Asenkron motorlarda yük kaçırma nasıl oluşur?

Katılım
13 Tem 2011
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
34
Vinç, asansör vb yeryüzüne dikey olarak yük kaldıran motorlarda yük kaldırılacağı zaman motor mil momenti yük momentini yenerek yukarı doğru kaldırıyor.Yük yukarda kalacağı zaman frenleme ile konumu sabit kalıyor. Peki yük aşağı inerken yük ve motor aynı yönde gitmek isteyeceklerinden, nasıl stabil şekilde aşağı iniyor? Aşırı hızlanarak normal d/dk yı geçip jeneratör etkisi neden göstermiyor ? Sebebini açıklayabilirmisiniz?

Sorum bilen arkadaşlara saçma gelebilir. Yeni ögreniyorum

Teşekkürler.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bu asenkron motorla değil, vinçlerde kullanılan redüktör (Dişli Sistemi) ile alakalı bir durum olsa gerek.
 
elektrik motorları yük kaldırırken de yük indirirken de aynı devirde aynı güç harcar bu nedenle yük indirirken de motor devirinden fazla dönmesine izin vermez.
 
elektrik motorları yük kaldırırken de yük indirirken de aynı devirde aynı güç harcar bu nedenle yük indirirken de motor devirinden fazla dönmesine izin vermez.
Hocam o zaman şöyle ifade edeyim. Motorun gücünden fazla bir yük yüklersek kaldıramaz. Yukarda ise mil boşalır aşağı kaçırır. Ama düşük yüklersek yukarı normal devirde kaldırır. Kaldırdığı devirde de aşağı indirir. doğrumu anladım ?
Yani yükle yukarı çıkarken 1300 d/d ile dönerken aynı yükle yine 1300 d/d ile aşağı iner(kayma olmadan) ?
 
Motora gucunden fazla yuk bindirirseniz sadece vinc motorlari degil butun motorlar zarar gorur.

Normal gucunde ve ya daha dusuk gucte ise nominal devrinde hareket eder.

Bu bilgiler teoride ve pratikte boyledir ancak vinclerde yuk varken kesinlikle altinda beklenek ya da altindan gecmek gibi bir hata yapmayin.neticede elektriksel ve mekaniksel bir makinadir.ikisine de guven olmaz.mesela 5 yil boyunca hatasiz calisan birvinc motoru bir gun yuk altindayken reduktor dislisini dagitabilir ve ya frenleme calismayabilir ve yuku hizla yere carptirabilir.
 
Aslında cevabı sorarken vermişsiniz. Kaldırma yaparken motor çalışıyor. İndirme sırasındada generator çalışıyor. KAldırırken 20kw güç harcıyorsunuz diyelim. Aynı yük indirmede yaklaşık -10-12kw güç harcar yani üretir..
Sürücü uygun parametrelendiğinde sıfır hızında olsa feni açabilrsiniz kaçırma vs olmaz.. fakat kaçan bir yükü de motor artık tutamaz.. bunun sebebide motor manyetik alanı oluşamdan freni açmışsınızdır yada sürücü arızaya geçmiştir...
Sonuç : aşağı herekette genaratör çalışmaya geçiyorsunuz..
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…