Asenkron motorların yapısı

Klavyeah

Üye
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
269
Puanları
1
Yaş
39
ASENKRON MOTORLARIN YAPISI

Asenkron motorlar (endüksiyon motorları) endüstride en fazla kullanılan motorlardır. Asenkron motorların devir sayıları yükle çok az değişir, bu motorlar sabit devirli motorlar sınıfına girerler. Doğru akım şönt motorlarında devir sayısı büyük sınırlar içinde değiştirilebilir. Halbuki endüksiyon motorunun devir sayısı sınırlı olarak bir veya iki kademeli değiştirilir. Bu yönden D.A şönt motoru asenkron motordan üstündür. Yalnız,

Asenkron motorlar daha ucuzdur.
Asenkron motorlar bakıma az ihtiyaç gösterirler.
Asenkron motorların çalışmaları sırasında elektrik arkı meydana gelmez, (D.A. motorları çalışırken kollektör dilimleri ile fırçalar arasında kıvılcımlar çıkar).

Bu özellikler, asenkron motorların endüstride en çok kullanılan motorlar olmalarına sebep olmuştur.

Asenkron motorların (endüksiyon motorları) yapısını inceleyelim:
Asenkron motorun bütün parçaları şekil 1,1 de detaylı olarak görülüyor. Motor parçalarının adları da numaralanmak suretiyle verilmiştir. Asenkron motorlar genel olarak STATOR ve ROTOR olmak üzere iki kısımdan yapılmışlardır

A.STATOR

Stator asenkron motorun duran kısmıdır. 0,4 - 0,5 veya 0,8 mm kalınlığında silisyumlu saclar özel kalıplarla preste basılır. §ekil 1.2 de presten çıkan bir stator sacı görülüyor. Stator ve rotor saclarını birlikte aynı zamanda basan kalıp şekil 1.3 (a) da görülüyor. Stator ve rotor sargılarının kalıpla birlikte basılış işlemi şekil 1.3 (b) de görülüyor.

Stator sargıları şekil 1.4 (a) da görüldüğü gibi paketlenince üç fazlı sargıların yerleştirileceği stator nüvesi elde edilir. Bu nüve şekil 1.4 (b) de görüldüğü gibi stator gövdesinin içine sıkıca yerleştirilir. Gövdeye motorun ayakları monte edilir. Gövdeye motor kapakları takılır, motor kapakları ortalarındaki bilyeli yataklar statorun ortasında dönecek olan rotora yataklık eder. Motor kapakları, bilyeli yataklar ve rotor şekil 1.1 de görülüyor.

1. Stator ve Gövde
2. Motor askı halkası ve rondelası
3. .Stator sargısı
4. Stator sargısının uçları
5. Klemens tablosu
6. Motor ayağı ve tutturma vidası
7. Klemens kutusu ve kapağı
8. Rotor ve soğutma kanatcıkları
9. Motor mili ve kaması
10. On rulman iç kapağı
11. On kapak rulmanı
12. Yaylı rulman rondelası
13. Ön kapak
14. Rulman dış kapağı ve tesbit vidası
15. Arka rulman iç kapağı
16. Arka kapak rulmanı
17. Arka kapak ve tesbit vidası
18. Rulman kapağı ve vidası
19. Pervane ve segmanı
20. Pervane muhafaza tası

Dökümanın devamını ekten indirebilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • ASENKRON_MOTORLAR.pdf.rar
    2.6 MB · Görüntüleme: 2
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
bilgi için saol çok yararlı şeyler
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,702
Mesajlar
929,087
Kullanıcılar
452,404
Son üye
kartal_157925

Yeni konular

Geri
Üst