Alternatör çıkışları seri bağlanabilir mi?


motor kaç para neodyum mıknatıslar kaç para? frekansı nasıl bulacak?
 
he git sincap kafesli asenkron motru 3 gün çevir bak ne oluyor . .. istersen 10 gün çevir .. bak gene ne oluyor istersen 10.000 devirde çevir .. yav sernsin baba
ben eşeğim
Elektrikli ve hibrit araçlardaki rejeneratif frenleme sistemi hakkında bilginiz var mı? Bazı araçlarda rotorda sabit mıktanıslar kullanılıyor bu motordan Elektrik üretme fikri akla yatkın ama bazı araçların motorları bildiğimiz asenkron motor ve bu motordan da elektrik üretimi yapılıp bataryalar şarj oluyor. Sistemin çalışması hakkında bilginiz varsa veya bilgisi olan bir arkadaş bilgi paylaşımı yaparsa memnun olurum.
 
Elektrikli ve hibrit araçlardaki rejeneratif frenleme sistemi hakkında bilginiz var mı? Bazı araçlarda rotorda sabit mıktanıslar kullanılıyor bu motordan Elektrik üretme fikri akla yatkın ama bazı araçların motorları bildiğimiz asenkron motor ve bu motordan da elektrik üretimi yapılıp bataryalar şarj oluyor. Sistemin çalışması hakkında bilginiz varsa veya bilgisi olan bir arkadaş bilgi paylaşımı yaparsa memnun olurum.
İllaki bu konuda birsuru arge çalışması yapılmıştır. Ama mantıken akünün olduğu yerde dc motor kullanmak bana her zaman daha mantıklı geliyor. Mesela bizim isyerindeki akülü lokomotif lerde dc seri motor var. Hem inanılmaz bir tork sağlıyor hem de tek bir dc motor sürücü kart ile kontrolü çok ama çok kolay. Sürücünün lokomotifin kendi akışı halinde elini gazdan çektiği her an lokomotif generator moduna girip direk kendi aküsünü şarj etmeye başlıyor. Tabi ki bizim buradan sallamamiz gibi olmaz herşey. Adamlar her açıdan düşünüp hesaplayıp ona göre sistem kuruyorlar.
 
İllaki bu konuda birsuru arge çalışması yapılmıştır. Ama mantıken akünün olduğu yerde dc motor kullanmak bana her zaman daha mantıklı geliyor. Mesela bizim isyerindeki akülü lokomotif lerde dc seri motor var. Hem inanılmaz bir tork sağlıyor hem de tek bir dc motor sürücü kart ile kontrolü çok ama çok kolay. Sürücünün lokomotifin kendi akışı halinde elini gazdan çektiği her an lokomotif generator moduna girip direk kendi aküsünü şarj etmeye başlıyor. Tabi ki bizim buradan sallamamiz gibi olmaz herşey. Adamlar her açıdan düşünüp hesaplayıp ona göre sistem kuruyorlar.
Bana da DC motor kullanmak mantıklı geliyor ama AC motor kullanılan araçlar var. Hadi DC yi AC yi geçtim de AC asenkron motordan Elektrik üretiyorlar ama nasıl? Anlamak istediğim kısım burası..
Tesla P100d:https://www.evspecifications.com/en/model/399355
 
Elektrikli ve hibrit araçlardaki rejeneratif frenleme sistemi hakkında bilginiz var mı? Bazı araçlarda rotorda sabit mıktanıslar kullanılıyor bu motordan Elektrik üretme fikri akla yatkın ama bazı araçların motorları bildiğimiz asenkron motor ve bu motordan da elektrik üretimi yapılıp bataryalar şarj oluyor. Sistemin çalışması hakkında bilginiz varsa veya bilgisi olan bir arkadaş bilgi paylaşımı yaparsa memnun olurum.
ben çok şey bilmiyorum ama geçen gittiğim bir konferansta anlattılar enine boyuna . onlarda hub motor kullanıyorlar dıştan rotorlu bir çeşit servo motor mantığında yüksek manyetik akıda zıt emk mantığına göre mıknatısı dışa iterek dönme oluyor ... vantilatör motorlarına benzer mantığı var 2 tane kullanan var 4 tane kullanan var .. yanlız çabuk hasarlanıyor .. burdaki en önemli etken sürücüsü . şimdi hem gerilim dc olduğu için hemde çok yüksek mıknatıstan yapıldığı için invertör mantığında akımı sargıdan sargıya atlatarak zıt kutup yaratıp dönmeyi sağlıyor ( ORASINI BEN ANLAMADIM ) ama servo motorun ters çevrilmiş hali deyebiliriz ben öle benzettim yani ölede olmayabilir ... genel anlamda bu ..
BOBİNAJCI KARDEŞLERİM DİKKAT KESİLSİNLER bu işe hemen başlasınlar çünki geleceğin bobinaj arızası bu olacak .. bu mıknatısları sökmek için aparat lar maparatlar presler hazırlamaya başlasınlar ..
şimdi diferansiyelle uğraşıyorlar. ilk modellerde diferansiyeli sürücülerle vermeye çalışmışlar ondan bir şekil vazgeçmeye uğraşıyorlar yani sensör bozulmasına karşı arabanın takla atmaması için çünki ani durumda arabanın virajı alabilmesi için sağ teker ve sol teker dönüş açıları farklı bu bazen sıkıntı yaratıyor ..
birde aküleri kiralıkmı verelim? satalımmı ?değiştirelimmi ? çünki arabanın %66 akü maliyeti öle uzun kullanım ömrü yok yani biz türklere göre değil .. zaten kafamda karıştı benden fikir sordular
BENDE MAL MAL BAKTIM ÖLE İŞTE :) ne fikir verim ben hub motoru orda gördüm daha önce internette bir iki defa gördüm bolu izzet baysal ünverstesinde arkadaşlar uğraşıyorlardı bu ünv arası yarışlar var orda az iştigal oldum ama öle enine boyuna nedir ne değildir bilmiyorum .
sadece edindiğim izlenim tehlikeli olduğıu:) benim cahil kafama göre tabi.
yani yolda giderken sürücü bozuldu yada ne bilim kablo koptu yada motor yandı resmen kitlemeye yakın bir şey oluyor ... motorun biri arıza yaparsa diğer motor sizi bir tur dönderiyor .. bu nedenle şimti tek motor üzerinde çalışıyorlarlar .. ama nasıl olacak bende bilmiyorum.. sadece cahilane edindiğim izlenim tehlikeli . tabi karşıyada sensör koymuşlar senkron hareketlerden haberleri var iki tekerin senkronizasyonu var . ama olsun .. KORKTUM BİR DEFA BEN :)
 
Bende benzer bir konu actim ama genel olarak bu konuda fazla fikir yok. arabada aku bos ise akulere akim gidiyor aku dolunca akuye giden akim duruyor. Akim ureten uclar seri baglandiginda konjektor nasil davranir denemek lazim.
 
"" Ama mantıken akünün olduğu yerde dc motor kullanmak bana her zaman daha mantıklı geliyor. Mesela bizim isyerindeki akülü lokomotif lerde dc seri motor var. ""
Kusura bakmayın alıntı yaptım "" DC SERİ MOTOR " dediğiniz motoru nereden temin edebiliriz acaba. Küçük Bi tane" DC SERİ MOTOR "" alıp deneme yapmak iyi olurdu.
 
Eğitim gibi bir konu ve yazımlar olmuş. Tüm yazılanları ve ekleri zevkle okudum.
Alternatörün seri bağlantısı..
Asenkron motordan alternatör olur mu..
Elektrikli araba motorları..
Devamı gelirse okumaya ve öğrenmeye devam.. Umarım gelir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,832
Mesajlar
930,567
Kullanıcılar
452,656
Son üye
kontrolkalemi355
Geri
Üst