Araç teyp elektrik problemim

Tabi ki akünün durumunun zayıf olmasından olabilir. Değişimden ziyade öncelikle bir şarj cihazıyla aküyü akşamdan sabaha kadar şarja bağlayın ya da bir elektrikçide emanet bir akü takarak bu işi yaptırın. Redresör şarjı olsun.

Diğer bir çözüm, teybe giren artı bağlantıya bir adet diyot ve bu diyotun teyp tarafına artı/çizgili tarafına 2-3 adet 4700uF 16-25 volt kapasitörü paralel bağlayın sorun çözülecek. Toplamda 7-8 TL tutar.
Evet böyle bir öneri arıyorum.. ancak teknik bilgim yeterli değil yani teyp direk bağlı olduğu için bu dediğiniz devreye sürekli ceyran gelmesi sıkıntı olur mu ? acıkcası tehlike arz etmicek böyle basit bir devre istiyorum yani daha kalıte guvenli olsun maliyeti önemli değil..
 
teyp kapalı bile olsa, akünün enerjisini kullanır, böyle 2 tane akü attım çöpe, sonra bir arkadaş söyledi akü ile teyp arasına anahtar koydum , arabadan çıkarken kapatıyorum arabaya bindiğimde açıyorum.
 
teyp kapalı bile olsa, akünün enerjisini kullanır, böyle 2 tane akü attım çöpe, sonra bir arkadaş söyledi akü ile teyp arasına anahtar koydum , arabadan çıkarken kapatıyorum arabaya bindiğimde açıyorum.
Benim teyp klasik pıoneer teyp kafasını çıkarınca Elektrik çekmiyor.. yani şuan akım çekip akümü öldüren bir sıkıntı yok aracta.. aracı cok kullanmadıgım ıcın yeterlı şarj olmuyor sadece.. ama yeni şarjlı aküde olsa aracım marş esnasında sanırım fazla akım çekiyor dizel araç.. olmadı başka aküylede deneyeceğim.. ama yukarda arkadaşın dediği gibi basit bir devre ile işi çözebilirsem daha iyi olur benim için..
 
Benim teyp klasik pıoneer teyp kafasını çıkarınca Elektrik çekmiyor.. yani şuan akım çekip akümü öldüren bir sıkıntı yok aracta.. aracı cok kullanmadıgım ıcın yeterlı şarj olmuyor sadece.. ama yeni şarjlı aküde olsa aracım marş esnasında sanırım fazla akım çekiyor dizel araç.. olmadı başka aküylede deneyeceğim.. ama yukarda arkadaşın dediği gibi basit bir devre ile işi çözebilirsem daha iyi olur benim için..
tamam kardeş senin dediğin olsun,
 
Teyip enerjisini kontak açıkken yada 1.kademe (ACC) den almıyorsa direk aküden gelen hatta bağlıysa marş yaparken teyibin kapanıp açılması normal gelmedi bana.
Teyibin sadece ilk açılma anında o kadar fazla akım çekeceğini zannetmiyorum.
Başka bir akü ile deneme yapsanız da sonuç muhtemelen aynı olabilir.
Teyiple ilgili bir sıkıntı olmadığından emin olduktan sonra bahsettiğiniz gibi bir geciktirme devresi yapılabilir.
 
Teyip enerjisini kontak açıkken yada 1.kademe (ACC) den almıyorsa direk aküden gelen hatta bağlıysa marş yaparken teyibin kapanıp açılması normal gelmedi bana.
Teyibin sadece ilk açılma anında o kadar fazla akım çekeceğini zannetmiyorum.
Başka bir akü ile deneme yapsanız da sonuç muhtemelen aynı olabilir.
Teyiple ilgili bir sıkıntı olmadığından emin olduktan sonra bahsettiğiniz gibi bir geciktirme devresi yapılabilir.
teyp acık degılken sadece demo modunda olsa bile kapanıp acılıyor.. teypte kullanımda zorlamada herhangi bir sorun yok teypte ısıkları felan yuksek seste stabil.. bu devre yapımı için bilgi alabilirmiyim burda bir elktronikçiye yaptırayım guvenlı ve 2-3sn akım sağlayabilecek
daha yüksek faratlısından alsak daha iyi olurmu .. bağlantı şekli nasıl oluyor sadece artı hat üzerine mi bağlanıyor
 
Teybi kızağından söküp arkasındaki artı uç ile eksi ucu tespit edip, artı ucu uygun bir yerinden keserek her iki taraftan lehimlenecek kadar sıyırıp, araya işaretli ucu teyp tarafta olacak şekilde diyot lehimlenecek. Lehimlemeden önce yalıtım için her iki tarafa da makaron geçirilmesi lazım. Daha sonra kondansatör/kapasitörleri artı uçları diyotun işaretli tarafına gelmek üzere, eksi uçları da teybe giden eksi uca doğrudan lehimlemek yeterli. Bu kısımlara da makaron konulmalı. Kontrol edip çalışıyorsa makaronlar ısıtılarak monte edilmelidir.
 
Teybi kızağından söküp arkasındaki artı uç ile eksi ucu tespit edip, artı ucu uygun bir yerinden keserek her iki taraftan lehimlenecek kadar sıyırıp, araya işaretli ucu teyp tarafta olacak şekilde diyot lehimlenecek. Lehimlemeden önce yalıtım için her iki tarafa da makaron geçirilmesi lazım. Daha sonra kondansatör/kapasitörleri artı uçları diyotun işaretli tarafına gelmek üzere, eksi uçları da teybe giden eksi uca doğrudan lehimlemek yeterli. Bu kısımlara da makaron konulmalı. Kontrol edip çalışıyorsa makaronlar ısıtılarak monte edilmelidir.
peki hangi kapasitörden almam lazım bu süper kondansatörlermi mantıklı olan yukarda baska bır arkadasta belirtmişti bana 12-13volt aras akım sağlaması lazım .. birde sürekli aküden 12v gelicek bu devreye sorun olurmu araba kapalıykende..
 
Teybin çalışırken kaç mA akım çektiğini ölçebilirseniz daha isabetli öneri verilebilir. 4700uF olanlar da yetebilir. Tüketimi bilmeden önermek zor. @silvestir'in verdikleri epeyce fazla kapasiteli fakat hem daha pahalı hem de 12 volt'a ulaştırmak için birbirleri ile seri halde bağlamak gerekiyor. Pil gibi düşünün.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst