Amfi arızası

Birde 1000 watt 12v oto amfisini smps güç kaynağı ile çalıştırıyor süper sistem kurmuş
O ampli 1000W değildir inanma . Kandırıkçılık yapıyorlar :D
1000W PSU kullanmıyorsa zaten güç çok aşağılarda bir yerdedir.
Bir ara arkadaşım almıştı 1200W diye. Üşenmeden ölçtük. Ampli çıkışları 4X40W idi.
CLASS-B 40W ampli gücü için 80W güç gereksinimi olduğuna göre 4X80=320W civarı PSU gerekli idi.
Akü geriliminin yükseltilebilmesi için haliyle bir inverter devresi yapıldığı ve bu devrenin de bir verimi olduğuna göre...
Ucuz üretimlerde yüksek verim seviyesine ulaşılamadığına göre...
%25 gibi bir verimle çalıştırılan iverterin çektiği akım doğrultusunda haliyle 1200W civarı bir gücün aküden çekildiği de ölçülmüş ve tespit edilip onaylanmıştı :D
 
O ampli 1000W değildir inanma . Kandırıkçılık yapıyorlar :D
1000W PSU kullanmıyorsa zaten güç çok aşağılarda bir yerdedir.
Bir ara arkadaşım almıştı 1200W diye. Üşenmeden ölçtük. Ampli çıkışları 4X40W idi.
CLASS-B 40W ampli gücü için 80W güç gereksinimi olduğuna göre 4X80=320W civarı PSU gerekli idi.
Akü geriliminin yükseltilebilmesi için haliyle bir inverter devresi yapıldığı ve bu devrenin de bir verimi olduğuna göre...
Ucuz üretimlerde yüksek verim seviyesine ulaşılamadığına göre...
%25 gibi bir verimle çalıştırılan iverterin çektiği akım doğrultusunda haliyle 1200W civarı bir gücün aküden çekildiği de ölçülmüş ve tespit edilip onaylanmıştı :D
Zaten 1000 olduguna emin değildim az önce sordum 600w imiş
 
Ona da inanma :D
Neden dersen?
Benim bu gibi konularda gıcıklık derecesinde bir hassasiyetim vardır. @serkan_48 bilir.
Yıllar önce 1200W lık ampliyi ölçerken, arkadaşımızı gudurtmuştum.
Gerçek bir test için amplinin tam anlamıyla verimli çalıştırılabilmesi, bunun için de voltajlarının tam olması haliyle sistemin de bu unsurlar doğrultusunda hazırlanarak test edilmesi gerekiyordu.
Basit bir hesapla...
1200/12=100A
Bu değer akım değeridir ve ampli ile akü arasındaki kablonun kesitinin ne olabileceği hakkında bilgi verir.
Bizler o zamanlarda kaba bir hesapla SİGARA kalınlığında özel oto kabloları ile (Yaklaşık 12mm2) bunu halletmiştik.
Çünkü daha ince kablo kullanıldığında kablo üzerinde 2V tan bile daha fazla gerilim düşümü oluyor, bu da ampli gücünü çok düşürüyordu.
Arkadaşım önceleri 2mm kare kalınlığında kablo kullanmıştı.
Ampermetrenin kablolarını bile bağlayamamıştık ta, bu kablolara özel aparat yaparak ampermetreyi bağlamıştık.
Bu hesapları @taydin hocam da çok iyi anlar.
Sonuçta tüm işlemleri hakkı ile hallettikten sonra hoparlörler üzerindeki gerilimleri ölçmüştük. Hatırladığım kadarı ile 4 ohm hoprlör üzerinde 13-14V civarı bir RMS gerilim oluyordu. Akım ile çarptığımızda da zaten ampli çıkış gücü ortaya çıkıyordu.
40W gibi gerçek bir ampli gücüne eriştiğimizde, arkadaşımız tüm hoparlörleri monte ettiğinde, araç içerisindeki ses seviyesinin hem oldukça fazla artmış olduğunu, hem de hemen hemen son sese kadar kayda değer bir bozulma olmadığını görmüş oldukça fazlaca memnun olmuştu.
 
Anladım
Ona da inanma :D
Neden dersen?
Benim bu gibi konularda gıcıklık derecesinde bir hassasiyetim vardır. @serkan_48 bilir.
Yıllar önce 1200W lık ampliyi ölçerken, arkadaşımızı gudurtmuştum.
Gerçek bir test için amplinin tam anlamıyla verimli çalıştırılabilmesi, bunun için de voltajlarının tam olması haliyle sistemin de bu unsurlar doğrultusunda hazırlanarak test edilmesi gerekiyordu.
Basit bir hesapla...
1200/12=100A
Bu değer akım değeridir ve ampli ile akü arasındaki kablonun kesitinin ne olabileceği hakkında bilgi verir.
Bizler o zamanlarda kaba bir hesapla SİGARA kalınlığında özel oto kabloları ile (Yaklaşık 12mm2) bunu halletmiştik.
Çünkü daha ince kablo kullanıldığında kablo üzerinde 2V tan bile daha fazla gerilim düşümü oluyor, bu da ampli gücünü çok düşürüyordu.
Arkadaşım önceleri 2mm kare kalınlığında kablo kullanmıştı.
Ampermetrenin kablolarını bile bağlayamamıştık ta, bu kablolara özel aparat yaparak ampermetreyi bağlamıştık.
Bu hesapları @taydin hocam da çok iyi anlar.
Sonuçta tüm işlemleri hakkı ile hallettikten sonra hoparlörler üzerindeki gerilimleri ölçmüştük. Hatırladığım kadarı ile 4 ohm hoprlör üzerinde 13-14V civarı bir RMS gerilim oluyordu. Akım ile çarptığımızda da zaten ampli çıkış gücü ortaya çıkıyordu.
40W gibi gerçek bir ampli gücüne eriştiğimizde, arkadaşımız tüm hoparlörleri monte ettiğinde, araç içerisindeki ses seviyesinin hem oldukça fazla artmış olduğunu, hem de hemen hemen son sese kadar kayda değer bir bozulma olmadığını görmüş oldukça fazlaca memnun olmuştu.
 
doğru kablo çapı çok önemli.
Baya

O ampli 1000W değildir inanma . Kandırıkçılık yapıyorlar :D
1000W PSU kullanmıyorsa zaten güç çok aşağılarda bir yerdedir.
Bir ara arkadaşım almıştı 1200W diye. Üşenmeden ölçtük. Ampli çıkışları 4X40W idi.
CLASS-B 40W ampli gücü için 80W güç gereksinimi olduğuna göre 4X80=320W civarı PSU gerekli idi.
Akü geriliminin yükseltilebilmesi için haliyle bir inverter devresi yapıldığı ve bu devrenin de bir verimi olduğuna göre...
Ucuz üretimlerde yüksek verim seviyesine ulaşılamadığına göre...
%25 gibi bir verimle çalıştırılan iverterin çektiği akım doğrultusunda haliyle 1200W civarı bir gücün aküden çekildiği de ölçülmüş ve tespit edilip onaylanmıştı :D
Valla usta PSU su kaç watt bilmiyorum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çekik gözlüler arabalar için 3000 W inverter de satıyorlar :D

3000 / 12 = 250A

Yani inverteri arabada traş olmak için kullanmıyorsan o anda, elektrot kaynak veya punta kaynak işinde de kullanabilirsin :D
 

Forum istatistikleri

Konular
129,826
Mesajlar
930,544
Kullanıcılar
452,649
Son üye
sanlav

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst