Asenkron motorlarda yük kaçırma nasıl oluşur?

Katılım
13 Tem 2011
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
35
Vinç, asansör vb yeryüzüne dikey olarak yük kaldıran motorlarda yük kaldırılacağı zaman motor mil momenti yük momentini yenerek yukarı doğru kaldırıyor.Yük yukarda kalacağı zaman frenleme ile konumu sabit kalıyor. Peki yük aşağı inerken yük ve motor aynı yönde gitmek isteyeceklerinden, nasıl stabil şekilde aşağı iniyor? Aşırı hızlanarak normal d/dk yı geçip jeneratör etkisi neden göstermiyor ? Sebebini açıklayabilirmisiniz?

Sorum bilen arkadaşlara saçma gelebilir. Yeni ögreniyorum :)

Teşekkürler.
 
Bu asenkron motorla değil, vinçlerde kullanılan redüktör (Dişli Sistemi) ile alakalı bir durum olsa gerek.
 
Elektrik motorları yük kaldırırken de yük indirirken de aynı devirde aynı güç harcar bu nedenle yük indirirken de motor devirinden fazla dönmesine izin vermez.
 
Elektrik motorları yük kaldırırken de yük indirirken de aynı devirde aynı güç harcar bu nedenle yük indirirken de motor devirinden fazla dönmesine izin vermez.
Hocam o zaman şöyle ifade edeyim. Motorun gücünden fazla bir yük yüklersek kaldıramaz. Yukarda ise mil boşalır aşağı kaçırır. Ama düşük yüklersek yukarı normal devirde kaldırır. Kaldırdığı devirde de aşağı indirir. doğrumu anladım ?
Yani yükle yukarı çıkarken 1300 d/d ile dönerken aynı yükle yine 1300 d/d ile aşağı iner(kayma olmadan) ?
 
Motora gucunden fazla yuk bindirirseniz sadece vinc motorlari degil butun motorlar zarar gorur.

Normal gucunde ve ya daha dusuk gucte ise nominal devrinde hareket eder.

Bu bilgiler teoride ve pratikte boyledir ancak vinclerde yuk varken kesinlikle altinda beklenek ya da altindan gecmek gibi bir hata yapmayin.neticede elektriksel ve mekaniksel bir makinadir.ikisine de guven olmaz.mesela 5 yil boyunca hatasiz calisan birvinc motoru bir gun yuk altindayken reduktor dislisini dagitabilir ve ya frenleme calismayabilir ve yuku hizla yere carptirabilir.
 
Aslında cevabı sorarken vermişsiniz. Kaldırma yaparken motor çalışıyor. İndirme sırasındada generator çalışıyor. KAldırırken 20kw güç harcıyorsunuz diyelim. Aynı yük indirmede yaklaşık -10-12kw güç harcar yani üretir..
Sürücü uygun parametrelendiğinde sıfır hızında olsa feni açabilrsiniz kaçırma vs olmaz.. fakat kaçan bir yükü de motor artık tutamaz.. bunun sebebide motor manyetik alanı oluşamdan freni açmışsınızdır yada sürücü arızaya geçmiştir...
Sonuç : aşağı herekette genaratör çalışmaya geçiyorsunuz..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst