Sayın
@fattik
Konuya vakıf olmadığınız için getireceği risklerinde farkında değilsiniz.Neticede görece basit gözüken bir iş zaten 12 volt ile çalışan bir araçtan 12 volt hat çekilecek.Ne olacak ki??
Şimdi:
1: Araçlarda negatif kutup genelde şasiye bağlıdır.Siz + kutbu çekeceksiniz.Park lambasına gelen kablo + dır. Negatif ucu şasiden alır bunu bakınca görürsünüz zaten.
2:Led bağlamaktan bahsediyorsunuz ama ortada amper değeriniz yok. Kablajı gerekli kalınlıkta ve düzgün yerden çekmezseniz aracı yangına sebep olma ihtimaliniz var.
3:sigorta kutularında 10A-15A sigortalar vardır yada ihtiyacınız ne ise ona göre amperi olan sigortayı seçin.Kullanacağınız yere göre buradan çıkış alabilirsiniz ki kontağa bağlı olması ihtimali daha yüksek o sigortaların.
Burası işin teknik tarafı ,başa dönersek sizin o küçümsediğiniz altı üstü 12 volt bağlantısı düzgün yada yeterli şekilde yapılmadığı zaman aracı yakar.Artık bu yanma sadece tesisat bazında mı olur yoksa aracı tümden mi yakarsınız orasını Allah Kerim.
İşi düzgün yapar iyi izole etmeyi bilemezseniz, kablo kalınlıklarını düzgün seçemezseniz, bağlantıları sıkı ve gevşemeyecek şekilde yapamazsanız,kabloların sürtünme sallanma durumunu göz ardı ederseniz,direkt enerji alıp sigorta koymayı unutursanız,ortak kablo kullanımında amper yükselmesini göz ardı ederek sigortayı değiştirmez tesisatın tük yükü kaldırıp kaldıramayacağını bilmeden işi yaparsanız o araç yanar ve bunlarında o kabloyu ordan bunu şurdan al demekle alakası yok.Tecrübe ve tesisat harici bilgi isteyen şeyler bunlar.Yani anlayacağınız küçük şeylerin büyük dertler açabileceği bir durum.
Sizi tanımadığım için bu işi bunları gözeterek yapabilir misiniz bilmiyorum ama zan ettiğiniz gibi küçümsenecek bir mesele değil bu.Hasılı Sayın
@c.berkan az bile uyarmış sizi.