Elektrikli ve hibrit araçlardaki rejeneratif frenleme sistemi hakkında bilginiz var mı? Bazı araçlarda rotorda sabit mıktanıslar kullanılıyor bu motordan
Elektrik üretme fikri akla yatkın ama bazı araçların motorları bildiğimiz asenkron motor ve bu motordan da elektrik üretimi yapılıp bataryalar şarj oluyor. Sistemin çalışması hakkında bilginiz varsa veya bilgisi olan bir arkadaş bilgi paylaşımı yaparsa memnun olurum.
ben çok şey bilmiyorum ama geçen gittiğim bir konferansta anlattılar enine boyuna . onlarda hub motor kullanıyorlar dıştan rotorlu bir çeşit servo motor mantığında yüksek manyetik akıda zıt emk mantığına göre mıknatısı dışa iterek dönme oluyor ... vantilatör motorlarına benzer mantığı var 2 tane kullanan var 4 tane kullanan var .. yanlız çabuk hasarlanıyor .. burdaki en önemli etken sürücüsü . şimdi hem gerilim dc olduğu için hemde çok yüksek mıknatıstan yapıldığı için invertör mantığında akımı sargıdan sargıya atlatarak zıt kutup yaratıp dönmeyi sağlıyor ( ORASINI BEN ANLAMADIM ) ama servo motorun ters çevrilmiş hali deyebiliriz ben öle benzettim yani ölede olmayabilir ... genel anlamda bu ..
BOBİNAJCI KARDEŞLERİM DİKKAT KESİLSİNLER bu işe hemen başlasınlar çünki geleceğin bobinaj arızası bu olacak .. bu mıknatısları sökmek için aparat lar maparatlar presler hazırlamaya başlasınlar ..
şimdi diferansiyelle uğraşıyorlar. ilk modellerde diferansiyeli sürücülerle vermeye çalışmışlar ondan bir şekil vazgeçmeye uğraşıyorlar yani sensör bozulmasına karşı arabanın takla atmaması için çünki ani durumda arabanın virajı alabilmesi için sağ teker ve sol teker dönüş açıları farklı bu bazen sıkıntı yaratıyor ..
birde aküleri kiralıkmı verelim? satalımmı ?değiştirelimmi ? çünki arabanın %66 akü maliyeti öle uzun kullanım ömrü yok yani biz türklere göre değil .. zaten kafamda karıştı benden fikir sordular
BENDE MAL MAL BAKTIM ÖLE İŞTE
ne fikir verim ben hub motoru orda gördüm daha önce internette bir iki defa gördüm bolu izzet baysal ünverstesinde arkadaşlar uğraşıyorlardı bu ünv arası yarışlar var orda az iştigal oldum ama öle enine boyuna nedir ne değildir bilmiyorum .
sadece edindiğim izlenim tehlikeli olduğıu
benim cahil kafama göre tabi.
yani yolda giderken sürücü bozuldu yada ne bilim kablo koptu yada motor yandı resmen kitlemeye yakın bir şey oluyor ... motorun biri arıza yaparsa diğer motor sizi bir tur dönderiyor .. bu nedenle şimti tek motor üzerinde çalışıyorlarlar .. ama nasıl olacak bende bilmiyorum.. sadece cahilane edindiğim izlenim tehlikeli . tabi karşıyada sensör koymuşlar senkron hareketlerden haberleri var iki tekerin senkronizasyonu var . ama olsun .. KORKTUM BİR DEFA BEN