asenkon generatör

ustam bu motordan bu şekilde sonuc alamzsınız mutlaka uclar degişmesi gerekiyor öncelikle bobinaj deneyiminiz varmı ona göre tarif edicem yada şema olarak cizsem ucları söküp yapa bilirmisiniz.yada ben şemaya vereyim bobinajcı bir arkadaşa yaptır.bu motordan 3 kw enerji elde edebilirsin.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
yok hocam bobinaj bilgim yok bobinajcı arkadaş var şemayı alabilirmiyim teşekkürler.
 
ustam cok özür dilerim bugün düyünümüz var suanda ewden cıkıyorum yarın yollasam uygunmu acele ise bobinajcı arkadasınızın telini verin ben ona anlatayım.
 
evet hocam matkabın deviride gücüde yetersiz uygun kondanstör seçimide yapılacak neyse maddi kriz nedeniyle biraz erteliyorum.

mıknatıs olayına gelince yerleştirme yapmadım öylesine yapıştırdım rotor sacları şoklansın diye tornavida vs gibi şeyleri akşamdan sabaha kadar mıknatısa koyarsanız oluyor size bir mıknatıslı tornavida bilirsiniz.işte o misal rotora hdd mıknatısı ile donattım bir hafta şoklanmış oldu sonra rotoru temizleyip motoru topladım daha ilk kalkışta stator doyuma ulaşıyor şu an rotorda neodyum mıknatıs yok yani.

oto alternatörüne gelince modifiye etmeye hiç gerek yok alternatörü illaki bir kuvvet tahrik edecek örn. rüzgar gücü bir levha gibi düzeneğe siviç yerleştirip rüzgar estiğinde siviç ve akü ile rotora uyartım verilebilir 2. seçenek 24 volt fan motoru ile 1. rüzgar gülü 2. oto alternatörü'nün tororunu uyarmak, mıknatısla modifiye edilmiş alternatörde yeterli amper olacagını samıyorum 80 ah alternatörü modifiye ettiğinizde ortalama 20 ampere düşmüyormu? akım ile uyartım sağlandığında amper gücü daha yüksek olmazmı? bunları iyi bilmediğim için sordum, benim teorim ve deneylerim bu yönde. şu varki sargıdan anlamam. İlgi ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim.saygılar
Oto alternatörü kullanırsanız belirli bir alt dönme devri limiti belirmeniz lazım alternatör sadece bu devre ulaştığında ve bu devrin üzerine çıktığında çıkış vermeli örneğin alternatörünüz 100 devire düşerse konjektör sargının uyartısını çok artırır bu da sargıyı yakabilir, denemedim ama düşüncem bu yönde.
Alternatörü modifiye edip sabit mıknatıs koyarsanız verebileceği akım düşecektir.
 
Oto alternatörü kullanırsanız belirli bir alt dönme devri limiti belirmeniz lazım alternatör sadece bu devre ulaştığında ve bu devrin üzerine çıktığında çıkış vermeli örneğin alternatörünüz 100 devire düşerse konjektör sargının uyartısını çok artırır bu da sargıyı yakabilir, denemedim ama düşüncem bu yönde.
Alternatörü modifiye edip sabit mıknatıs koyarsanız verebileceği akım düşecektir.

evet hocam haklısınız ama artık oto alternatörü ile uğraşmam 2 adet telef ettim çok meşaakatli iş be yaw,bilgi baylaşımı için teşekkürler.
 
Alternatördeki elektronik konjenktörünün(Zener diyotlu,darlington transistörlü veya entegre voltaj regülatörlü)uyartım sargısını,fırça-kollektör üzerinden,akü şarj durumuna göre,çok alçak ve çok yüksek motor devirlerine göre,ayni tristör mantığındaki gibi,bir doğru akım anahtarı gibi görev yaptığını biliyordum.Eski tip elektromekanik tip konjenktörlerde ise,voltajın çok tehlikeli olarak yükselmesinde,ayrıca bir direnç devresinin de(Krom-nikel telli rezistans)kontağın diğer(2.alt kontak) tarafından devreye alınması,voltajın bu yolla da düşürülmesi söz konusuydu bildiğiniz üzere.(Ben 1984 yılında renault 12 araçları için bu türden bir elektromekanik konjenktör satın almıştım.)

Çok düşük devirlerde akım-devir ilişkisiyle akımın yükselmesi,çok yüksek devirlerde akımın azaltılması çok güzel bir çalışma mantığı olarak belki yeni şarj dinamolarına, yekpare,tek bir ünite olarak monte edilmiş entegre devrelerinin gelişmiş bir özelliği olarak beklenebilir.Bu yolla çok yüksek devirlerde hem akım,hem de voltajda olacak dalgalanmaların kesici transistörün zener tarafından algılanıp sık sık açılıp kapanma yapması da(Kesilme sayısının azalmasıyla teorik olarak çalışma-ömür süresinin de uzayacağı) mantiken asgariye inmiş olacaktır.Böyle çalışması,daha fazla arzulanan ve olması gereken bir durumudur aslında.

Çok düşük rölanti devirlerinde veya daha da düşük olabilen devirlerde,araç alternatörlerinin verimsiz çalışıp aküleri yeterince şarj etmeyebileceğini,bizzat kendim deneyemedim.Ancak forumun "yenilenebilir enerji" kısmındaki sn.ŞEF'imizin bu konuda edinmiş olduğu tecrübeler ışığında,rüzgar gülüyle yapılan elektrik üretimlerinde,alternatörü özel bir dişli yardımıyla devrini,ayni araçta kullanılan devirlere bir redüktör(Dişli kutusu) yardımıyla arttırmadığınız sürece verim alınamayacağını birkaç yazısından okuyarak tesadüfen öğrenmiştim.Sn.ŞEF'imiz; bunların rotor kısmının sabit mıknatıslı olarak değiştirilmesiyle,çok düşük devirlerde dahi, iyi ve yeterli şarj akımının bu yolla kolayca elde edilebileceğini,rüzgar gülünün redüktörsüz olarak bu şekilde rahatça elektrik üretebileceğini ve bu konudaki tecrübelerini yorumlarında açıklamaya çalışmıştı.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
ustam bu motordan bu şekilde sonuc alamzsınız mutlaka uclar degişmesi gerekiyor öncelikle bobinaj deneyiminiz varmı ona göre tarif edicem yada şema olarak cizsem ucları söküp yapa bilirmisiniz.yada ben şemaya vereyim bobinajcı bir arkadaşa yaptır.bu motordan 3 kw enerji elde edebilirsin.

hocam bu uçlar değiştiğindemi 3 kw alınabilir acaba
 
ewet ustam bu uc baglantısını yaptıgınızda 3 kw elektrigi üretmiş olucaksınız motora sabit 1400 d/dak vermeniz gerekiyor.
 
sn: binbaşı ve tezcan bobinaj hocam yardımlarınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum, saygılar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,826
Mesajlar
920,804
Kullanıcılar
450,915
Son üye
snapthreads

Yeni konular

Geri
Üst