Araç teyp elektrik problemim

teyp ne cekıyor ölçmeye çalışırım.. zaten 2-3sn beslese yeter.. 12-13 voltu alabileceğim tip hangisidir link verebilirmisin yani 4-5 tane seri bağlamayla uğraşmadan secenek var mı
 
Öncelikle ampermetre ile çekilen akımı ölçün. Bunu en kolayı teyp sigortasından yapabilirsiniz. Araba ve teyp çalışırken sigortasını çıkartınca teyp kapanacaktır. O sigortanın bir tarafı üzerinden ampermetre araya girerek çekilen akım ölçülecek. Öncelikle 10A kademesinde ölçün ki anlık yüksek akım cihaza zarar vermesin.

4700uF 16v https://www.direnc.net/4700uf16v
 
tamam ölçeyim
4700 uf değil 470000uf bile kurtarmaz.
bu super olanlarda hep 2.7 galiba.. mecbur 5 tane seri bağlanacak ozaman doğru mu.. bide bunlara dediğim gibi devamlı 12v bağlı kalacak sıkıntı olur mu
 


5 değil 6 adet seri bağlanacak. Girişine de 2 adet paralellenmiş 3amper schottky diyot lazim. Kapasitör - ucu eksiye artı ucu radyoya. Diyodun çizgisiz ucu akü+ diğer ucu seri kapasitorlerin + ucuna


Ayrıca her kapasitorun bacakları arasına 1k direnç lehimlenirse iyi olur.
 
Son düzenleme:
anladım tşkler.. yani voltaj cok kısa sürede düşmeye başlıyacağı için 6 tane daha mantıklı.. diğer sorumada cevap verirseniz sevinim bilgim yok bu konuda bunlara dediğim gibi devamlı 12v bağlı kalacak sıkıntı olur mu

bu videoda farklı bir devremi yapmışlar acaba
 
Ölçmeden bilemeyiz. Elektronik cihazlar kendi içlerindeki kapasitörlerin boşalma süreleri kadar gecikmeli kapanır. 1-2 saniyelik bir gücü 4700uF kapasitörler verebilir diye düşünüyorum. 2,7v olanlar resmen şarjlı pil sayılır. Zaten pil kapasitör diye anılıyorlar.

https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/136413326

Sürekli bağlı olmasının herhangi bir sıkıntısı olmaz. Kapasitörler anlık dolacaklarından teyp kontağa bağlı olmasa bile aküden ayrıca akım çekmezler. Sadece motor çalışırken kendi içlerindeki enerjiyi teybe vererek marş esnasındaki voltaj düşümünü telafi edeceklerdir. Diyot ise akımın akü yönünde boşalmasını önlemek içindir. Ölçüm yapıldıktan sonra videodaki gibi yüksek akımlarda yüksek amperli ya da paralel diyot gerekebilir.
 
Araç teypleri boşta bile 1amper ceker hadi bilemedin 500mA. Kondanstor 12volta dolacak , en kotu 11 volta düşmesi lazım ki teyp kapanmasın. Yukarıda hesap ortada. 470000uf anca yeter veya yetmez
 
Merhaba. Bakın, bu türden sıkıntısı olan oto Elektrik sistemlerinde ya da aşırı voltaj düşümü olan oto elektrik tesisatlarında, süper (ultra) kapasitörler aşırı düşen bu voltajı yüksek tutmada sıklıkla sistemde paralel bağlı olarak kullanılır. Örneğin 2-4 farad kapasiteli süper elektrolitik kondansatörleri satın alıp alternatörün DC çıkış uçlarına doğru polaritede bağlarsanız akünüz eski ve eski oto tesisatı yüzünden voltajı hızla düşse bile bu konuda epeyce faydalı olur, teyp bu yüzden kapanmamış olur. Ancak direk aküye bağlamak yerine kontak anahtarının 1. konumunda teybe giden ve uygun cam sigortayla oto elektrik tesisatına bu şekliyle bağlamanız daha sağlıklı (nizami) olur.

Ancak bu ani kapanma nedeni başka nedenden, örneğin şarj dinamosundan gelen EMI sinyaliyle direk ilgiliyse radyo teypten hemen önce oto EMI parazit filtresinin konulması gerekir. Yani aküdeki ani voltaj düşmesiyle direk kapanıyorsa ultra kondansatörleri, değilse parazitik EMI sinyali ani kapanmaya yol açıyorsa teypden önce EMI oto parazit filtresini koyabilmek gerekir. Öncelikle aradaki bu bariz farkın araştırılıp tespit edilmesi gerekir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Benim oto teyp kutum vardı. Elektrik ve akü ile çalışıyordu. Elektrik kesildiğinde role kendini bırakıp aküye geçiriyordu teybi. O sırada hafıza kaybı yaşanmasın ve kapanmasın diye 4700uF bir adet kondansatör yetiyordu. Yaklaşık 1-2 saniye. Teybi sadece çalıştırmak bile 0,5-1A akım çektiriyor. benim teyp 10V'a kadar kapanmıyordu. Galiba bu biraz da sizin teybinizin hassasiyeti ile alakalı bir durum.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…