asenkon generatör

ustam bu motordan bu şekilde sonuc alamzsınız mutlaka uclar degişmesi gerekiyor öncelikle bobinaj deneyiminiz varmı ona göre tarif edicem yada şema olarak cizsem ucları söküp yapa bilirmisiniz.yada ben şemaya vereyim bobinajcı bir arkadaşa yaptır.bu motordan 3 kw enerji elde edebilirsin.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
yok hocam bobinaj bilgim yok bobinajcı arkadaş var şemayı alabilirmiyim teşekkürler.
 
ustam cok özür dilerim bugün düyünümüz var suanda ewden cıkıyorum yarın yollasam uygunmu acele ise bobinajcı arkadasınızın telini verin ben ona anlatayım.
 
Oto alternatörü kullanırsanız belirli bir alt dönme devri limiti belirmeniz lazım alternatör sadece bu devre ulaştığında ve bu devrin üzerine çıktığında çıkış vermeli örneğin alternatörünüz 100 devire düşerse konjektör sargının uyartısını çok artırır bu da sargıyı yakabilir, denemedim ama düşüncem bu yönde.
Alternatörü modifiye edip sabit mıknatıs koyarsanız verebileceği akım düşecektir.
 

evet hocam haklısınız ama artık oto alternatörü ile uğraşmam 2 adet telef ettim çok meşaakatli iş be yaw,bilgi baylaşımı için teşekkürler.
 
Alternatördeki elektronik konjenktörünün(Zener diyotlu,darlington transistörlü veya entegre voltaj regülatörlü)uyartım sargısını,fırça-kollektör üzerinden,akü şarj durumuna göre,çok alçak ve çok yüksek motor devirlerine göre,ayni tristör mantığındaki gibi,bir doğru akım anahtarı gibi görev yaptığını biliyordum.Eski tip elektromekanik tip konjenktörlerde ise,voltajın çok tehlikeli olarak yükselmesinde,ayrıca bir direnç devresinin de(Krom-nikel telli rezistans)kontağın diğer(2.alt kontak) tarafından devreye alınması,voltajın bu yolla da düşürülmesi söz konusuydu bildiğiniz üzere.(Ben 1984 yılında renault 12 araçları için bu türden bir elektromekanik konjenktör satın almıştım.)

Çok düşük devirlerde akım-devir ilişkisiyle akımın yükselmesi,çok yüksek devirlerde akımın azaltılması çok güzel bir çalışma mantığı olarak belki yeni şarj dinamolarına, yekpare,tek bir ünite olarak monte edilmiş entegre devrelerinin gelişmiş bir özelliği olarak beklenebilir.Bu yolla çok yüksek devirlerde hem akım,hem de voltajda olacak dalgalanmaların kesici transistörün zener tarafından algılanıp sık sık açılıp kapanma yapması da(Kesilme sayısının azalmasıyla teorik olarak çalışma-ömür süresinin de uzayacağı) mantiken asgariye inmiş olacaktır.Böyle çalışması,daha fazla arzulanan ve olması gereken bir durumudur aslında.

Çok düşük rölanti devirlerinde veya daha da düşük olabilen devirlerde,araç alternatörlerinin verimsiz çalışıp aküleri yeterince şarj etmeyebileceğini,bizzat kendim deneyemedim.Ancak forumun "yenilenebilir enerji" kısmındaki sn.ŞEF'imizin bu konuda edinmiş olduğu tecrübeler ışığında,rüzgar gülüyle yapılan elektrik üretimlerinde,alternatörü özel bir dişli yardımıyla devrini,ayni araçta kullanılan devirlere bir redüktör(Dişli kutusu) yardımıyla arttırmadığınız sürece verim alınamayacağını birkaç yazısından okuyarak tesadüfen öğrenmiştim.Sn.ŞEF'imiz; bunların rotor kısmının sabit mıknatıslı olarak değiştirilmesiyle,çok düşük devirlerde dahi, iyi ve yeterli şarj akımının bu yolla kolayca elde edilebileceğini,rüzgar gülünün redüktörsüz olarak bu şekilde rahatça elektrik üretebileceğini ve bu konudaki tecrübelerini yorumlarında açıklamaya çalışmıştı.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:

hocam bu uçlar değiştiğindemi 3 kw alınabilir acaba
 
ewet ustam bu uc baglantısını yaptıgınızda 3 kw elektrigi üretmiş olucaksınız motora sabit 1400 d/dak vermeniz gerekiyor.
 
sn: binbaşı ve tezcan bobinaj hocam yardımlarınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum, saygılar
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…