Araçlarda Patlak Ampulü Bildiren Devre

evet sayın kural dediğiniz dogru lamba saglamsa led yanacak saglam oldugunu anlarsınız.ayrıca içeriye koyacagınız bir mimik diyagram ile hangi fonksiyonu çalıştırdıysanız ledinin yandıgını görebilirsiniz led yanmıyorsa sorun vardır algılaması yapabilirsiniz.ama ters durum isteniyorsa onuda bir transistörle tersleyebilirsiniz.ayrıca bu yöntem çok akım çeken lambalarda sıkıntıya yol açabilir.farlarda pek uygun olmayacağı kanısındayım belki düşük akım çeken lambalarda olabilir.diğer arkadaşların dedikleride güzel yöntemler.ama bence en güzel yöntem en ucuz ve sağlam yöntemdir.herkese selamlar....

S.A.
İllaki burada bir biligi isteniyorsa led yerin opto kuplör bağlarsıız bilgiyi pice iletir ona istediğinizi yaptırırsınız. Örneğin "DIKKAT SOL FAR OFF" gibi ;)
 
Takılan apülün özelligi olabilir. Yarı iletken bir özellik patlayınca kontrol eden devreye sinyal gönderiyor mesala lojik bir düzenek vardır patlayınca ve kapısı oluyordur.
 
Bu sistem benim Fiat Marea Weekend ELX model aracımda da mevcut.. Örneğin parklar açıkken sisteme bağlı olan ampüllerden (plaka aydınlatmasından tutun da park ampülleri ve iç düğme aydınlatmalarına kadar) herhangi biri patladığında yada söküldüğünde göstergede arıza lambası yanıyor.. Park sistemine bağlı ampüller led değil işte bildiğimiz dipsiz ampül (götsüz ampül) tipi şeyler..

Farlara 55Watt xenon bağladığımdan beri, arabayı belirli bir sürenin üstünde (en az 1 saat) çalıştırınca bu arıza lambası yanıyor ama arızalı yada yanmayan bi lamba yok. Kontağı kapatıp 2-3 dakka bekleyip çalıştırınca arıza lambası sönmüş oluyor. İlginç bi durum.. Isınan bişey var sanırım yada 55 watt xenon çok akım çekiyor..
 
Arkadaşım bu iş için en iyi reed röledir. arabalardada kullanılır. 2 kontaklı reed röleler var onlardan alıp yapabilirsin. Veya opamplar ile de yapabilirsin. comparator olarak kullanırsın. ama araba farlarının cektıgı akım önemli. o konuda bir bilgim yok fakat yüksek olacağını düşünüyorum
 
bu özellik için fazlada lüks arabalara bakmaya gerek yok aslında tipo ve tempranın bazı modellerinde bu özellik ver çokta güzel araba şeklinde nerde hangi lamba çalışmıyor hemen arıza şeklinde gözüküyor.:)
 
arkadaşlar sizin bu bahsettiğiniz şeyin hiçbir devreyle alakası yok. Ben Yeni bir otobüs ar- ge firmasında çalışıyorum ilk aracımızı yaptık çok şükür. olay şu şekilde gerçekleşiyor programın özelliğinden dolayı. plc yi programlarken kaç watt lamba kullanacaksan onu giriyorsun diyelim ki 21 watt. eğer bu değerin üstündeyse kaçak akım olduğu için , bu değerin altında ise açık devre olarak algılıyor ve alarm veriyor....
 
en basit röle 1. sayfaki reed röle ilke yapıan devre olacaktır ;)
Öyle PLC gerek yok kanımca. Bunlar fanteziye kaçar.
Reed röle ve pic ile gayet sağlıklı sistemler yapılabilir ;)
 
evet otobüslerde ve normal otolarda yenilerin hepsinde plc şart aksi takdirde sistem yetersiz kalıyor. ayrıca röle ile yapılırsa çok daha pahalıya mal oluyor ve çok yer kaplıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,673
Kullanıcılar
452,675
Son üye
xzscorpionn

Yeni konular

Geri
Üst