asilkanissan
Üye
- Katılım
- 9 Nis 2011
- Mesajlar
- 6
- Puanları
- 1
- Yaş
- 33
Arkadaşlar merhaba. Bu topiği açma sebebim 1980 model anadol aracımı zevk için değişik özelliklerde topluyor olmam. Öncelikli olarak hukuk fakültesi öğrencisiyim. Her zaman elektronikçi olmak istemişimdir Babam Aselsan'da çalışmış ve Elektrik konularında bilgilidir. Bende nereden baksanız 10 yaşında lehim yapmayı öğrenmiş ve normal ev elektriği - oto elektriği - ve mekanik konuşarında kendimi fazlası ile geliştirmişimdir. Ancak Elektronik konusunu hep merak etmekte ve siz değerli arkadaşlarımı takdir ile izlemekteyim. Bazı eklemeler ve karşılaşılan sorunları sizlerle paylaşmak istedim.
Anadol aracımın toplanmasına az bir zaman kalmış iken eklediğim özelliklerden size söz etmek istiyorum.
2.0 motor elektronik ateşleme
lada samaradan uyarlanan 2.000 devir üzerinde ayak gaz pedalından çekildiğinde benzini tamamen kesen devrenin lpg sistemine uyarlanması.
Arka koltuklara ısıtma.
Otomatik kalorifer sistemi çakması olan ' kuluçkalarda kullanılan ekranlı termostat devresinin demonte halde alınıp toplanması ile oluşturulan devrenin kalorifer sistemine adaptesi ile belirli sıcaklığa ulaşıldığında kalorifer motorlarını kapatması sıcaklık düştüğünde geri açması. ' sıcaklık ölçümü içinde sanırım ds1820 kullanmıştım. Sıcaklığın daha güzel halde ölçülmesi amacıyla ufak bir borunun içine sensörü koyup arkasına bilgisayar fanı bağladım. Bu sayede kabinin havasını hortumdan emerek anlık değişimleri daha iyi takip edebildim..
Azalarak sönen iç aydınlatma yapımı.
Kumanda kontrollü elektrikli bagaj açma.
Tomahawk 2 yollu alarm sistemi ile uzaktan çalıştırma vs gibi sayısız özellikler eklendi.
Normalde fordların kilidi eklenmesi ile takılan merkezi kilit motoru ' kilit ve kapı açma aynı kol üzerinedn gerçekleştiğinden' orijinal kilit sistemine uyarlandı.
Ön iki cam elektrikli hale getirildi.
Rölantide çalışırken arka cam rezistansı, motor radyatör fanı, koltuk ısıtma gibi aşırı yük çeken sistemler devreye girdiğinde rölantinin iyice düşüp motoru titretmesi dolayısı ile bir adet benzin kesicinin iac valfi gibi görev yapması sağlanarak devri yükseltmesi sağlandı.
Kendi yapımım olan olan subab yağlayıcı eklendi.
Mekanik far yükseklik ayarlayıcı takıldı.
Bunların en başındada araca komple elektrik tesisatını kendim çektim..
Gördüğünüz üzere bazıları mekanik bazıları ise elektronik konudaki işlemler.
Bunların hepsini 1 yıllık süreçte kendim yaptım.
Şimdi yapacağım ekleme ise afr ' air fuel ratio ' yakıt-hava karışımı okuma devresi. Bunuda lm3914 ile yapacağım.. Yukarıdaki saydıklarımla ilgili merak ettiğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olup gerekli bilgileri paylaşabilirim. Esen kalın efendim Fotoğrafları 1 hafta sonra yavaş yavaş eklemeye başlayacağım..
Anadol aracımın toplanmasına az bir zaman kalmış iken eklediğim özelliklerden size söz etmek istiyorum.
2.0 motor elektronik ateşleme
lada samaradan uyarlanan 2.000 devir üzerinde ayak gaz pedalından çekildiğinde benzini tamamen kesen devrenin lpg sistemine uyarlanması.
Arka koltuklara ısıtma.
Otomatik kalorifer sistemi çakması olan ' kuluçkalarda kullanılan ekranlı termostat devresinin demonte halde alınıp toplanması ile oluşturulan devrenin kalorifer sistemine adaptesi ile belirli sıcaklığa ulaşıldığında kalorifer motorlarını kapatması sıcaklık düştüğünde geri açması. ' sıcaklık ölçümü içinde sanırım ds1820 kullanmıştım. Sıcaklığın daha güzel halde ölçülmesi amacıyla ufak bir borunun içine sensörü koyup arkasına bilgisayar fanı bağladım. Bu sayede kabinin havasını hortumdan emerek anlık değişimleri daha iyi takip edebildim..
Azalarak sönen iç aydınlatma yapımı.
Kumanda kontrollü elektrikli bagaj açma.
Tomahawk 2 yollu alarm sistemi ile uzaktan çalıştırma vs gibi sayısız özellikler eklendi.
Normalde fordların kilidi eklenmesi ile takılan merkezi kilit motoru ' kilit ve kapı açma aynı kol üzerinedn gerçekleştiğinden' orijinal kilit sistemine uyarlandı.
Ön iki cam elektrikli hale getirildi.
Rölantide çalışırken arka cam rezistansı, motor radyatör fanı, koltuk ısıtma gibi aşırı yük çeken sistemler devreye girdiğinde rölantinin iyice düşüp motoru titretmesi dolayısı ile bir adet benzin kesicinin iac valfi gibi görev yapması sağlanarak devri yükseltmesi sağlandı.
Kendi yapımım olan olan subab yağlayıcı eklendi.
Mekanik far yükseklik ayarlayıcı takıldı.
Bunların en başındada araca komple elektrik tesisatını kendim çektim..
Gördüğünüz üzere bazıları mekanik bazıları ise elektronik konudaki işlemler.
Bunların hepsini 1 yıllık süreçte kendim yaptım.
Şimdi yapacağım ekleme ise afr ' air fuel ratio ' yakıt-hava karışımı okuma devresi. Bunuda lm3914 ile yapacağım.. Yukarıdaki saydıklarımla ilgili merak ettiğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olup gerekli bilgileri paylaşabilirim. Esen kalın efendim Fotoğrafları 1 hafta sonra yavaş yavaş eklemeye başlayacağım..