıkınca bypass yapabiliyor ancak cihaz kapasitesinin iki katı kadar üste çıkıldığında bu rölenin yandığına da çok şahit oldum.
 
güzel insan, hem doğru söylüyorsun, hem de eksiklerin var. ben/biz gemilerin yatların (daha çok motoryat ve charter teknelerinin) redresör ve invertörlerini tamir ve bakımını yaptım. mal sahibi her türlü lüksü istiyor. bir teknede (kısaca söylemek istiyorum milyon dolarlıklar var içlerinde) bizim bildiğimiz 12 yada 24 volt dc akım vardır ve invertör yardımı ile 220 volt kullanılır. kişilerin çoğunun bilmediği ise gerçek gemilerde 220/ 380 volt vardır. aradaki 12/24 volt invertör ve redresör takviyesi ile kullanılır. bu yüzden gemi/ tekne elektriği çok farklıdır. senin invertörün ne kadar büyük olursa olsun, bir durumda yetmez. bu yüzden sistem (varsayalım) 220 üzerinden dizayn edilir ve kesintisiz jeneratör bağımlıdır. marinaya geldiğinde şebeke bağlantısı yapıp, jeneratörlerini dinlendirirsin. tabii ki bu sistem o kadar basit ve ucuz bir sistem değildir. isim söylemeyeyim milyon dolarlık teknede adam master kabine (yatak odası) led aydınlatma istedi. işin içinden kimse çıkamadı. kaptana akıl verdim, yapabilecek adam bulamadı. sonunda ihale bana kaldı ve 2 günlük çalışmayla işi yaptım. (çok iyi para aldım) yani işin açıkçası sistemi çok iyi tasarlamak gerekiyor ve bilinçli bir kullanım istiyor. dünya markası invertörlerin hatalı kullanım sonucu yandığını bilirim. garanti dışına çıktığı için bize tamire getiriyorlardı.
1- Elektrik tüketen cihazların özelliklerine göre listelemek
2- bu sıralamada kurulu sistemde hangisinin nereye konulacağını bilmek
3- acil durum sistemini korumak
4- hangi cihazı ne zaman kullanılacağını bilmek
5- kurulum/ işletim panosunu uygun yaptırma sorunları çözmez, sorunsuz bir hizmet sunar.
taktım oldu 220 var demek, şebekenden akülerim şarj oluyor zaten demek yeterli değildir. kombi cihazlar, hibrit cihazlar bile yeterli olmuyor, kullanmasını bilmezsen.
 
Türkiye "akıllı inverter" denen AIO lar böyle genelde. Eskilerin dediği gibi ne kadar ekmek o kadar köfte.

Sanırım farklı kaynaklardan gelen gücü harmanlamak (TOU veya SoC veya belirli koşula bağlayabilirsiniz) [Koşulları MQTT/NodeRED ile yazabilirsiniz. Victron burada gerçekten parlıyor.] istiyorsunuz. Gerçek bir hybrid almanız lazım. Victron'un MP/Quattro (daki powerassist) ve Deye nin Hybridleri işinizi görür.
Türkiye'de olduğunuzu varsayıyorum. Ne yazık kı Türkiye'de pek seçenek yok.
Tabi zaten müşteriler bunu talep ediyor. Uzun süredir kullanıyor.
Grid interactive olabilen herhangi bir inverter grid SinusAudiol formuna uyabilir.
Ne kadar içerisinden geçebilir datasheet'inde yazar.
Aramanız gereken AC Passthrough (grid to load)
Resimdeki örnek 30KW Deye HV hybrid'den 400V a kadar 200A çekebilirsiniz. (5KW [LV] likte 35A di)
 

Ekli dosyalar

  • deye hv hybrid.jpg
    127.4 KB · Görüntüleme: 1
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…