alternatörlerde statör'ün çok parçalı plakalardan oluşması?

mstkvk

Üye
Katılım
25 Ara 2013
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
37
alternatörlerde statör'ün çok parçalı plakalardan oluşmasının sebebi nedir? tek parça saf demirden ya da çelikten olması neyi değiştirir? teşekkürler
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
tek parça gausu yüksek silisyumlu demir varsa olur tabi neden olmasın :) hatta odundan bile olur . meşe tercihimiz şaka bir yana bu ciddi bir konu ...
saclar silisyumlu özel alaşım. hikayesi uzun . onlar manyetik yaşlandırmaya tabi tutulur . inrttetten silisli sac diye baktır anlaşılır mevzu
manyetik alan artsın diye akı fi akısı oluşsun diye böyle ince yapılıp paketlenir. sac haddelenirken bir yönde haddelenir. sonra metal normalleştirilir. ama butür sacların sertifikası olur. öyle her silisli sactan olmaz kötü gauslu malzeme kullanırsan o zaman hacim çok büyür... örnek vereyim şöle bizizm türklerin 100 kva ürtettiği hacimden avrupalılar 250 kva üretiyor. bu tamamen sacın silisyumun kalitesi vs vs vs
 
Son düzenleme:
FUKOLT amca uzun seneler önce sorunuzun cevabını vermiş :)

FOUCAULT (FUKOLT-GİRDAP) AKIMLARI


Hareketli veya değişken bir manyetik alan, kendisini taşıyan iletken üzerinde veya hemen yakınındaki metal (demir-alüminyum-bakır vb.) kısımlar üzerinde bir gerilim meydana getirir. Bunun sonucu, bir akım geçer. Bu akım en kısa yoldan devresini tamamlamak isteyeceği için değeri büyüktür ve yolu girdap şekline benzer. Her elektrik makinasında (manyetik akışı değişen veya hareket eden) bu akım vardır. Bunun sonucunda makina gövdesi üzerinde ısı hâsıl olur ve mâni olunmazsa, makinanın yanmasına sebeb olur. Bu sebeple birçok elektrik makinasının demir kısımları ince silisli çelik saclardan yapılmıştır ve bu saclar birbirlerinden yalıtılmışlardır. Foucault akımı, bu saclar üzerinde meydana gelir. Fakat saclar ince olduğundan, dirençleri çoktur ve Foucault akımının değeri düşüktür. Makinanın ısınmasını böylece en aza indirmek mümkündür. Elektrik sayaçlarında diskin dönmesi bu Foucault akımı sâyesinde olmaktadır. Foucault akımlarının değeri frekansın değeri ile çok değişir. Frekans yükseldikçe bu akımlar artar. Frekans düştükçe bu akımlar da düşer. Doğru akımda frekans olmadığı için Foucault akımları da yoktur.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,696
Mesajlar
929,058
Kullanıcılar
452,399
Son üye
alilin

Yeni konular

Geri
Üst