confickerbelasi
Profesyonel Üye
- Katılım
- 25 Mar 2011
- Mesajlar
- 4,268
- Puanları
- 606
Elektrikli ve hibrit araçlardaki rejeneratif frenleme sistemi hakkında bilginiz var mı? Bazı araçlarda rotorda sabit mıktanıslar kullanılıyor bu motordan Elektrik üretme fikri akla yatkın ama bazı araçların motorları bildiğimiz asenkron motor ve bu motordan da elektrik üretimi yapılıp bataryalar şarj oluyor. Sistemin çalışması hakkında bilginiz varsa veya bilgisi olan bir arkadaş bilgi paylaşımı yaparsa memnun olurum.he git sincap kafesli asenkron motru 3 gün çevir bak ne oluyor . .. istersen 10 gün çevir .. bak gene ne oluyor istersen 10.000 devirde çevir .. yav sernsin baba
ben eşeğim
İllaki bu konuda birsuru arge çalışması yapılmıştır. Ama mantıken akünün olduğu yerde dc motor kullanmak bana her zaman daha mantıklı geliyor. Mesela bizim isyerindeki akülü lokomotif lerde dc seri motor var. Hem inanılmaz bir tork sağlıyor hem de tek bir dc motor sürücü kart ile kontrolü çok ama çok kolay. Sürücünün lokomotifin kendi akışı halinde elini gazdan çektiği her an lokomotif generator moduna girip direk kendi aküsünü şarj etmeye başlıyor. Tabi ki bizim buradan sallamamiz gibi olmaz herşey. Adamlar her açıdan düşünüp hesaplayıp ona göre sistem kuruyorlar.Elektrikli ve hibrit araçlardaki rejeneratif frenleme sistemi hakkında bilginiz var mı? Bazı araçlarda rotorda sabit mıktanıslar kullanılıyor bu motordan Elektrik üretme fikri akla yatkın ama bazı araçların motorları bildiğimiz asenkron motor ve bu motordan da elektrik üretimi yapılıp bataryalar şarj oluyor. Sistemin çalışması hakkında bilginiz varsa veya bilgisi olan bir arkadaş bilgi paylaşımı yaparsa memnun olurum.
Bana da DC motor kullanmak mantıklı geliyor ama AC motor kullanılan araçlar var. Hadi DC yi AC yi geçtim de AC asenkron motordan Elektrik üretiyorlar ama nasıl? Anlamak istediğim kısım burası..İllaki bu konuda birsuru arge çalışması yapılmıştır. Ama mantıken akünün olduğu yerde dc motor kullanmak bana her zaman daha mantıklı geliyor. Mesela bizim isyerindeki akülü lokomotif lerde dc seri motor var. Hem inanılmaz bir tork sağlıyor hem de tek bir dc motor sürücü kart ile kontrolü çok ama çok kolay. Sürücünün lokomotifin kendi akışı halinde elini gazdan çektiği her an lokomotif generator moduna girip direk kendi aküsünü şarj etmeye başlıyor. Tabi ki bizim buradan sallamamiz gibi olmaz herşey. Adamlar her açıdan düşünüp hesaplayıp ona göre sistem kuruyorlar.
ben çok şey bilmiyorum ama geçen gittiğim bir konferansta anlattılar enine boyuna . onlarda hub motor kullanıyorlar dıştan rotorlu bir çeşit servo motor mantığında yüksek manyetik akıda zıt emk mantığına göre mıknatısı dışa iterek dönme oluyor ... vantilatör motorlarına benzer mantığı var 2 tane kullanan var 4 tane kullanan var .. yanlız çabuk hasarlanıyor .. burdaki en önemli etken sürücüsü . şimdi hem gerilim dc olduğu için hemde çok yüksek mıknatıstan yapıldığı için invertör mantığında akımı sargıdan sargıya atlatarak zıt kutup yaratıp dönmeyi sağlıyor ( ORASINI BEN ANLAMADIM ) ama servo motorun ters çevrilmiş hali deyebiliriz ben öle benzettim yani ölede olmayabilir ... genel anlamda bu ..Elektrikli ve hibrit araçlardaki rejeneratif frenleme sistemi hakkında bilginiz var mı? Bazı araçlarda rotorda sabit mıktanıslar kullanılıyor bu motordan Elektrik üretme fikri akla yatkın ama bazı araçların motorları bildiğimiz asenkron motor ve bu motordan da elektrik üretimi yapılıp bataryalar şarj oluyor. Sistemin çalışması hakkında bilginiz varsa veya bilgisi olan bir arkadaş bilgi paylaşımı yaparsa memnun olurum.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?