Ona da inanma
Neden dersen?
Benim bu gibi konularda gıcıklık derecesinde bir hassasiyetim vardır.
@serkan_48 bilir.
Yıllar önce 1200W lık ampliyi ölçerken, arkadaşımızı gudurtmuştum.
Gerçek bir test için amplinin tam anlamıyla verimli çalıştırılabilmesi, bunun için de voltajlarının tam olması haliyle sistemin de bu unsurlar doğrultusunda hazırlanarak test edilmesi gerekiyordu.
Basit bir hesapla...
1200/12=100A
Bu değer akım değeridir ve ampli ile akü arasındaki kablonun kesitinin ne olabileceği hakkında bilgi verir.
Bizler o zamanlarda kaba bir hesapla SİGARA kalınlığında özel oto kabloları ile (Yaklaşık 12mm2) bunu halletmiştik.
Çünkü daha ince kablo kullanıldığında kablo üzerinde 2V tan bile daha fazla gerilim düşümü oluyor, bu da ampli gücünü çok düşürüyordu.
Arkadaşım önceleri 2mm kare kalınlığında kablo kullanmıştı.
Ampermetrenin kablolarını bile bağlayamamıştık ta, bu kablolara özel aparat yaparak ampermetreyi bağlamıştık.
Bu hesapları
@taydin hocam da çok iyi anlar.
Sonuçta tüm işlemleri hakkı ile hallettikten sonra hoparlörler üzerindeki gerilimleri ölçmüştük. Hatırladığım kadarı ile 4 ohm hoprlör üzerinde 13-14V civarı bir RMS gerilim oluyordu. Akım ile çarptığımızda da zaten ampli çıkış gücü ortaya çıkıyordu.
40W gibi gerçek bir ampli gücüne eriştiğimizde, arkadaşımız tüm hoparlörleri monte ettiğinde, araç içerisindeki ses seviyesinin hem oldukça fazla artmış olduğunu, hem de hemen hemen son sese kadar kayda değer bir bozulma olmadığını görmüş oldukça fazlaca memnun olmuştu.