"Çokbilmiş" insanların bulunduğu yerde sorun çözmek kolay değil.
gezer77 bu işleri çok bilenlerden anlaşılan. (ılk önce sistemde mevcut olan mıknatısların kac senedir orada oldugu önemli yanlış hatırlamıyorsam bir süre bu tür mıknatısların mıknasiyetleri zayıflıyor bu yuzden mıknatısları yenilerseniz)
Asansörlerde kullanılan mıknatısların zamanla özelliklerini yitirdiği sözkonusu olursa onbinlerce "abartısız" asansör, dünyanın her yanında hayatın durmasına neden olur.
anladığım kadarıyla sorunun asıl nedeni, asansörün uydurma oluşu. Yani kurallara uygun olarak yapılmış olsa dahi işletmesi yetkili biri tarafından yapılmıyor.
tesiste kullanılan mıknatısların çapı 20-30 mm civarındadır. ve magnetik sensörlerin bu mıknatısları karşılaması gerekmektedir, mıknatısla sensörler arasındaki mesafe de 10-15 mm'yi aşmamalıdır.
Gelelim sorunun çözümüne: Asansör kabinleri çelik kılavuz raylarda plastik patenler vasıtasıyla vasıtasıyla hareket ederler. kılavuz raylarda 5 m'lik parçalar halinde imal edildikleri için, her 5 m'de ek parçalarıyla birleştirilirler. Bu birleşme yerlerinin çok muntazam olması gerekmektedir, aksi halde kabin hareketi sırasında, yani aşağı ve yukarı hareketlerde kabin bu ekyerlerinden geçerken plastik patenler kısa sürede aşınırlar (ray ek yerleri muntazam yapılırsa yıllarca değişmeye gerek kalmaz). kabin patenleri aşınınca yenilenmesi gerekir. (patenlerin aşınmış olduğu durumlarda mıknatıslarımız magnetik sensörleri karşılamaz, özellikle yükün kabin içerisindeki konumuna da bağlı olarak) Kabin patenlerini değiştirirkende, kabin hareketi sırasında mıknatıslarla magnetlerin karşılıklı olarak birbirini görmesi ve aralarındaki açıklığın 10-15 mm arasında olması sağlanmalıdır.
Yani sorun bilen birisi tarafından yapılacak basit bir ayarlama işidir.
Kolay gelsin
Wellknown