ASM'un Rotorunu Çıkarıp Motora Enerji Verirsek ne olur ?

ozkan19

Üye
Katılım
26 Tem 2012
Mesajlar
4
Puanları
1
ASM'un Rotorunu Çıkarıp Motora Enerji Verirsek ne olur ?
 
Denemek lazim. İsinacagini dusunuyorum :)

device_name Cihazımdan your_app_name ile gönderildi
 
kısa bir süre içinde yanar.neden derseniz rotoru çıkarttığınızda sargıların endüktif direnci düşer.
 
bende hiç denemedim ama sonuçta arkadaşın dediğine katılıyorum manyetik alan oluşamadığı için sargılar rezistans görevi görecektir nasılki bir selenoid valf bobinin valfe takmassanız enerji varken yanar ayrıca modeller arası toplarken rotorları karıştırırsanız gene yanıyor :D rotor ölçü farkı olmaması lazım..
 
asenkron motor ve trafo çok benzerdirler. birinde sekonder kısa devredir. buna istinaden rotor döner.(asenkron motorlarda)

trafolarda ise tersidir yani hareketli bir rotor yoktur ama sargı uçları da açıktır.

sonuç olarak ikiside yüke girdiği kadar + mevcut kayıpları kadar primerden akım çekerler.

yani çıkışı kısa devre olan trafo ile mili rotoru frenlenmiş motor aynıdır. ve demir nüve devresi primer ve sekonder olarak ayrılmış bir trafo ile rotoru sökülmüş bir asm aynıdır.

muhtemelen yanmaya fırsat bulamadan devrede uygun Sigorta veya buna benzer koruma varsa (motor koruma) attıracaktır. illaki atmaz yada koruma yok ise çok kısa sürede yanacaktır. :D
 
ASM'un Rotorunu Çıkarıp Motora Enerji Verirsek ne olur ?

Merhaba.Bu sargıların oluşturduğu manyetik kuplaj hiç kapanmamış olur,açık kalmış olur.Şebeke tarafındaki indüktif direnç çok azalarak,daha şiddetli akımlar (Koruma devreleri de hiç bulunmuyorsa eğer) sargılardan geçerek onların kısa süre içinde kavrulmasına yol açar bu durum.

Kontaktör bobinlerinde de alt nüvenin kandi başına yalın olarak çalışmasını benzer şekliyle ayni olayı da bir düşünün.Altttaki "E" şelindeki silisli saçlardan yapılma nüvenin üzerinden geçen 220 VAC akımı, üst nüve yapışıp da alt nüveye kapanmazsa eğer,yine aşırı akımlar indüktif direnç azalmasından dolayı geçer ve bobin kısa sürede yanar benzer olarak.

Bu,çok ayni olmamakla birlikte bir trafonun primer bobininin (Asenkron motor da çalışma prensibi olarak zaten trafolarla aynidir.) 220 VAC akımla içinde (Ortasında onu kuşatan) hiç bir nüve (Çekirdek) olmadan çalışmasına da yine benzerdir.Bobin kısa sürede manyetik direnç kalmadığından (Nüveden geçen ac. akımlarının oluşturduğu değişken mağnetik akı,zıt elektromoor kuvvetler oluşturularak,idealinde aslında şebekeden 0 güç çekilmesine neden olabilmekte,yani bu mağnetik kuplajı sağlayan nüveler (Asenkron motorun sargılarının sarılı olduğu stator dediğimiz saç nüveler) karşıt,özindüksiyon elektromotor güçleri olarak üretilmiş akımlarla frenlenmekte,şebekeden boşta çok az akım çekilmesine (Trafoların sekonderlerinin boşta çalışması,nüvenin çok iyi bir mağnetik kuplajla bobini tam sarmasında) sebep olabilmekteler.Siz nüveden geçen ve rotor ile devresini mükemmel bir mağnetik kuplajla tamamlamasına tam engel olduğunuzda,bu zıt e.m.kuvvetleri de sargıda anti-güç olarak hiç oluşturulmamış,aksine,yani birincil (Primer) sarımların şebekeye karşı,çok fazla dirençsiz kalarak,bu aşırı akımların da şebekeden çekilebilmesine sebebiyet vermiş olursunuz.Neticesi de yine malumunuzdur,sargıların kolayca yanabilmesidir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,800
Mesajlar
930,214
Kullanıcılar
452,601
Son üye
babaapo

Yeni konular

Geri
Üst