baybeg
Üye
- Katılım
- 28 Tem 2010
- Mesajlar
- 32
- Puanları
- 1
aslında konuyu Yenilenebilir Enerji bölümünde açmayı düşündüm fakat problemin muhteviyatı açısından bu forumun ustalarına sormayı uygun gördüm
bitirmek üzere olduğum hidrolik kaynaklı bir elektrik üretimi projem var.fakat su kaynağına müdahale şansım yok.dolayısıyla türbine gelen su debisi farklılık gösterdiği zamanlarda türbin miline bağlı olan alternatörün frekansında sapmalar olması kaçınılmaz.bu meseleyi çok araştırdım çeşitli öneriler oldu bunları sizinle paylaşıp görüşlerinizi almak istiyorum
1-alternatörle türbin arasına bir asenkron motor koymam söylendi.türbin sözgelimi 1500 devrin üstüne çıkmaya çalıştığında,motora DC gerilim verildiğinde bir frenleme etkisi olacak ve bu sayede hız sabit tutulmuş olacak.
2-Şebeke senkronizasyon roleleri benim işimi görürmü?bildiğim kadarıyla şebeke senkronizasyon rolesi jeneratörün yakıt valfine gerektiğinde müdahale ediyor ama benim sistemimde işe yarar bir rol oynarmı?
3-yine alternatörle türbin arasına 1500 d li bir asenkron motor koyup bir sürücüyle 1500 devirde hız kontrolü yapıldığında alternatörün hızı sabitlenmiş olurmu?
4-bunların dışında benim aklıma gelen fakat konuya yabancı olduğum için sormaya çekindiğim bir nokta var:türbin hızı artma eğilimine girdiğinde,alternatör devrini 1500 devirde tutmaya yetecek şekilde şebekeye yük versek işe yararmı.
şimdiden teşekkür ederim
bitirmek üzere olduğum hidrolik kaynaklı bir elektrik üretimi projem var.fakat su kaynağına müdahale şansım yok.dolayısıyla türbine gelen su debisi farklılık gösterdiği zamanlarda türbin miline bağlı olan alternatörün frekansında sapmalar olması kaçınılmaz.bu meseleyi çok araştırdım çeşitli öneriler oldu bunları sizinle paylaşıp görüşlerinizi almak istiyorum
1-alternatörle türbin arasına bir asenkron motor koymam söylendi.türbin sözgelimi 1500 devrin üstüne çıkmaya çalıştığında,motora DC gerilim verildiğinde bir frenleme etkisi olacak ve bu sayede hız sabit tutulmuş olacak.
2-Şebeke senkronizasyon roleleri benim işimi görürmü?bildiğim kadarıyla şebeke senkronizasyon rolesi jeneratörün yakıt valfine gerektiğinde müdahale ediyor ama benim sistemimde işe yarar bir rol oynarmı?
3-yine alternatörle türbin arasına 1500 d li bir asenkron motor koyup bir sürücüyle 1500 devirde hız kontrolü yapıldığında alternatörün hızı sabitlenmiş olurmu?
4-bunların dışında benim aklıma gelen fakat konuya yabancı olduğum için sormaya çekindiğim bir nokta var:türbin hızı artma eğilimine girdiğinde,alternatör devrini 1500 devirde tutmaya yetecek şekilde şebekeye yük versek işe yararmı.
şimdiden teşekkür ederim