ani değişken yüklerde kompanzasyon

uzman01

Üye
Katılım
12 Tem 2008
Mesajlar
41
Puanları
1
Yaş
40
arkadaşlar sistemde 5 asansör var ve çok youn bir iş merkezi kompanzasyon panosu kurduk yük çok ani değişiyor yaptıgım 2 günlük takipde % 35 reaktif % 23 kapastif degeri kaydolmuş sizce sorun nerde .?
 
yaptığınız komp. panosu hakkında bilgi verebilir misiniz_?kaç kademeli komp.panosu, sorunu burdan anlamak benim için güç ama bilen arkadaşlar vardır, birde benim aklıma söyle bi çözüm geldi tristörlü panoları deneme şansınız var mı_?
 
Kontaktörlü sisteminiz asansörlerin hızına yetişmek için devreye girene kadar endüktif yazar, asansör durduğunda ise devreden çıkana kadar kapasitif yazar. Bu çevrim içinde hem endüktif hem kapasitif değerler yükselir. Şimdilik kontaktörlerin giriş ve çıkış sürelerini düşürebilirsiniz bu bir iyileşme sağlayabilir.
Biz ne yapıyoruz; değişen yük miktarı kadar ilave tristörlü sistem verdiğimiz (yavaşy + hızlı yüke sahip) yerler var eski sistemle pararlel çalışyor, cihazımız bir yandan hızlı yükleri dengelerken bir yandan da kontaktörlü sistemin anahtarlama sayısını düşürerek ömrünü uzatıyor.
 
Ben bu asansör kompanzasyonu ile ilgili bir şey sormak istiyorum.
Sanırım asansör motorları devamlı aynı endüktif yükü çekmiyor. Yani asansörde o anda taşınan yükün büyüklüğüne göre bu değer değişiyor. Peki sabit kompanzasyonda yükün stabil olmama durumu nasıl kompanze edilebilir ki? Yani motorun çektiği endüktif yükler değişken ama, sabit kondansatör değerimiz sabit. Bunu problem nasıl aşılıyor?
 
Ben bu asansör kompanzasyonu ile ilgili bir şey sormak istiyorum.
Sanırım asansör motorları devamlı aynı endüktif yükü çekmiyor. Yani asansörde o anda taşınan yükün büyüklüğüne göre bu değer değişiyor. Peki sabit kompanzasyonda yükün stabil olmama durumu nasıl kompanze edilebilir ki? Yani motorun çektiği endüktif yükler değişken ama, sabit kondansatör değerimiz sabit. Bunu problem nasıl aşılıyor?

Asansör yükleri içindeki kişi sayısına göre değiştiği gibi, esas sıkıntı ilk kalkış sırasında oluşan yüksek reaktif (ve aktif) ihtiyacının karşılanması. Sabit kompanzasyonla elbette bunu tam dengelemek mümkün olmaz, yaklaşık bir değerle yapılabilir. Bunu aşmak içinde kademe adım hassasiyeti yüksek cihalzar kullanıyoruz (32 yada 64 adım düzeltmeli). Kontaktörlü sistemler ise yine benzer mantıkla ancak daha düşük hızlarda düzeltme yapmaya çalışıyor.
 
arkadaşlar sistemde 5 asansör var ve çok youn bir iş merkezi kompanzasyon panosu kurduk yük çok ani değişiyor yaptıgım 2 günlük takipde % 35 reaktif % 23 kapastif degeri kaydolmuş sizce sorun nerde .?

hocam kullandığın röle çok önemli bak tense diye bi röle var onun yüke müdahale zamanı 0.4 saniye ye kadar düşürülebiliyor sen bunu 1 saniye yaparsan ve o rölenin 24 kademeli olanı var onu alır isen tüm olasılıkları hesaplayarak ona göre mono ve tri faz kondansatör kulllanarak vede deşarj bobini ile kondansatörleri desteklersen belki %1 %2 lerde tutturamazsın değerleri ama cezadan kurtulacağından eminim saygılarımla...
 
klasik sistemlerin çözeceği yerler pek değil bu tür işletmeler tabi sadece asansör var ise yük olarak ama büyük bir fabrika (aktif güçler fazla) olan yerlerde problem değil klasik sistemde çözebilir ama yükü baskın olarak asansör ise problem başlıyor
 
Büyük AVM lerde genel aydınlatmanın ne ile yapıldığı önemli, kompakt spotlarla mı? trafolu spotlarla mı? gunerdr in belirttiği gibi asansörlerin sarfiyatı ve gücü sistem gücüne oranla nedir?
Bunu tespit ederken de gündüz- gece farkını bilmek gerekir...
Gündüz öğleden sonraları asansörler yoğundur ama aydınlatma gücü azdır... Gece değişir... Gece saat 10.00 dan sonra ya da AVM kapandıktan sonra yükün durumu değişir...

Bir hafta kadar takip edip ,analiz edip buna göre uygulama gerekir...

Panonuzda Analizör var mı?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,823
Mesajlar
930,512
Kullanıcılar
452,646
Son üye
ayhan600

Yeni konular

Geri
Üst